فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی و زیبایی صورت و مد

"با توجه به تنوع برند و محصول و افزایش فروشگاه ها، خرید و انتخاب تا حدودی دشوار شده است. فروشگاه الانزا که به طور آنلاین فعالیت می کند، خرید را برای شما آسان کرده است.

فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی و زیبایی صورت و مد

"با توجه به تنوع برند و محصول و افزایش فروشگاه ها، خرید و انتخاب تا حدودی دشوار شده است. فروشگاه الانزا که به طور آنلاین فعالیت می کند، خرید را برای شما آسان کرده است.

محصولات خانگی یا بازاری

اگر لبهای چروکی دارید علل متنوعی میتواند داشته باشد، این اتفاق معمولاً در طول زمستان به علت خشکی هوا رخ می دهد، ولی معنی آن این نیست که در طول فصول دیگر اتفاق نمی افتد. شما میتوانید از محصولات خانگی یا بازاری برای حل این مشکل استفاده کنید.

به نوعی میتوان گفت که مراقبت و محافظت از لب و پوست آن، از مهمترین مراقبت ها است. اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید، مرطوب کردن لب ها است چون برعکس بخش های دیگر بدن، غدد چربی ندارند. به همین علت است که لب ها خصوصا در مواقعی که در معرض وضعیت آب وهوایی رطوبت زدا مانند آب وهوای سرد یا در معرض آب داغ قرار می گیرند، خیلی سریعتر خشک می شوند. بنابراین حفظ رطوبت لب ها برای زیبایی آنها ضرورت دارد.

 


لب تنها بخش از بدن و صورت است که خودش چربی ندارد. به همین علت احتیاج است که مدام مرطوب باشد.


 


می دانیم که ویتامین ها و پمادهای فراوانی دردسترس هستند که لبها را مرطوب می کنند ولی خوب است ماده های طبیعی را جایگزین ماده های دیگر کنید که تاثیرش بهتر است از ماده های غیر طبیعی است.


 


چروک لب,چین و چروک دور لب

جلوگیری از چروک لب


 


مواد طبیعی برای چروک لب 


 


روغن زیتون


در این مورد روغن زیتون یکی از بهترین مورد هاست و استفاده از آن لب ها را نرم و منعطف ساخته و البته یکی از مهمترین اجزاء تشکیل دهنده بسیاری از محصولات زیبایی و آرایشی هم شمرده می شود.


 


بنابراین هر گاه در لب ها، حس خشکی و ترک خوردن داشتید، از این روغن، درست شبیه دیگر ویتامینه های لب میتوانید بهره ببرید.


 


دارچین


پودر دارچین را با روغن نارگیل ترکیب کنید و هر شب آنرا روی لب هایتان بگذارید چنانچه مرتب این کار را انجام بدهید چروکی لب ها را درمان نموده اید.


 


نوشیدن آب


افرادی که کم تر آب می نوشند باید بدانند که این امر سبب کاهش یافتن آب بدن می شود و کم کم سبب ایجاد خشکی و ترک‌خوردگی لب ها خواهد شد. بنابراین باید با آشامیدن آب و مایعات مناسب، بدن خود را هیدراته نگه دارید. حتی اگر تشنه نیستید باز هم باید هر دو ساعت یکبار آب بنوشید. آشامیدن آب یکی از موثرترین و ارزانترین روشها برای درمان خشکی لب هاست.


 


چروک لب,چین و چروک دور لب

راهکارهایی برای جلوگیری از چروک لب


 


روغن نارگیل 


روغن نارگیل نیز یک درمان خوب برای کمتر کردن خشکی و ترک خوردگی لب هاست. این روغن همچنین ماده های مغذی فراوانی دارد و میتواند برای پوست بسیار موثر باشد. روغن نارگیل را سه الی چهار بار در روز روی لب های خویش اعمال کنید. اینکار سبب درمان خشکی لب ها می شود و از پیدایش دوباره آن هم جلوگیری خواهد کرد.

پیشنهاد ویژه

فروشگاه تخصصی لوازم زناشوییرسیدن به اوج لذت جنسی با این محصولاتبهترین دندانپزشک،لمینت,کامپوزیتبه خاطر زردی دندونات روت نمیشه بخندی؟ خانه و آشپز خانه ,چوب و مصنوعات سبد سیب و پیاز کمددار/*ارسال رایگان


 


شکر


شکر نوعی نرم کننده طبیعی است که میتواند پوست های مرده روی لب را بردارد و سبب صافی و نرمی لب ها شود برای این منظور قدری شکر را با یک قاشق چای خوری عسل مخلوط و از آن خمیری تهیه کنید. این خمیر را به لب هایتان بزنید. سپس با انگشت روی آن بکشید تا سلول های مرده پوست کنده شوند. بعد از چند دقیقه، لب هایتان را با آب گرم بشویید.


 https://elanza.com/category/roll-on-deodorant


محصولات نگهداری از لب


همه می دانند که هوای خارج از منزل متفاوت از هوای داخل منزل است. هوای سرد و باد میتواند ترک‌خوردگی لب را تشدید کند. زمانی که میتوانید با پایین آمدن دما، دست ها و پاهای تان را بپوشانید تا آنها را گرم بگیرید، به چه دلیل نمیتوان چنین کاری را در خصوص لب ها انجام داد؟ به تنها چیزی که احتیاج دارید یک عدد ماسک صورت است. از یاد نبرید به لب تان مرطوب کننده بزنید تا رطوبت آن از بین نرود.

 


چروک لب,چین و چروک دور لب

بالم لب


 


بالم لب


قدری بالم لب را روی مسواک کشیده و با حرکات آرام و چرخشی الانزا  برای لایه برداری لب ها از آن استفاه کنید. استفاده از رژ لب های مناسب مانع از خشکی لب می شود پس موقع انتخاب رژ لب این مورد را در نظر داشته باشید.


 

تمام رطوبت پوست

بادهای سرد پاییزی و آلودگی هوا دست به دست هم می‌دهند تا تمام رطوبت پوست را بیرون بکشند و پوستی خشک و چروکیده بر جای بگذارند. لب‌ها هم به عنوان یکی از حساس‌ترین قسمت‌های بدن بی‌نصیب نیستند زیرا بیشتر از هر موقع سال پوست‌پوست و خشک می‌شوند البته در خشکی لب‌ها خود ما هم بی‌تقصیر نیستیم  چرا که بسیاری از عادت‌های ما علت خشکی، سوزش و حتی دردناکی لب‌هاست.

https://elanza.com/category/thicken-hair


با شناسایی این عادت‌ها می‌توانید تا حد زیادی از این خشکی بیش از اندازه جلوگیری کنید، از طرف دیگر درمان‌هایی وجود دارد که می‌تواند این خشکی را کاهش دهد. در اینجا سعی کرده‌ایم تمام علت‌ها و درمان‌ها را یک‌جا برای شما جمع کنیم تا بتوانید بر این مشکل آزاردهنده غلبه کنید.


