فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی و زیبایی صورت و مد

"با توجه به تنوع برند و محصول و افزایش فروشگاه ها، خرید و انتخاب تا حدودی دشوار شده است. فروشگاه الانزا که به طور آنلاین فعالیت می کند، خرید را برای شما آسان کرده است.

فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی و زیبایی صورت و مد

"با توجه به تنوع برند و محصول و افزایش فروشگاه ها، خرید و انتخاب تا حدودی دشوار شده است. فروشگاه الانزا که به طور آنلاین فعالیت می کند، خرید را برای شما آسان کرده است.

لیفتینگ یا کشیدن پوست صورت با کمک مواد طبیعی

با افزایش سن قابلیت ارتجاعی پوست کاهش می یابد و چربی زیر پوستی کم می شود، در نتیجه به تدریج در پوست یک حالت جمع شدگی همراه با چین و چروک ایجاد می شود که ظاهر پوست را تغییر می دهد. امروزه روش های بسیاری برای بالا کشیدن پوست یا لیفتینگ صورت وجود دارد که یکی از این روش ها استفاده از مواد طبیعی است، در ادامه بهترین روش های طبیعی برای کشیدن پوست صورت را به شما را معرفی می کنیم.
بهترین راه های لیفتینگ صورت در خانه
کشیدن پوست صورت با استفاده از مواد خوراکی حاوی مواد آنتی اکسیدانی

همانطور که می دانید، از ترکیبات آنتی اکسیدانی استفاده می کنیم تا پوست را بکشیم پس برای بهره بردن از این خاصیت باید با مواد غذایی و خوراکی حاوی آنتی اکسیدان آشنا شویم.

کشیدن پوست صورت

مواد گیاهی و طبیعی برای کشیدن پوست صورت
تخم مرغ خام یک درمان نسخه برای زیبایی پوست و مو است چون ارزش غذایی عالی، کاملی دارد. برای لیفتینگ طبیعی، به سفیده و زرده تخم مرغ نیاز داریم.

تخم مرغ
سفیده :

سفیده تخم مرغ برای پوست ما بسیار مفید است و حاوی پروتیین و مواد معدنی نظیر آهن، کلسیم و منیزیم و نیز ویتامین های B ( B2 , B3 , B5 , B6 و 12 ) معروف است. سفیده تخم مرغ پوست را سفت می کند.

استفاده سفیده تخم مرغ

زرده تخم مرغ :
زرده تخم مرغ نیز حاوی پروتین است اما حاوی مقدار بالایی چربی، ویتامین آ، دی، ایی و مواد معدنی نظیر کلسیم، روی و منیزیم مشخص است. زرده تخم مرغ به طور عمیق پوست را تغذیه و از چین و چروک جلوگیری می کند.

روغن ارقان یا همان روغن آرگان :
روغن ارقان یک درمان قدیمی زیبایی با آنتی اکسیدان قوی است که پوست را از پیری به دلیل رادیکال های آزاد حفظ می کند. روغن ارقان شامل درصد بالایی ویتامین ایی و اکثر ترکیب آن اولئیک، لینولئیک اسید و اسیده ای چرب ضروری است. این روغن پوست را تغذیه و بلافاصله آن را نرم و صاف می کند. هم چنین مزیت بزرگی مثل جذب آسان بدون مسدود کردن منافذ پوست را دارد.

روغن آرگان

گیاهک گندم :
گیاهک گندم غذای ایده آل برای پوست است چه شما آن را بخورید یا بطور روزانه ماسک کنید. گیاهک گندم حاوی ویتامین ای و آنتی اکسیدان است، گیاهک گندم پوست را مرطوب سفت و عاری از چروک نگه می دارد. پیشنهاد ما این است برای بهره مندی از خواص این ماده وجوان سازی پوست هر روز 1ق از آن را با ماست و آب میوه بخورید.

ویتامین ث :
ویتامین ث یا اسکربیک اسید برای سلامت بدن خوب و ضروری است و به حمایت از سیستم ایمنی کمک می کند. با این حال ما همچنین باید از ویژگی های شگفت انگیز آن برای پوست خود به طور روزانه استفاده کنیم؛ ویتامین ث ساخت کلاژن را فعال می کند و به اپیدرم اجازه می دهد تا پوست را احیا و سفت نگه دارد. هم چنین مانع وبه حذف لک های پوستی کمک می کند و باعث بهبود سوزش، جذب محصولاتی که روی صورت می مالیم می شود استفاده از آن به نرم کردن پوست، صاف و تمیز شدن بدون چین و چروک کمک می کند. اگر مکمل ویتامین ث ندارید، می توانید به جای آن از 15 قطره آب لیمو ترش تازه استفاده کنید.

 استفاده از ویتامین ث

روغن عود :
روغن عود علاوه بر این که به دلیل عطر شدید خود شناخته می شود، خواص آنتی اکسیدانی و سفت کنندگی دارد و بازسازی پوست را بهبود می دهد. هم چنین آن ها رنگ پوست را بهبود می بخشند، لک ها و چین و چروک های کوچکی را که در اطراف چشم ها و گونه ها نمایان می شوند را کاهش می دهند و منجر به شفافیت وسفت شدن پوست می شود خواص آرامش بخش این روغن نیز به بهبود ظاهر صورت کمک می کند.

لیفت پوست صورت

ماسک طبیعی برای کشیدگی پوست :
1عدد تخم مرغ خام، 1ق چ روغن آرگون (5گرم )، 5قطره روغن عود، 1ق چ گیاهک گندم، 1عدد کپسول ویتامین ث (500 تا 100 میلی گرم ) یا 15 قطره آب لیمو

کاری که باید انجام دهید :

ابتدا تخم مرغ را خوب بزنید سپس روغن آرگان و عود را اضافه و با هم بزنید بعد گیاهک گندم و ویتامین ث را اضافه کرده این ماسک را 24 ساعت داخل فریزر نگه دارید.

به منظور تاثیر گذاری بیشتر، این ماسک را یک بار در هفته روی صورت خشک بمالید.

اگر ممکن است بگذارید نیم ساعت در حالی که استراحت می کنید و چشمان شما بسته هستند بماند.

سپس صورت خود را بشویید تا پوست خود را به طور معمول مرطوب کنید.

چهره وحشتناک یک زن بعد از بوتاکس قلابی

روش تهیه کرم آویشن و خواص آن برای پوست
آویشن یک گیاه معطر است که به عنوان ادویه و داروی گیاهی مورد استفاده قرار می گیرد. فواید این گیاه بسیار زیاد می باشد و برای درمان انواع بیماری ها و سلامت زیبایی، پوست و مو مورد استفاده قرار می گیرد. با تحقیقاتی که بر روی خواص آویشن بر روی سلامت پوست صورت انجام گردیده، دیده شده که آویشن در درمان آکنه اثر بسیار زیادی دارد.
تاثیرات آویشن روی پوست
- از تاثیرات آویشن روی پوست می توان به تمیزکردن عمقی پوست صورت، از بین بردن دانه‌های سرسیاه پوست صورت، کاهش آلودگیهای پوست صورت و افزایش گردش خون بر روی پوست صورت اشاره نمود. 

 

- از تاثیرات آویشن برای پوست می توان به ضد باکتریایی و تصفیه کنندگی آن اشاره کرد که می تواند برای از بین بردن عفونت های داخل بدن که باعث جوش های پوست صورت می شوند مفید باشد. 

 

- روغن آویشن برای جلوگیری و درمان اگزما موثر می باشد.


- از آویشن می توان به عنوان ماسک، بخور، کرم و اسپری آبرسان برای پوست استفاده کرد. به دلیل تاثیرات آنتی اکسیدان، آویشن در حقیقت یک گیاه برای پیشگیری از چین و چروک هم می باشد.

 

خواص آویشن برای پوست, خواص آویشن برای سلامت پوست, اثربخشی آویشن در درمان جوش و آکنه
خواص و فواید آویشن برای پوست

 

شیوه تهیه کرم محافظ پوست آویشن
آویشن آرامش‌‌بخش است و عطر ملایم و دلچسب آن به پوست حساس آرامش می‌دهد. روغن‌های دیگر موجود در آویشن مانند تیمول سبب تغذیه و حفاظت پوست می‌شود.

 

مواد لازم برای کرم محافظ پوست آویشن
- برگ آویشن 20 گرم

- روغن زیتون 30 میلی‌لیتر

- روغن آووکادو 20 میلی‌لیتر

- اوسرین 100 گرم 
چاپ، تبلیغات و عکاسی,تبلیغات

 

طرز تهیه کرم محافظ پوست آویشن
آویشن را در ظرفی شیشه‌ای بریزید و روغن زیتون را به آن اضافه کنید. بگذارید سه روز بماند. آنگاه آن را از صافی ریز بگذرانید و بقیه برگ‌ها را خوب فشار دهید تا عصاره آن‌ها بیرون بیاید.

این محلول را با روغن آووکادو مخلوط کرده و آنگاه اوسرین را اضافه کنید و خوب به هم بزنید.
لذت خوردن کره خانگی رو از دست ندین
چگونه اضطراب کودکان را برطرف کنیم؟

 

خواص آویشن برای پوست, خواص آویشن برای سلامت پوست, اثربخشی آویشن در درمان جوش و آکنه
خواص شگفت‌انگیز آویشن برای پوست

 

اسپری آبرسان آویشن 
برای حفظ رطوبت پوست و پیشگیری از به وجود آمدن چین و چروک لازم است که از اسپری آبرسان پوست استفاده شود. اسپری آبرسان نه تنها برای نگهداشتن رطوبت بلکه برای فیکس کردن آرایش، جذب بهتر کرم های ضد آفتاب، آبرسان و دور چشم، پاک کردن آرایش هم استفاده می گردد. استفاده از اسپری آبرسان پیش از کرم های گوناگون مثل کرم های مرطوب کننده و کرم شب سبب جذب بهتر کرم شده و باعث می شود مقدار کمتری کرم استفاده شود.