به لب‌ها زبان نزنید

وقتی با زبان‌تان لب‌های‌تان را مرطوب می‌کنید در همان موقع احساس خوشایندی برای‌تان به وجود می‌آید و احساس خنکی و رهایی از خشکی می‌کنید اما این کار مشکل شما را حادتر می‌کند چون بزاق روی لب‌ها به سرعت تبخیر می‌شود و در نتیجه آن، لب‌های‌تان خشک‌تر از قبل می‌شوند. علاوه بر اینها بزاق شما دارای آنزیم‌های مهمی است که کارکرد آنها تمیز کردن دهان و هضم غذاهاست و این آنزیم‌ها می‌توانند برای لب‌ها مضر باشند.


پماد مناسب لب چگونه است؟

اگر هنوز یک پماد مناسب لب (بالم لب) ندارید به دنبال خرید پمادی بروید که درون آن موادی چون موم، وازلین (petroleum jelly) و پارافین وجود داشته باشد. این مواد به خوبی رطوبت را درون خود نگه می‌دارند و مثل بالم‌‌های سبک و نازک نیستند که رطوبت از میان آنها به سرعت تبخیر ‌شود. اگر احساس می‌کنید که لب‌های‌تان خیلی ملتهب و خشک و دارای سوزش هستند، آلو‌ورا می‌تواند به شما کمک زیادی کند. این گیاه دارای خواص التیام‌دهنده زیادی است که می‌تواند بسیاری از التهابات خفیف و از جمله آفتاب سوختگی را درمان کند. هم به صورت موضعی می‌توانید از آن استفاده کنید و هم به صورت خوراکی.


البته توجه کنید استفاده از کرم ضدآفتاب روی لب‌ها نیز بسیار ضروری است حتی اگر زمستان باشد. باید توجه کنید که بالم‌هایی(پماد لب) وجود دارد که ظاهری فریبنده دارند اما مواد درون آنها لب‌های شما را خشک‌تر می‌کنند. اسید سالیسیلیک که درمان خیلی خوبی برای آکنه است، می‌تواند لب‌های شما را به شدت خشک کند، درون کرم‌های ضدآکنه موادی است که جوش‌ها را خشک می‌کند در نتیجه این کرم‌ها دقیقا همین تاثیر را روی لب‌های شما می‌گذارند و آنها را خشک می‌کنند بنابراین مواظب باشید با لب‌های‌تان تماس پیدا نکنند. کرم‌هایی که دارای منتول(نعناع) و کافور هستند با اینکه خواص التیام‌دهنده‌ای دارند ولی می‌توانند باعث به وجود آمدن مشکلاتی شوند. از هر کرمی که دارای مواد عطری یا سیلیکونی است هم اجتناب کنید چون این مواد رطوبت لب‌های شما را می‌گیرند.

چـرا لـب‌ها حـساس‌ترند؟

پوست بدن به طور کل از 3 لایه تشکیل شده است؛ اپیدرم یا لایه بالایی پوست، درم یا لایه میانی پوست و هیپودرم یا لایه پایینی پوست. ضخامت لایه بالایی یا اپیدرم در ناحیه ی لب‌ها بسیار کم و نازک بوده و در برخی اشخاص نیز کلا این لایه وجود ندارد. به همین دلیل لب‌ها مستعد آسیب دیدن و از دست دادن حرارت سطحی هستند. رنگ سرخ لب‌ها مربوط به شبکه عروقی گسترده‌ای است که در این ناحیه وجود دارد. لب‌ها فاقد رنگدانه ملانین هستند که به طور طبیعی در پوست سایر مناطق بدن وجود دارد و به همین دلیل در قبال تماس با نور خورشید و آسیب‌های ناشی از اشعه ماورای‌بنفش موجود در آن بسیار بی‌دفاع و حساس هستند و به سادگی می‌سوزند.


چرا لب‌ها خشک می‌شوند؟

یکی از شایع‌ترین مشکلات لب‌ها خشکی و ترک‌خوردگی آنهاست که گاهی چنان شدید می‌شود که در زندگی روزمره اختلال ایجاد می‌کند.

شماره‌ت رو بذار و مشاوره رایگان جراحی بینی بگیر


کدوم ارز دیجیتال رو بخریم تا بیش از 500درصد سود کنیم؟ سریع ثبت نام کنید

https://elanza.com/category/fixator



از علل مهم خشکی لب‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

افرادی که به دلیل پولیپ یا انحراف تیغه میانی بینی یا سایر علل انسدادی بینی ناچار به تنفس از راه دهان هستند، زندگی یا سفر به نواحی خشک و کم رطوبت، روزه‌داری و کاهش مصرف آب به‌خصوص در فصول گرم سال، مصرف داروی ایزوترتینوئین یا سایر مشتقات ویتامین a خوراکی، استفاده از دخانیات به‌خصوص سیگار کشیدن، تماس با مواد خوراکی حساسیت‌آور و سوزاننده با پوست لب‌ها، تماس مکرر و طولانی‌مدت با نور خورشید یا وزش باد و کسانی که به شکل وسواسی عادت به زبان زدن لب‌ها یا کندن پوسته لب‌های‌شان دارند.