 

طرز تهیه اسپری آبرسان آویشن 
قدری پودر آویشن را در آب جوش حل کنید و به مدت 15 الی 30 دقیقه دم کنید. بعد از خنک شدن این محلول را داخل یک اسپری ریخته و استفاده کنید. مدت زمان استفاده از این اسپری 1 هفته می باشد.

 

شما با این اسپری پوست خود را مقدار کمی نمدار کنید و آنگاه کرم های دیگر خود را استفاده کنید. پس از مدتی استفاده از این اسپری متوجه خواهید شد که به جز اینکه بر شادابی و نشاط پوست، لکه ها و جای جوش های روی پوست کم رنگ شده و کم کم از بین می رود.

 

منبع: نمناک

لاغری و جوانی با استفاده از مواد طبیعی و توصیه های طب سنتی

 می تواند بهترین راه مبارزه با چاقی و پیری باشد. اسپیرولینا گیاهی است که با شناخت فواید آن و میزان مصرف به گنجینه ای از خواص خواهید رسید. جلبک اسپیرولینا یک جلبک آبی - سبز و گیاه آب شیرین است. این گیاه یکی از پر تحقیق ترین گیاهان در سال های اخیر است. جلبک اسپیرولینا به خاطر طعم تند و مواد مغذی و فوایدش شهرت دارد.
ارزش غذایی جلبک اسپیرولینا:
اسپیرولینا خشک شده حاوی

5 % آب

24 % کربوهیدرات

8 % چربی

, و در حدود 60% (51-71%) پروتئین است.

این یک منبع پروتئینی کامل است که حاوی همه اسیدهای آمینه ضروری است.

طبق آنچه در بخش سلامت نمناک و در بحث بررسی خواص اسپیرولینا گفته شده است هر 100 گرم اسپیرولینا شامل 290 کالری و منبع غنی (20% یا بیشتر از میزان دریافتی روزانه ویتامین A) از مواد مغذی ضروری به ویژه ویتامین a، بتا کروتن، لوتئین زیکسانتین، تیامین (b1), ریبوفلاوین (b2), نیاسین (b3), اسید پانتوتنیک (b5), ویتامین b12, فولات (B9)، ویتامین B12، کلوئین، ویتامین c, ویتامین D, ویتامین E, ویتامین K, و مواد معدنی مانند کلسیم، آهن، منیزیوم، منگنز، فسفر, پتاسیم, سدیم, زینک هستند.

چربی جلبک اسپیرولینا شامل 8% از اسیدهای چرب, گاما - لینولنیک اسید, آلفا - لینولنیک اسید, اسید لینولئیک, اسید استیریدونیک, اسید ایکوساپنتدنویئک، اسید دوکوساهکسینوئیک و آراشیدونیک اسید (آراشیدونیک) است.

مزایای سلامتی اسپیرولینا:
1.مبارزه با آلرژی:

میلیون ها نفر، از آلرژی به محرک های گرد و غبار, حیوانات خانگی, گرده و بسیاری دیگر رنج می برند.

گرفتگی بینی , آبریزش چشم و یا خارش گلو, علایم آلرژی هستند. مطالعات حیوانی پیشنهاد می کند که اسپیرولینا از آزادسازی هیستامین جلوگیری می کند، که مسئول علایم رینیت آلرژیک است. براساس مطالعات انسانی, مصرف این جلبک باعث بهبود علائم مانند عطسه, گرفتگی بینی, خارش بینی و ترشحات بینی در مقایسه با گروه دارونما شد.
2.سم زدایی فلز سنگین, به ویژه آرسنیک:
مسمومیت مزمن آرسنیک یک مشکل جهانی است. اثراتش می تواند مخرب باشد و حتی سال ها بعد از مواجهه دیده شوند. این مشکل در ابتدا با درد شکمی, اسهال شدید, استفراغ و تهوع همراه است, اما نوروپاتی محیطی و آنسفالوپاتی جانبی نیز به آن مرتبط خواهند شد.

هنگامی که به بیماران مبتلا عصاره جلبک اسپیرولینا همراه با روی داده شد, 47% شرکت کنندگان کاهش آرسنیک را در بدن خود داشتند. جلبک اسپیرولینا حاوی کلروفیل بسیار بالایی است و به حذف سموم از خون و تقویت سیستم ایمنی کمک می کند.

لاغری و جوانی از خواص اسپیرولیناست


ارزش غذایی و فواید اسپیرولینا
3. اسپیرولینا برای پایین آوردن فشار خون:
فیکوسیانین یک رنگدانه در اسپیرولینا است ، که دانشمندان متوجه شده اند که اثرات ضد فشار خون دارند (فشار خون پایین می یابد). محققان ژاپنی ادعا می کنند به این دلیل است که مصرف این جلبک باعث اختلال در عملکرد اندوتلیال در سندرم متابولیک می شود.