کدام کرم‌ها برای لب مفید است؟

استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده لب‌ها که ترجیحا حاوی ضدآفتاب با فاکتور محافظتی  برابر یا بیش از 15  باشند می‌تواند در کنترل خشکی و پوسته‌پوسته شدن لب‌ها تاثیر بسزایی داشته باشد. این ترکیبات اغلب حاوی سرامیدها، مشتقات پارافین و اوسرین، کره کاکائو یا عصاره آلوورا هستند که به بازسازی پوست آسیب‌دیده کمک کرده و ظاهر خشک و ترک‌خورده لب‌ها را بهبود می‌بخشند. رژلب‌های فاقد رنگ یا رنگی نیز جزو درمان‌های موثر در از بین بردن خشکی لب‌ها محسوب می‌شوند و استفاده از آنها به شرطی که در مصرف آنها زیاده‌روی نشود و از مکیده شدن یا خوردن این رژلب‌ها خودداری شود، مفید است. شایان ذکر است که رژلب‌های حاوی ترکیبات مرطوب‌کننده و ضدآفتاب و دارای خاصیت چرب‌کنندگی بر رژلب‌های عادی ارجحیت دارند و باعث نگهداری رطوبت لب‌ها و ممانعت از تبخیر می‌شوند.

https://elanza.com/category/hair-accessories

این عادت‌ها را کنار بگذارید

مهم‌ترین اصل در از بین بردن خشکی پوست لب‌ها در ابتدا شناسایی علت ایجاد خشکی است. اگر علت خشکی لب‌ها، تنفس دهانی به یکی از دلایلی باشد که در بالا ذکر شده‌ است، باید با جراحی یا دارودرمانی در رفع انسداد بینی کوشید. مصرف سیگار و سایر دخانیات باید به حداقل رسیده و ترجیحا قطع شود. هر نوع دارویی باید با نظر و اجازه پزشک صورت پذیرد به‌خصوص داروی ایزوترتینوئین و مشتقات ویتامین a که شدیدا پوست را خشک می‌کنند. به کودکان یا افرادی که عادت به زبان زدن لب‌ها و مرطوب کردن آنها دارند، باید توصیه کرد این عادت را کنار بگذارند. لازم به یادآوری است ذرات بزاق خاصیت جذب و انعکاس اشعه ماورای‌بنفش را داشته و می‌توانند شدت آسیب به پوست لب را افزایش دهند. خودداری از تماس با مواد غذایی محرک و شست‌وشوی مرتب لب‌ها و خشک کردن آنها با دستمال کاغذی لطیف می‌تواند اثرات تحریکی خوراکی‌ها را کاهش دهد.


آیا لب‌ها به لایه‌برداری احتیاج دارند؟

لب‌های شما نیز همچون پوست‌تان نیاز دارند به صورت روزانه از شر سلول‌های مرده خلاص شوند. راه‌های زیادی برای این کار وجود دارد، شاید بتوان گفت یکی از ارزان‌ترین و تاثیرگذارترین راه‌ها استفاده از شکر است، البته نمک نیز همان کار را می‌کند به شرط اینکه جراحت خاصی روی لب‌های‌تان نباشد. ابتدا لب‌های‌تان را با وازلین یا روغن زیتون چرب کنید، سپس با انگشت حلقه خود مقداری شکر را آرام روی لب‌های‌تان بمالید تا ذرات ریز شکر روی لب‌ها حرکت کنند، سلول‌های پوستی شکلی شبیه الماس دارند بنابراین اگر فقط مقداری شکر روی لب‌ها بگذارید و لب‌ها را به هم بمالید هیچ فایده‌ای ندارد. یک راه دیگر هم این است که کمی وازلین را با شکر مخلوط کنید و با مسواک روی لب‌های‌تان بمالید.


چه زمانی به پزشک مراجعه کنید

نکته‌ای که گفتن آن ضروری به نظر می‌رسد این است که گاهی خشکی لب‌ها به خودی خود می‌تواند علامتی از بیماری‌های جدی و گسترده پوستی از قبیل پسوریازیس یا لیکن پلان یا اگزما یا علامتی از بیماری‌های داخلی مانند کم‌کاری تیروئید یا کمبود ویتامین‌ها یا کلسیم باشد و در صورتی که این حالت با استفاده از مرطوب‌کننده‌ها و ضدآفتاب‌ها برطرف نشد، بهتر است با پزشک متخصص پوست در مورد رویکرد صحیح تشخیصی و درمانی مشاوره شود. یک‌روش دیگر این است که خیلی آرام بنشینید، دهان‌تان را باز کنید و لب‌ها را به سمت بیرون جمع کنید، بعد سعی کنید لب بالایی را  به بینی‌تان برسانید، حالا تا 10 بشمارید و سپس استراحت کنید. ‌این کار را 5 بار انجام دهید.


از حجم‌دهنده‌ها استفاده نکنید

استفاده مکرر از صابون و مواد شیمیایی دیگر مثل محصولات آرایشی غیر استاندارد و رژلب‌ می‌تواند موجب حساسیت پوست لب ‌شود. البته پوسته شدن لب در بیماری‌هایی مانند حساسیت و اگزما شایع‌تر است و می‌تواند حتی به علت تماس موادی نظیر لیموترش و پرتقال به وجود آید. بهتر است مراقب حجم‌دهنده‌های لب باشید چون در آنها اغلب موادی به‌کار رفته که عمدا باعث تحریک و التهاب لب شده و آن ‌را بزرگ‌تر و پرتر نشان می‌دهد. از طرف دیگر برخی متخصصان معتقدند تماس لب با خمیردندان و استفاده از پروتزهای دندان  هم می‌تواند باعث خشکی‌های شدید و خارش لب ‌شود بنابراین سعی کنید مارک‌های مختلف خمیر دندان را امتحان کنید. شاید به خمیر دندان خود حساسیت داشته باشید.


قارچ‌ها هم مقصرند

اگر خشکی‌ای در گوشه‌های لب باشد و سبب ترک خوردن، قرمز شدن و سوزش شدید شود ناشی از عفونت‌های قارچی است و در برخی مواقع نیز ترک‌خوردگی‌های مزمن در خط میانی لب تحتانی به وجود می‌آید که در کودکان شایع‌تر است و با چرب کردن برطرف نمی‌شود؛ یعنی باید از پمادهای آنتی‌بیوتیک استفاده شود.

کاربردهای جالب و مفید بالم لب

استفاده از بالم لب به عنوان یک نرم کننده عالی در طول زمستان رایج است. بالم لب، تنها مختص استفاده برای لب نیست بلکه کاربردهای جالب و شگفت انگیز دیگری هم دارد که احتمالا از آنها بی خبرید که ما در این بخش از سبک زندگی نمناک آنها را به شما معرفی خواهیم کرد.


تمیز کردن شیشه عینک:

مقداری بالم را روی عینک یا عینک آفتابی خود بزنید و سپس با یک پارچه نرم روی آن بکشید، با این کار نه تنها می توانید لکه های عینک را پاک کنید بلکه از لک شدن مجدد آن و جذب گرد و غبار در روزهای آینده جلوگیری می کنید.


تمیز کردن شیشه عینک


روان سازی زیپ گیر کرده:

اگر زیپ لباستان به راحتی حرکت نمی کند، مقداری بالم لب را به محلی که زیپ در آن گیر کرده است بمالید. همچنین می توانید با استفاده از خلال دندان بالم لب را روی شیارهای زیپ بکشید، به این ترتیب زیپ به راحتی حرکت می کند.

مرتب کردن موها:

اگر جز آن دسته افرادی هستید که موهای خشک و وزی دارید و با امتحان کردن روشهای مختلف برای مرتب کردن موها، نتیجه دلخواه را نگرفته اید ما در این بخش از نمناک استفاده از بالم را به شما پیشنهاد می کنیم.


برای مرتب کردن مو، بالم را روی کف دست بزنید و سپس دست را روی موها یا ابرو بکشید تا مرتب و صاف شوند.


مرتب کردن موها


مرطوب کردن بینی:

معمولا در فصل زمستان به دلیل آبریزش بینی ناشی از سرماخوردگی و آنفولانزا دچار زخم و خشکی بینی می شوید، بنابراین در صورت نداشتن لوسیون می توانید از بالم لب برای نرم کردن اطراف بینی استفاده کنید.


محافظت از پاشنه پا در برابر تاول:

به جای خرید باند برای جلوگیری از تاول پا، مقداری بالم لب را روی پاشنه پا بمالید. پوشش مومی بالم باعث می شود کفش های سفت و سخت شما به راحتی روی پوست بلغزنند و از ایجاد تاول جلوگیری کند.


جلوگیری از تاول پا


توقف خون ریزی های کوچک:

به نظر برخی افراد بالم لب برای بهبود هر نوع بریدگی و زخم مناسب است زیرا به نظر می رسد که بریدگی های ناشی از اصلاح به وسیله ژیلت و تیغ که سطحی هستند کاملاً با استفاده از بالم لب رفع می شود و خونریزی را متوقف می کند.


از بین بردن لکه ریمل:

آیا سیاه شدن اطراف چشم هنگام استفاده از ریمل را تجربه کرده اید؟ یک گوش پاک کن را آغشته به بالم کرده و با دقت لک ریمل را پاک کنید، همچنین می توانید بطور مستقیم بالم لب را روی لک بزنید و با دستمال پاک کنید.


پاک کردن لکه ریمل


تعمیر سی دی خراشیده شده:

آیا از فواید بالم در رفع خراش سی دی چیزی شنیده اید؟ بالم خراش های سطح سی دی را پر کرده و امکان استفاده مجدد از آن ها را فراهم می کند.


از بین بردن برچسب های چسبناک:

اگر برای از بین بردن برچسب های سرسخت از بطری یا سطح دیگر، صبر و حوصله چندانی ندارید، مقداری بالم را روی باقی مانده برچسب بزنید و اجازه دهید کمی بماند، پس از خیساندن، باقیمانده چسب و بالم به راحتی پاک می شود.

منبع: https://namnak.com/lip-balm-uses-.p79332

انواع عقربک ناخن

پارونیشیا (به انگلیسی: Paronychia) یا عقربک یا کژدمه یک عارضه ناخن است که گاه با چرک‌کردگی گوشه ناخن اشتباه گرفته می‌شود.

در اغلب موارد باکتری استافیلوکوک اورئوس عامل آن است اما می تواند ناشی از قارچ ها یا باکتری های دیگر نیز باشد. معمولا دو تا سه روز پس از عفونت، بافت اطراف ناخن ملتهب می شود و با قرمزشدن، ایجاد چرک، درد و احساس گرما و سوزش همراه است.
عقربک باکتریایی معمولاً با درد همراه است، در حالی که عقربک قارچی بدون درد است

 

انواع عقربک ناخن :

- عقربک حاد

- عقربک مزمن

 

علائم عقربک ناخن :

برخی علائم عقربک مشابه با عفونت های پوستی دیگر هستند. علائم دیگر به طور مستقیم خود ناخن را تحت تاثیر قرار می دهند.

از علائم عقربک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

- تورم، حساسیت به لمس، و قرمزی اطراف ناخن

- آبسه های حاوی چرک

- سخت شدن ناخن

- تغییر شکل یا آسیب دیدگی ناخن

- جدا شدن ناخن از بستر خود

 

عارضه ناخن, چرک‌کردگی گوشه ناخن
پارونیشیا یک عارضه ناخن است که گاه با چرک‌کردگی گوشه ناخن اشتباه گرفته می‌شود

 

تشخیص عقربک ناخن :

در بیشتر موارد، پزشک به راحتی می تواند با یک معاینه جسمانی، الانزا  عقربک را تشخیص دهد. ‌ همچنین پزشک سابقه پزشکی بیمار را به دنبال عوامل خطرآفرین مانند دیابت، بررسی خواهد کرد.در برخی موارد، پزشک ممکن است نیازمند نمونه برداری از چرک موجود باشد. این نمونه برای تجزیه و تحلیل این که دلیل عفونت باکتریایی یا قارچی بوده است، به آزمایشگاه ارسال می شود.

 
افراد مستعد عقربک ناخن :

افرادی که کار هنری انجام می دهند، تعمیرکاران، شاغلان در صنایع مختلف غذایی مانند قصابی، نانوایی و... و به طور کلی همه کسانی که دائم از دست های خود برای انجام کارهای مختلف استفاده می کنند، بیشتر مستعد جراحت و آسیب دیدگی انگشتان دست و در پی آن بیماری عقربک هستند. اگر فرد مبتلا در رستوران یا واحدی که مستقیم با مواد غذایی سروکار دارد شاغل است باید تا زمان بهبود عفونت، کار خود را تعطیل کند؛ زیرا باکتری استافیلوکوک اورئوس مواد غذایی را آلوده می کند و زمینه ساز ناراحتی های گوارشی از جمله اسهال است.

 

عوامل افزایش دهنده خطر عقربک:

آسیب اطراف ناخن انگشتان دست

تماس شغلی با رطوبت مداوم ( نظیر مشاغل ظرفشویی ، لباسشویی ، خودروشویی و خدمتکاری منازل

دیابت شیرین

جویدن ناخن و پوست کناره آن.

 

عارضه ناخن, چرک‌کردگی گوشه ناخن
پزشک به راحتی می تواند با یک معاینه جسمانی، عقربک را تشخیص دهد

 

پیشگیری از عقربک ناخن :

برای پیشگیری از بروز عقربک و عوارض آن پوشیدن دستکش هنگام انجام کارهای سخت که باعث جراحت در انگشتان و دست ها می شود، ضروری است. تزریق واکسن کزاز نیز در این شرایط توصیه می شود.