4. اسپیرولینا برای کاهش کلسترول:
اسپیرولینا همچنین می تواند به کاهش کلسترول خون و جلوگیری از آترواسکلروز کمک کند.
در تحقیق سال 2010 که در مجله علوم تغذیه و ویتامین شناسی منتشر شد، به خرگوش هایی رژیم غذایی کلسترول بالا 0.5٪ برای یک دوره چهار هفته ای داده شد و سپس به آنها همان رژیم غذایی را دادند، اما این بار 1٪ یا 5٪ اسپیرولینا برای هشت هفته داده شد و محققان دریافتند که LDL (یا کلسترول بد) در گروهی که 1٪ اسپیرولینا خوردند 26% کاهش و 41٪ در گروهی که 5٪ اسپیرولینا می خوردند کاهش یافت. تری گلیسیرید و کلسترول کل نیز به طور چشمگیری کاهش یافت.

5. مبارزه با بیماری کبدی با اسپیرولینا:
اسپیرولینا ممکن است برای کسانی که بیماری مزمن کبدی دارند ، ضروری باشد چون تحقیقات نشان داده اند که این بیماری به محافظت در برابر سیروز جگر، آسیب کبدی و نارسایی کبدی کمک می کند.

دانشمندان نتیجه گرفتند که اسپیرولینا برای سلامتی کبد به علاوه عملکردش به عنوان یک آنتی اکسیدان، حذف رادیکال های آزاد، جلوگیری از آسیب کبد و حذف فلزات سنگین مفید است.
6. کاهش خطر ابتلا به سرطان با اسپیرولینا:
از مطالعات حیواناتی و آزمایشگاهی نشان می دهد که اسپریولینا تولید آنتی بادی ها، پروتئین های مبارز با عفونت و سایر سلول هایی را که ایمنی را بهبود می بخشد و به عفونت و بیماری های مزمن مانند سرطان کمک می کند."

تحقیقات کشور جمهوری چک نشان داد که "اسپیرولینا (همچنین) غنی از ترکیبات تتراپیرولیک است که نزدیک به مولکول بیلی روبین است، یک آنتی اکسیدان قوی و عامل ضد انعقادی."

هنگامی که در سلول های پانکراس انسان آزمایش شد، دانشمندان دریافتند که "در مقایسه با سلول های درمان نشده، درمان های تجربی به طور قابل توجهی کاهش پرولیفراسیون سلول های سرطانی پانکراس را در شرایط آزمایشگاهی کاهش داده". اساسا، این ثابت کرد که اضافه کردن اسپریولینا به رژیم غذایی می تواند به جلوگیری از ایجاد سرطان های مختلف کمک کند.

7. اسپیرولینا برای کاهش سطح قند خون:
برخی مطالعات انجام شده بر روی حیوانات نشان داده اند که مصرف اسپیرولینا می تواند سطح قند خون را کاهش دهد، در واقع، نتایج نشان داده اند که می تواند جای برخی از شایع ترین داروهای دیابت مانند متفورمین را بگیرد.

تحقیقات دیگر بر روی انسان ها که در آن 25 بیمار مبتلا به دیابت نوع 2 بودند، انجام شد که به آنها روزانه 2 گرم اسپیرولینا برای مدت دو ماه داده شد که سطح قند خون آنها را به میزان قابل توجهی کاهش داد.

اسپیرولینا هم چنین می تواند به کاهش سطح کلسترول کمک کند و از آترواسکلروز جلوگیری کند. در تحقیقات سال 2010 که در مجله ارزش غذایی و ویتامین شناسی منتشر شد، خرگوش ها یک رژیم غذایی با کلسترول 0.5٪ داشتند که برای یک دوره چهار هفته بود.
کاربرد اسپیرولینا

کاهش سطح قند خون با اسپیرولینا
8.کاهش مشکلات سینوزیت با اسپیرولینا:
بر طبق مطالعات متعدد، اسپیرولینا فواید خوبی برای کاهش تورم دارد که باعث مشکلات سینوسی می شود. در مقایسه با آزمایش دارونماها، اسپیرولینا در کاهش خارش، آبریزش بینی، گرفتگی بینی و عطسه موثر است.

9. اسپیرولینا برای کمک به کاهش وزن:
به طور منظم مصرف غذاهای غنی از پروتئین و غنی از مواد مغذی مثل اسپیرولینا برای افزایش کاهش وزن مفید هستند. سلامت نمناک عنوان کرده است که اسپیرولینا این کار یعنی کاهش وزن را را به چند دلیل انجام می دهد که مهم ترین آن داشتن میزان بالایی فیبر، که برای سیر نگه داشتن و مهار کردن گرسنگی برای جلوگیری از وسوسه شدن به وعده های ناسالم مهم است.