♦ دست خود را خشک نگه دارید و در معرض رطوبت دائم قرار ندهید. به مدت طولانی از دستکش یا از ناخن مصنوعی استفاده نکنید.

 

♦ جلوگیری از تماس زیاد دستها با رطوبت خودداری از کندن گوشه ناخن جلوگیری از آسیبدیدگی نوک انگشت

 

♦ همچنین باید از کوتاه کردن بیش از حد ناخن به ویژه کندن پوست های اطراف ناخن خودداری کرد زیرا مجرای نفوذ باکتری به پوست باز می شود.

 
پیشنهاد ویژه
معتبرترین شرکت استخراج بیت‌کوینلاغری,لاغری سریع,لاغریبدون رژیمرفع غبغب فقط در ۱۰ جلسهدستگاه کره ساز,تهیه کره خانگیخرید کره گیر برقی درابعاد مختلف

♦ از ناخن و پوست اطراف آن مراقبت کامل کنید.

 

♦ ناخن خود را نجوید و گوشه آن را نکنید.

 

♦ برای آرایش ناخن خود از وسایل شخصی استفاده کنید.

 

♦ ناخن های دست را هفته ای یکبار و ناخن های پا را ماهی یکبار کوتاه کنید.

 

♦ از ناخن گیر تیز استفاده کنید و گوشه های ناخن را گرد کنید.پوست اطراف ناخن را به هیچ وجه دستکاری نکنید.

 

♦ مراقب باشید دستتان در معرض مایعات و پودرهای ظرفشویی قرار نگیرد. دستکش های لاستیکی با پوشش داخلی نخی مناسب ترین وسیله برای این کار است. 

 

عارضه ناخن, چرک‌کردگی گوشه ناخن
عقربک باکتریایی معمولاً با درد همراه است در حالی که عقربک قارچی بدون درد است

 

درمان عقربک ناخن :

روش های درمان عقربک با توجه به شدت و این که حاد یا مزمن است، متفاوت هستند.

زمانی که عفونت باکتریایی دلیل عقربک حاد است، پزشک ممکن است مصرف آنتی بیوتیک، مانند دیکلوگزاسیلین یا کلیندامایسین را تجویز کند.

زمانی که عفونت قارچی دلیل عقربک مزمن است، پزشک داروهای ضد قارچ را تجویز خواهد کرد. این داروها موضعی هستند و به طور معمول حاوی کلوتریمازول یا کتوکونازول هستند.

 

عقربک مزمن ممکن است به چند هفته یا چند ماه زمان برای درمان کامل نیاز داشته باشد. خشک نگه داشتن و تمیز نگه داشتن دست ها طی این مدت اهمیت دارد. اگر شغل شما به گونه ای است که دست ها به طور مرتب در معرض رطوبت یا میکروب ها قرار می گیرند، ممکن است به گرفتن مرخصی برای تکمیل درمان نیاز داشته باشید.

 

پزشک ممکن است خشک کردن چرک ناشی از آبسه ها را نیز مد نظر قرار دهد. برای این کار، پزشک از بی حسی موضعی استفاده کرده و چرک را تخلیه می کند.
منبع:
https://www.beytoote.com/health/malady-remedy/nailscratch-symptoms2-paronychia.html

محصولات آرایشی و مراقبت از پوست و موها

اگر دچار مو خوره شده اید و دوست ندارید که موها را کوتاه کنید، می توانید هر شب روغن بادام به سر موها بزنید و بگذارید تا صبح بماند.


محصولات آرایشی و مراقبت از پوست و موها عموما قیمت بالایی دارند اما چندان تاثیر فوق العاده ای ندارند. راهکارهای ساده، ارزان و در دسترسی به کمک مواد طبیعی مانند لیمو، شکر، آلوئه ورا و آووکادو وجود دارد که می تواند در سلامت و زیبایی پوست و موها مؤثر باشد.

https://elanza.com/category/hair-color-equipment

خداحافظی با موهای دو شاخه

اغلب اوقات سر موها ترک خورده و حالت دو شاخه دیده می شود. استفاده مکرر از سشوار، اثرات نور خورشید، رنگ کردن موها و تغذیه نامناسب از جمله علل بروز این مشکل است. اما خوشبختانه می توان به راحتی از این موخوره ها راحت شد و ظاهر زیباتری به موها بخشید. کمی روغن بادام شیرین کافی است!


روغن بادام شیرین موها را تغذیه و ترمیم می کند. بدون اینکه مجبور باشید موها را کوتاه کنید، هر شب قبل از خواب این روغن را به موها بزنید. البته موها باید کاملا خشک باشند. کمی روغن را کف دست ها بریزید و موها را با آن ماساژ دهید. موها را با روسری بپوشانید و بخوابید. اگر در این صورت راحت نیستید می توانید روغن را صبح به موها بزنید البته باید حداقل دو ساعت روی موها بماند. سپس مانند همیشه موها را بشویید. اگر پانزده روز این کار را ادامه دهید می توانید تفاوت را در موها ببینید.

جدیدترین مانتوهای بهاره تا 60% تخفیف در مدیسه


با اینترنت سیستک به راحتی آنلاین بازی کنید


https://elanza.com/category/face-skincare

 


زیبایی پوست و موها,موهاس سالم,موهای زیبا



پوست درخشان

زیبایی پوست به وضعیت سلامت عمومی بدن چه از نظر جسمی وچه از نظر روانی بر می گردد. برای داشتن پوستی زیبا لازم است تا رطوبت کافی پوست تامین شود، تغذیه متعادل رعایت گردد و حداقل 8 ساعت خواب شبانه نیز در برنامه زندگی گنجانده شود. علاوه بر اینها راهکارهای ساده ای نیز برای درمان برخی مشکلات پوستی وجود دارد:


بهبود لکه های پوستی

برای رهایی از این لکه ها می توانید از آب گوجه فرنگی همراه با شیر استفاده نمایید. در این صورت، به کمک چاقو درون یک گوجه فرنگی را خالی کنید و آب آن را درون یک ظرف بریزد. کمی نیز آب اضافه کنید تا ترشی آن کمک شود و پوست را تحریک نکند. سه قاشق شیر گرم نیز اضافه کنید. پس از اینکه کاملا مخلوط کردید، تکه ای پنبه را به آن آغشته کرده و روی لکه های صورت بمالید. بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس صورت را با آب خنک بشویید. این روش را دو بار در هفته تکرار کنید و مطمئن باشید که لکه ها به تدریج از بین می روند.