علاوه بر این، با توجه به انرژی بیشتری برای متابولیسم می گیرد، خوردن غذاهای غنی از پروتئین بالا مانند این یکی به کاهش بافت چربی و کمک به سوزاندن چربی کمک می کند. با مصرف یک قاشق اسپیرولینا در هر روز و پیروی از سبک زندگی سالم، می تواند به کاهش متابولیسم و بهبود نتایج کاهش وزن شما کمک کند.
10. اسپیرولینا برای کمک به سوزاندن چربی:

اسپیرولینا یک مکمل طبیعی غذایی است که به کاهش وزن کمک می کند. اسپیرولینا به سوزاندن چربی به آرامی بدون تاثیر گذاشتن بر سبک زندگی عادی کمک می کند. اسپیرولینا شاخص گلیسمی پایینی دارد و غنی از محتوای پروتیین می باشد.

اسپیرولینا اسیدهای چرب امگا 3 بالایی دارد، که به کاهش وزن کمک می کند و همچنین عملکرد مغز را تحریک می کند. اسپیرولینا دارای میزان مواد مغذی بالایی بوده و انرژی و سیستم ایمنی بدن را افزایش می دهد.

11. اسپیرولینا برای کمک به کنترل گرسنگی:
از آنجا که اسپیرولینا غنی از مواد مغذی است، به کاهش اشتها و گرسنگی که عامل اصلی چاقی است کمک می کند. جلبک اسپیرولینا, انسولین خون و سطوح گلوکز خون شما را بدون ایجاد گرسنگی ، افزایش می دهد.

12. اسپیرولینا برای بهبود سلامت روده ای:
اسپیرولینا به دلیل ساختارش به آسانی هضم می شود و سلول هایش دیوارهای محکمی ندارند. مصرف آن می تواند باعث بهبود سلامت روده ها شود و شامل فیبر زیاد نیست, بنابراین ضروری است که سایر غذاهای سالم و با فیبر بالا را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

بهبود سلامت روده
13. اسپیرولینا برای جلوگیری از بیماری های قلبی:


بهبود سلامت روده با اسپیرولینا
فشار خون و کلسترول بالا با بیماری های قلبی ارتباط دارند. از آنجایی که اسپیرولینا ممکن است هر دو عامل خطر را کاهش دهد, آیا می توان گفت از بیماری قلبی جلوگیری می کند؟

بررسی ها نشان می دهد که این جلبک آبی - سبز نقش مهمی در جلوگیری از بیماری قلبی ایفا می کند. این امر ممکن است به دلیل کاهش کلسترول, خواص ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی آن ها باشد.

14. اسپیرولینا برای افزایش متابولیسم:
افزودن اسپیرولینا به افزایش متابولیسم فرد کمک می کند. میزان بالای متابولیک ممکن است باعث شود فرد احساس کند که انرژی بیشتری دارد. همچنین ممکن است میزان کالری که هر روز می سوزاند ، افزایش یابد که می تواند به کاهش وزن کمک کند.

15. جلبک اسپیرولینا بسیار کم کالری است:
کالری واحد اندازه گیری انرژی و یکی از عوامل مهم در افزایش وزن یا کاهش وزن است. معمولاً از هر غذایی کالری می گیریم. غذاهای کمی وجود دارند که حاوی کالری کمی هستند، مثل چغندر, اسفناج, گل کلم و خیار، اما هیچ خوراکی وجود ندارد که کاملاً صفر داشته باشد.

اسپیرولینا یکی از بهترین خوراکی ها است، اما مقدار کالری کمی دارد. یک گرم اسپیرولینا تنها 3.5 کالری دارد که بسیار بهتر از هر پودر پروتئین است.

یعنی حتی اگر کسی از چهار گرم اسپیرولینا در روز استفاده کند کم تر از 15 کالری مصرف خواهد کرد که بسیار کم تر از نیاز روزانه ما است.

16. خواص هایپولیپیدمیک دارد:
اسپیرولینا بهترین ماده غذایی است که دارای خواص دارویی می باشد. اسپیرولینا دارای خواص کاهش دهنده چربی است که به کاهش کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب خون کمک می کند.

اسپیرولینا نیز در کاهش سطح تری گلیسرید خون موثر است.

17. اسپیرولینا برای کمک به سم زدایی:
در برخی نقاط دنیا, مردم در معرض خطر مسمومیت با آب های آلوده و دیگر منابع آلوده قرار دارند. تحقیقات اولیه نشان می دهد که جلبک اسپیرولینا ممکن است روشی برای درمان آن ها داشته باشد.

بررسی های بعدی نشان داد که اسپیرولینا دارای خواص ضد سم و دفع کننده آنها است از قبیل:آرسنیک ، فلورید ، آهن ، سرب و جیوه

مولفان این بررسی پیشنهاد می کنند که اسپیرولینا می تواند یک ماده مفید برای استفاده در کنار درمان بالینی مسمومیت با آلاینده ها باشد.