پیشنهاد ویژه

بهترین دندانپزشک،لمینت,کامپوزیتبه خاطر زردی دندونات روت نمیشه بخندی؟طلا,زیورآلات طلا,خرید طلاقبل از گران شدن طلا، خرید کنسرمایه گذاری امن و پرسود استخراج بیت‌کوین


 


زیبایی پوست و موها,پوست سالم,پوست زیبا


پاکسازی پوست صورت

با پاکسازی دقیق پوست از سلول های مرده، صورت شما ظاهری سالم تر، زیباتر و درخشان تر خواهد داشت. برای رسیدن به این منظور یک راه حال عالی پیشنهاد می شود: مخلوط توت فرنگی با ماست طبیعی. سه عدد توت فرنگی را با مقداری ماست کاملا مخلوط نمایید و با حرکات چرخشی روی صورت بمالید. از چانه شروع کنید و ماساژ را تا گونه ها و زیر چشم ها که معمولا کبودی ایجاد می شود به مدت 15 دقیقه ادامه دهید. سپس صورت را با آب خنک بشویید. اگر این کار را 5 روز تکرار نمایید، صورت شما جلوه ای بی نظیر پیدا می کند.


درخشندگی صورت

به کمک بابونه می توان جریان خون صورت را فعال تر کرد و جلوه ای روشن تر و شاداب تر به پوست بخشید. این راهکار ساده و قدیمی است. دمنوش بابونه تهیه کنید و در یخچال بگذارید تا کاملا خنک شود. در این فاصله صورت را با شیر پاک کن تمیز کنید. در هنگام استفاده از بابونه، پوست باید کاملا عاری از آلودگی ها باشد. تکه ای پنبه را به دمنوش آغشته کرده و روی صورت بگذارید. حتی برای کبودی های دور چشم و حتی گل مژه نیز مفید است. بابونه آثار خستگی را برطرف می کند، موجب تحریک جریان خون می شود و ظاهری روشن به پوست می بخشد. حتما این راهکار جادویی را امتحان نمایید!


تاقبل از 25 سالگی مو نکارید!

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، درباره اینکه کاشت مو را از چه زمانی و چطور باید آغاز کنیم، گفت وگو کرده ایم. با ما همراه شوید.

https://elanza.com/category/make-up-remover

 

علل اصلی ریزش مو چیست؟

هر شاخه از موی سر انسان، دارای یک چرخه رشدی است که به طور ژنتیکی برای آن طراحی شده و این چرخه شامل رشد، پیری و ریزش است. به طور متوسط روزانه 50 تا 100 تارمو می ریزد. البته این تعداد در افراد مختلف متفاوت است. همچنان که یک مو می ریزد، موی جدیدی جای آن را می گیرد. مشکل زمانی آغاز می شود که موهای ریزش یافته بیشتر از موهای رویش یافته جدید باشد یا رشد موهای جدید ضعیف شود. در این حالت پس از مدتی از تعداد کل موها کاسته می شود و فرد متوجه کاهش حجم موهایش خواهد شد. این علت اصلی ریزش مو است. در واقع، عوامل مختلفی می توانند بر چرخه رشد مو اثر کنند و باعث ریزش موقت یا دائمی آن شوند.



علت ریزش موی آقایان چیست؟

معمول ترین علل ریزش مو در آقایان، مساله آندروژنیک است و همان طور که از نام آن مشخص است، 2 عامل مهم هورمون آندروژن و ژنتیک نقش اصلی را در این ریزش مو ایفا می کنند. در خانم ها هم این نوع ریزش مو دیده می شود ولی معمولا باعث نازک شدن مو و ریزش منتشر در سر می شود. در آقایان بعد از بلوغ با افزایش سطح هورمون های آندروژنی نازک شدن موها و عقب رفتن موهای ناحیه پیشانی شروع می شود.



آیا موهای پیوندی، موهایی واقعی و طبیعی محسوب می شوند؟

ببینید، موهای کاشته شده از پشت سر برداشته می شوند و این موها نسبت به دی هیدروتستوسترون (DHT) حساس نیستند. اثر این هورمون عامل از بین رفتن فولیکول هاست بنابراین بقای این موها همیشگی است و از آنجا که انتقال از موهای سر خودتان انجام می شود، کاملا طبیعی است.



چه افرادی می توانند عمل کاشت یا پیوند مو را انجام دهند؟ محدودیت سنی ندارد؟

به طور کلی، افراد مناسب برای پیوند مو شامل افرادی با ریزش موی آندروژنیک مردانه، زنانه با ریزش موی ژنتیکی و زنان با طاسی آندروژنیک مشابه الگوی مردانه هستند زیرا موهای ناحیه دهنده آنها، تراکم بالایی دارد و احتمال ریزش ندارد. ریزش های موضعی در اطراف خط مو ناشی از جراحی کششی پوست صورت، ریزش موضعی ناشی از نحوه آرایش موها و وارد آوردن کشش زیاد به مو، جوشگاه ناشی از تصادف، سوختگی، جراحی یا بیماری های التهابی و عفونی در سر هستند. اگر در یک مرد جوان زیر 25سال با پس روی خط رویش مو و کم پشت شدن موهای فرونتال، با یک جلسه پیوند مو، یک خط رویش موی جدید بنا به درخواست خود بیمار و پرتر و پایین تر از خط رویش اولیه اش ایجاد کنیم، این کار فعلا بیمار را راضی می کند ولی این رضایت موقتی خواهد بود زیرا در سال های بعد با پیشرفت طبیعی ریزش مو در پشت این خط جدید، موهای باقیمانده در ناحیه دونر، برای پر کردن سر او تا خط جدید کافی نیستند و موهای او نمایی غیرطبیعی پیدا می کنند. بنابراین پیوند مو قبل از 25 سالگی توصیه نمی شود. بعد از 25سالگی بیمار به مرحله بلوغ کامل می رسد و با بررسی میزان ریزش فعلی موی بیمار، پیش بینی چگونگی گسترش آن در آینده امکان پذیر است. بیمار در این سن منطقی تر فکر می کند و میزان طاسی فعلی خود را در نظر می گیرد. به این ترتیب داشتن یک خط رویش موی جدید به شکل یک مرد بالغ باعث خشنودی و رضایت وی می شود. اگرچه این خط رویش مو بالاتر از آن حدی است که در جوانان می بینیم.