مزایای اسپیرولینا

کمک به سم زدایی با استفاده از اسپیرولینا
18. اسپیرولینا برای حمایت از سلامت روانی:
مقاله مربوط به سال 2018 نقش بالقوه اسپیرولینا را در درمان اختلالات خلقی نشان می دهد. نظریه این است که اسپیرولینا منبع تریپتوفان است و تریپتوفان یک آمینو اسید است که تولید سروتونین را پشتیبانی می کند. سروتونین نقش مهمی در سلامت روان ایفا می کند.

افراد با مشکلات افسردگی و اضطراب ممکن است میزان سروتونین را کاهش دهند. مصرف مکمل تریپتوفان برای حفظ سطح سروتونین می تواند نقش مهمی در حمایت از رفاه ذهنی ایفا کند.

محققان باید قبل از آشنایی با نقش حقیقی جلبک در حمایت از سلامت روان, آزمایش های بالینی بیشتری انجام دهند.

19. اسپیرولینا برای تقویت سیستم ایمنی:
مطالعات متعدد حیوانی نشان داده اند که اسپیرولینا می تواند مدولاتور ایمنی موثری باشد. توانایی منحصر به فردی برای مبارزه با عفونت و افزایش عملکرد سلولی دارد.

20. اسپیرولینا برای کمک به مبارزه با HIV:
مطالعات نشان می دهد مکمل اسپریولینا می تواند به درمان علائم HIV کمک کند. با این حال، ما باید در این زمینه بیشتر تحقیق کنیم.

21. اسپیرولینا برای کمک به درمان کاندیدا:
مطالعات متعددی وجود دارند که نشان می دهند چگونه اسپیرولینا می تواند یک عامل ضدمیکروبی موثر باشد. هم چنین اسپیرولینا رشد باکتری های سالم را در روده افزایش می دهد که می تواند مانع رشد کاندیدا شود. ویژگی های تقویت ایمنی اش نیز می تواند به بدن کمک کند تا کاندیدا را حذف کند.

ماسک های زیبایی صورت با اسپیرولینا
چگونه می توان از اسپیرولینا برای بالا بردن روتین مراقبت از پوست استفاده کرد؟ برای داشتن پوستی درخشان - اسپیرولینا که پر از آنتی اکسیدان ها است، می تواند در زمانی که بحث درخشش و رنگ پوست است، شگفتی ایجاد کنند. ماسک صورت اسپیرولینا که بخش سلامت نمناک معرفی خواهد کرد یک سم زدای نهایی است که پوست شما به آن نیاز دارد.

یک قاشق غذاخوری از پودر اسپیرولینا و 1 قاشق غذاخوری عسل را به خوبی باهم مخلوط کنید.

این ماسک را به طور مساوی بر روی صورت تمیز خود بمالید.

بگذارید 20 دقیقه بماند و سپس آن را با آب گرم بشویید.

22. تاثیر ضد چروک اسپیرولینا :
اسپیرولینا های ضد چروک نیز یک فیتوناتریشن و کاروتنوئید است - یک آنتی اکسیدان که می توانند به دفاع از پوست و بدن شما دربرابر رادیکال های آزاد کمک کنند.

نتیجه؟ نشانه های زودرس پیری را حذف می کند! استفاده از این مکمل به طور منظم، پوست سالم و جوان را تضمین می کند.

استفاده ماسک اسپیرولینا 

فواید اسپیرولینا برای پوست
23. اسپیرولینا برای آکنه:
خواص ضد التهاب اسپیرولینا به کاهش تورم، آکنه و جلوگیری از بروز آسیب های بیشتر کمک می کند. متابولیسم بدن شما را افزایش می دهد که درمان سریع تر را ممکن می سازد و همچنین از رشد زیادی باکتری ها جلوگیری می کند.

علاوه بر خوردن آن، شما می توانید از محصولات پوستی اش برای مقابله با مشکلات آکنه استفاده کنید.

24. اسپیرولینا برای برای تیرگی زیر چشم:
کلوروفیل (که به عنوان یک سوپر خوراکی شناخته می شود) موجود در این جلبک به کاهش تیرگی و لکه هایی روی پوست شما کمک می کند. در پاسخ به سوال یکی از کاربران از بخش سلامت نمناک باید بگوییم که روش های متعددی برای مصرف اسپیرولینا وجود دارد - می توانید مقداری پودرش را به آب اضافه کرده و آن را بنوشید و یا آن را به یک اسموتی اضافه کنید.

آن ها همچنین در فرم قرص در دسترس هستند. از پودر اسپیرولینا در ماسک های صورت خانگی استفاده کنید، یا محصولات اسپیرولینا که به طور گسترده در بازار در دسترس هستند، ماسک ورقه ای، و غیره را با مشورت پزشک خود تهیه کنید.

25. اسپیرولینا برای افزایش رشد موها:
استفاده موضعی از اسپیرولینا می تواند رشد مو را تسریع کند. علاوه بر مصرف، این جلبک به عنوان یک جز در درمان شامپو و نرم کننده ها استفاده می شود. هم چنین پروتئین های اسپیرولینا می توانند باعث کاهش ریزش مو و نازکی مو شوند.