 

علل ریزش مو

 

افراد مسن تر چطور؟ آیا می توانند این جراحی را انجام دهند؟

بیماران مسن اواخر دهه 6 یا 7 یا حتی 8 می توانند داوطلب مناسبی برای پیوند مو باشند زیرا بسیاری از این بیماران آرزو دارند تنها مقداری مو داشته باشند و تقاضای موی پرپشت ندارند.

https://elanza.com/category/curling-irons


آیا موی کاشته شده دچار ریزش می شود؟

معمولا به هر روشی که کاشت مو انجام شود، 3-2 هفته پس از کاشت، موها وارد فاز استراحت می شوند و می ریزند. البته ریشه مو سالم و زنده است و فقط ساقه آن می ریزد. رشد مجدد موها 4-3 ماه بعد آغاز می شود و در مجموع 6 ماه طول می کشد تا موها کاملا رشد کنند.



فردی که پیوند مو داشته، چگونه می تواند زندگی عادی اش را شروع کند؟

با توجه به نوع کار بیمار، متفاوت است. اگر شغل اداری دارد و با ارباب رجوع سر و کار ندارد، می تواند از روز دوم سر کار برود اما اگر با مشتری سرو کار دارد، باید مدتی صبر کند تا ظاهرش بهتر شود. این زمان به نوع گرافت های کاشته شده نیز بستگی دارد. در صورتی که از تکنیک فولیکولار یونیت استفاده شود، 2 تا 3 روز و در گرافت های گرد و اسلات 2 تا 3 هفته ممکن است طول بکشد.



عمل پیوند مو خطر ندارد؟

عمل جراحی پیوند مو یک عمل سنگین است. خیلی از بیماران ممکن است برای انجام آن تردید داشته باشند ولی معمولا اگر کاشت مو را متخصص پوست باتجربه و آشنا به جزییات بیماری های پوست و مو و با رعایت شرایط استاندارد فیزیکی و استریل انجام دهد، عارضه ای نخواهد داشت. البته پس از کاشت مو ممکن است عوارض موقتی وجود داشته باشد، از جمله تورم خفیف در پیشانی که با تنظیم حالت نیمه نشسته حین خواب در چند شب اول و کمپرس سرد بلافاصله پس از کاشت مو قابل بهبود است.



ترمیم و کاشت مو چه تفاوتی دارند؟

ترمیم را معمولا موسسات ترمیم مو انجام می دهند که موهای مصنوعی را بین موها می بافند یا متصل می کنند. این کار در اغلب موارد با ریزش بیشتر موها همراه است ولی در کاشت مو، موهای خود فرد از پشت سر به جلوی سر منتقل می شود.

ترمیم وکاشت مو

آیا کاشت مو باعث تقویت موهای کرکی سابق می شود یا نه؟

ریزش موی مردانه یک روند رو به جلو و دائمی است و برای تقویت موهای موجود فرد که با وضعیت ژنتیکی او ارتباط دارد و امکان ریزش آنها در آینده وجود دارد، راهی به جز استفاده از ماینوکسیدیل و فیناستراید نیست. البته لازم به ذکر است اگر کاشت مو را افراد بدون صلاحیت علمی انجام دهند احتمال آسیب رسیدن به موهای موجود فرد وجود دارد و ممکن است این موها به دلیل آسیب دچار ریزش شوند.



چه کسانی باید پس از پیوند مو ماینوکسیدیل بزنند؟

در افرادی که موهای کم پشت و نازکی دارند، حدود 1 ماه پس از پیوند مو، ممکن است موهای قبلی در اثر استرس وارد فاز استراحت شوند و بریزند. این ریزش مو طبیعی است و در خانم ها بیشتر قابل توجه است. این وضعیت ممکن است 6-4 ماه طول بکشد و این کم پشتی ناراحت کننده ولی موقتی است و با بیرون آمدن از حالت استراحت و رشد موهای کاشته شده، نمای محل کاشت به حالت عادی درمی آید. معمولا برای تقویت موهای قبلی فرد باید از داروهای تقویت کننده مثل ماینوکسیدیل، فیناستراید و مولتی ویتامین استفاده کرد و در اکثر موارد لازم است مصرف این داروها خصوصا ماینوکسیدیل برای مدت طولانی (گاهی همه عمر) ادامه پیدا کند.

نکات مهم درباره استفاده از کلاه بعد از کاشت مو

کاشت مو یا پیوند مو مانند همهٔ جراحی ها زخم هایی برجای می گذارد، بنابراین ممکن است افراد پس از ترمیم مو احساس راحتی با موی سر خود نداشته باشند اما آیا پوشیدن کلاه بعد از عمل کاشت مو بی خطر است یا خیر؟ کاملاً طبیعی است که نسبت به ظاهر خود پس از ترمیم مو احساس جالبی نداشته باشید اما این مرحله به سرعت سپری شده و رعایت نکات ایمنی آن می تواند ظاهر و نتیجه کاشت مو شما در آینده را رقم بزند. در این بخش از بهداشت و سلامت نمناک به شما می گوییم آیا پس از کاشت مو می توان از کلاه استفاده نمود یا خیر؟


آیا می توان از کلاه پس از کاشت مو استفاده نمود؟

پس از کاشت مو به علت حساسیت اولیه سر و فیکس نشدن گرافت ها نمی توان از کلاه در روزهای اول استفاده نمود زیرا کلاه گذاشتن بر سر در روزهای اول پس از کاشت مو سبب جدا شدن گرافت ها و فشرده شدن و آسیب رسیدن به آن ها می شود و در نتیجه کاشت مو خلل ایجاد می کند.


پس از کاشت مو دلمه هایی بر روی سر ایجاد می شود و با قرار گرفتن کلاه بر روی سر و گرم شدن سر این دلمه ها می ترکند و در نهایت باعث بروز عفونت هایی بر روی پوست سر می شوند. گردش هوا برای دلمه های مو و همچنین گرافت های کاشته شده بسیار مهم است و سبب بهبود دلمه های مو می شود بنابراین تا زمانی که التهابات و زخم ها هنوز بهبود پیدا نکرده اند، نباید از کلاه استفاده نمود.