این ها فواید اسپیرولینا هستند. ما از چند ماده غذایی در این جلبک ها صحبت کردیم. اما چند نکته دیگر هم هست که باید بدانید.

کاربرد های اسپیرولینا:
در سراسر جهان کشت می شود؛ به عنوان مکمل رژیم غذایی و همچنین یک غذای کامل استفاده می شود؛ و همچنین در شکل قرص، پودر موجود است.

همچنین از آن به عنوان مکمل غذایی در صنعت آبزی پروری، آکواریوم و ماکیان استفاده می شود. اسپیرولینا برای رسیدگی به امنیت غذایی، سو تغذیه، و به عنوان پشتیبانی رژیم غذایی در پرواز فضایی بلند مدت یا ماموریت های مریخ مورد بررسی قرار می گیرد.

به خصوص، مانند هر چیزی که از دریا می آید، مطمئن شوید که جلبک آبی - سبزی خریداری می کنید که عاری از آلودگی است. طبق گفته WebMD، اسپیرولینا آلوده می تواند موجب موارد زیر شود:آسیب کبدی، درد معده، تهوع، استفراغ، ضعف، تشنگی، ضربان قلب سریع، شوک و حتی مرگ. همچنین برخی از منابع اظهار می دارند که زنان باردار و کودکان نباید جلبک ها را مصرف کنند. با یک ارائه کننده خدمات بهداشتی طبیعی تماس بگیرید تا تایید کنید که آیا شما باید مکمل اسپیرولینا باشید یا خیر.
منبع:

از جوش های بزرگ و ملتهب خود خسته شده اید؟

جالب است بدانید که داشتن پوستی سالم و زیبا یکی از مهمترین فاکتورهای زیبایی در همه افراد به حساب می آید. فراموش نکنید که درمان لک و جای جوش یک دغدغه همگانی برای اشخاص خواهد بود که برای درمان آن راه حل های بسیاری وجود خواهد داشت، 

https://elanza.com/brand/dermalift

اگر برایتان سوال پیش می آید که چگونه صورتی بدون جوش و لک داشته باشیم؟ 

شستشوی صورت با ژل شستشوی مناسب با پوست تان

شستن پوست با ژل شستشوی مناسب با پوست تان یکی از راه های جلوگیری از ایجاد جوش های چرکی و سر سیاه می شود که بر اثر وجود میکروب و باکتری ها بر روی پوست ظاهر خواهند شد.

نکته:اگر شما هم حوصله شستشوی صورت خود را نداشته و اکثرا تنبلی کرده و صورت خود را  نمی شوئید می توانید با خرید فیس براش از شر این مشکل راحت شده و مطمئن باشید که فیس براش ها برای شستشوی صورت تان بهتر هستند و کمک بسیاری در راستای داشتن پوستی سالم به شما خواهند کرد. شما می توانید برای اطلاع از قیمت فیس براش با مجموعه الانزا همراه باشید و بهترین دستگاه فیس براش مناسب با پوست خود را خریداری کنید. 

نوشیدن 8 لیوان آب را فراموش نکنید

بطورکلی برای حفظ سلامتی بیشتر سعی کنید نوشیدن آب را در اولویت های برنامه روزمره خود قرار بدهید تا در  کنار آن پوستی شفاف و سالم داشته باشید، فراموش نکنید که کم آبی بدن پوست شما را دچار خشکی بیش از حدی می کند که ممکن است در طولانی مدت باعث پیری زودرس در شما شود که اصلا نتیجه خوبی به همراه نخواهد داشت. 

کرم ضد آفتاب

از دیگر گزینه های مورد نظر در راستای بروز لک های تیره بر روی پوست باید  به اشعه های مضر آفتاب و رادیکال های آزاد موجود در هوا اشاره کنیم که بسیار ضرر داشته و می تواند به پوست شما آسیب های بسیاری بزند. به یاد داشته باشید برای خروج از منزل بهتر است از یک لایه ضخیم ضد آفتاب بر روی پوست خود مالیده تا پوست شما را به درستی پوشش دهد، 


https://elanza.com/brand/cerita


مرتب آرایش نداشته باشید

استفاده از مواد آرایشی به صورت مداوم و هر روز می تواند باعث عدم نفس کشیدن پوست شما شده و رطوبت مورد نیاز و اکسیژن به پوست تان نخواهد رسید و در نهایت منجر به آسیب پوستی خواهد شد.

به جوش های خود دست نزنید

برای داشتن پوستی سالم بهتر است از ایجاد صنایع دستی بر روی پوست خود جلوگیری کرده و اصلا به جوش های خود دست نزنید.

برنزه نکنید 

اگر شما هم از دوست داران پوستی برنزه و آفتاب سوخته هستید باید به شما یادآوری کنیم که اشعه مضر آفتاب بروز لک های قهوه ای را به احتمال نود درصد افزایش خواهد داد و شما برای از بین بردن این لک ها هیچ کاری نمی توانید انجام دهید چرا که پوست تان بسیار آسیب دیده است. 