بعد کاشت مو


بعد از چه مدت می توانیم کلاه بگذاریم؟

تا ده روزاول نباید روی گرافت ها فشار آورد زیرا حدود 10 روز طول می کشد تا پیوندهای تازه کاشته شده در ناحیه گیرنده بطور دائم متصل شوند و اگر فشردگی بر روی گرافت ها اعمال شود، باعث آسیب دائمی خواهد شد و تأثیر نامطلوبی بر رشد مو در ناحیه گیرنده می گذارد. بهترین زمان برای پوشیدن کلاه بعد از کاشت مو ، 10 تا 12 روز پس از تاریخ عمل خواهد بود.


بعد از کاشت مو از چه نوع کلاهی می توان استفاده کرد؟

اگر بعد از 10 تا 12 روز پس از کاشت مو می خواهید از کلاه استفاده کنید، مجاز به استفاده از کلاهی هستید که شل، بزرگ و قابل تنظیم باشد. کلاه های لبه داری که قابلیت تنظیم دارند، مناسب اند.


کلاه نباید از جنس پارچه های خاصی مانند پنبه، نخ و چسبناک باشد زیرا این پارچه ها به پیوندهای تازه کاشته شده چسبیده و روند بهبودی را مختل می کند حتی اگر گرافت ها کاملاً بر روی سر متصل شدند، نیز نباید از این نوع کلاه ها استفاده نمود زیرا ممکن است پوست نسبت به این پارچه های خاص حساس بماند.


در هنگام پوشیدن و هنگام خارج کردن کلاه با دقت و احتیاط بسیار عمل کنید و بیش از 5 ساعت در روز از کلاه استفاده نکنید. کلاه ایمنی موتور سیکلت نباید در 6 هفته اول پس از کاشت مو پوشیده شود.


کلاه بعد کاشت مو


دلایل استفاده از کلاه مناسب بعد از کاشت مو

بعد از اتمام دوره ریکاوری افراد می توانند از کلاه استفاده کنند، معمولا افراد به دلایل مختلف نیاز به کلاه گذاشتن پیدا می کنند که عبارتند از:آسیب نرسیدن موها در هنگام باد و باران زیرا هر دو عامل می توانند سبب آسیب رسید به موهای کاشته شده شوند و فولیکول ها را جدا کنند مورد بعدی حفاظت مو ها در مقابل نور شدید آفتاب می باشد زیرا نور شدید آفتاب سبب سوزاندن و آسیب به فولیکول های کاشته شده می شود، مورد دیگر استفاده از کلاه در هنگام گرد و غبار می باشد زیرا در همین خصوص به دلیل مورد های گفته شده مو نیاز به مراقبت از طریق کلاه پیدا می کند اما نکته ایی در این باره وجود دارد که در متن زیر به آن می پردازیم.


محافظت در برابر آفتاب

نور شدید آفتاب سبب سوزاندن و آسیب به فولیکول های کاشته شده می شود و بر گرافت ها یا فولیکول های پیوند زده شده اثر مخربی می گذارد. استفاده از کلاه مناسب بعد از کاشت مو، از سر شما در برابر گرمای آسیب زنندهٔ نور خورشید محافظت می کند.


در هفته های اول مواظب آفتاب سوختگی پوست سر باشید زیرا ممکن است پوست سر بعد از کاشت کمی بی حس باشد و متوجه آفتاب سوختگی نشوید پس در هوای آفتابی در فضای باز نباشید و با اجازه پزشک از کلاه استفاده کنید.


استفاده از کلاه


محافظت در برابر باد و باران

باد و باران می توانند سبب آسیب رسیدن به موهای کاشته شده شوند و فولیکول ها را جدا کنند. 7 تا 10 روز زمان لازم است تا فولیکول ها در جای خود به طور کامل قرار گیرند بنابراین پس از طی این روزها می توانید کلاه به سر کنید.


محافظت در برابر آلودگی ها و گرد و خاک

آلودگی گردو غبار بر سر نفوذ کرده و موجب تحریک پوست حساس سر شده و آسیب شدیدی به مو ها وارد می کند. چنانچه در مطالب قبلی مراقبت های لازم بعد از کاشت مو اشاره شد باران و گرد و خاک موجب عفونت در ناحیهٔ بانک مو (در پشت سر) و ناحیهٔ کاشت می شوند. برای جلوگیری از عفونت و عوارض آن بعد از کاشت مو در معرض گرد و خاک قرار نگیرد و یا به توصیه پزشک می توانید از کلاه استفاده نمایید.


محافظت در مقابل ضربه فیزیکی

ضربات محکم به سر نیز سبب عدم رشد موها در ناحیه مضروب یا اطراف آن می شود اما اگر در معرض ضربات قرار دارید و می خواهید از کلاه ایمنی یا کلاه کاسکت استفاده نمایید، حتما با پزشک خود مشورت نمایید.


بعد از کاشت مو


چگونگی کلاه گذاشتن بعد از کاشت مو

پس از کاشت مو و طی ده تا و دوازده روز از آن اگر در شرایط آب و هوایی بد به بیرون از منزل می روید، کلاه بگذارید اما در منزل و محل کار و روزهایی که هوا خوب است از کلاه استفاده نکنید.


کلاه را با دقت و به آرامی و با دو دست روی سر قرار دهید. عجله نکنید و مطمئن شوید کلاه به بخش های که نباید، برخورد نکند.


زمانی که می خواهید کلاه را در بیاورید، کلاه را از بالا و به طور عمودی بردارید وهیچ گاه به صورت زاویه دار کلاه را از سر نکشید.


کلاه خود را تمیز نگاه دارید و مرتب آن را بشویید. می توانید دو کلاه داشته باشید تا همیشه کلاه تمیز در دسترستان باشد. کثیفی و آلودگی کلاه سبب عفونت ناحیه کاشت مو می شود.


کلاه بعد کاشت مو


نکته مهم :

استفاده از کلاه در زمان نامناسب ممکن است شرایط نامطلوبی برای گرافت های کاشته شده در قسمت های میانی و جلویی سر شما ایجاد کند.


استفاده و چگونگی استفاده از کلاه باید بر طبق راهنمایی و نسخه متخصص کاشت موی فرد باشد تا بر جهت شرایط بیمار بهترین راهنمایی ها را صادر کند. اگر در مورد کلاه گذاشتن بعد از کاشت مو نگرانید، می توانید در این باره با پزشک خود بیشتر مشورت کنید.


اگر مطمئن نیستید که کلاه مناسبی انتخاب کرده اید، آن را به پزشک خود نشان بدهید و از او مشورت بخواهید.