چگونه در عرض یک هفته پوستی صاف داشته باشیم؟ 

 برای داشتن پوستی سالم بهتر است چند نکته را فراموش نکنید که شامل: 

پاکسازی پوست

قبل از هر اقدامی باید بدانید که داشتن پوستی سالم تنها با پاکسازی و لایه برداری آن اتفاق خواهد افتاد، در این روش شما لایه های مرده پوست خود را برداشته و به پوست خود این فرصت را می دهید تا در صورت نیاز اکسیژن و مواد مغذی را جذب خود  کند. برای پاکسازی آرایش صورت شاید پاک کننده آرایش خانگی یک راه حل مناسب باشد.

تونر پوست

شما با استفاده از تونر پوست این امکان را به پوست خود می دهید تا PH پوست شما را متعادل کند و به صورت یک مرطوب کننده غیر مستقیم پوست شما را آبرسانی خواهد کرد، این محصول پوست شما را نرم و صاف کرده و در فرآیند پاکسازی و ترمیم پوستت نیز بسیار کمک می کند. 

ماسک ورقه ای صورت 

ماسک های ورقه ای حاوی مواد مغذی و مفیدی هستند که باید بر روی پوست تان گذاشته شود تا در صورت نیاز پوست شما را تقویت کنند. استفاده از ماسک ورقه ایی می تواند هفته ایی 2 بار به مدت 20 دقیقه انجام شود تا تاثیرات آن را بر روی پوست تان مشاهده کنید و پس از آن نیز شما برای خرید ماسک صورت ورقه ایی با تنوع بالا در جنس، کیفیت و مواد تشکیل دهنده خود می توانید با فروشگاه اینترنتی الانزا همراه شوید و خریدی با قیمت مناسب و به صرفه انجام دهید.


https://elanza.com/brand/bioderma


کرم دور چشم

یکی دیگر از راه های حفظ سلامتی پوست استفاده از کرم دور چشم می باشد که به شما برای داشتن پوستی سالم و زیبا کمک خواهد کرد، از آنجایی که پوست دور چشم بسیار حساس و فاقد منافذ باز می باشد پس رسیدگی بیشتری نسبت به دیگر نواحی صورت نیاز دارد. برای داشتن پوست دور چشم سالم و بدون چین و چروک می توانید از محصولات آرایشی و مراقبتی دور چشم استفاده کرده و دیگر نگران پیری زودرس این نواحی نباشید. 

نتیجه گیری

در ادامه لازم است بدانید برای خرید محصولات آرایشی مانند کانتور و هایلاتر صورت به همراه بهترین مارک کرم پودر شما می توانید به سایت فروشگاه اینترنتی الانزا( https://elanza.com/ ) مراجعه کرده و با توجه به قیمت کانتور و هایلایتر محصول مورد نیاز خود را ثبت  سفارش کرده و در کمترین زمان ممکن تحویل بگیرید.


با بهترین راهکارهای زیبایی دندان آشنا شوید

زمانی که به دنبال راه های زیبایی لبخند خود هستید، انتخاب های زیاد و راه های مختلفی پیش روی شما خواهد بود. زیبایی های دهان و دندان همیشه در حال پیشرفت هستند و می توانند با استفاده از روش های مختلف، زیبایی لبخند شما را چندین برابر کنند؛ این بخش از سلامت دهان و دندان نمناک شما را روش های جدید و به روز برای زیبایی دندان و رفع مشکلات ظاهری آن آشنا خواهد کرد.


فرآیندهای زیبایی دندان

همه پروسه های زیر نمی تواند برای همگان موثر واقع شود. دندانپزشک شما می تواند در تعیین اینکه کدام روش برای شما بهترین است و می تواند لبخند تان را زیبا کند، تصمیم گیری کند.


سفید کردن دندان ها یا بلیچینگ


نام دیگر این روش، بلیچینگ نیز هست. این پروسه می تواند دندان شما را سفید و روشن کند و لکه های تیره روی آن را از بین ببرد. بلیچینگ یا سفید کردن دندان ها را می توان هم در خانه و هم در مطب انجام داد. بلیچینگ برای همه مورد استفاده قرار نمی گیرد ، و بسیار مهم است که اول سلامت دندان های شما به دقت مورد بررسی قرار بگیرد.


سفیدی دندان


ونیر دندان ها


ونیر یک پوسته یا لایه نازک از جنس کامپوزیت یا شیشه ای است و می تواند قسمت های جلوی دندان شما را بپوشاند. ونیرها برای درمان مشکلات مربوط به زشتی دندان ها مثل بد رنگی دندان، بهم ریختگی های غیر شدید ، از بین رفتن رنگ دندان ها یا حتی پوشش فاصله بین آن ها استفاده می شود.


کامپوزیت دندان

کامپوزیت های دندان یکی از سریع ترین و کم هزینه ترین روش ها برای درمان مشکلات دندانی و زیبایی می باشد. برای درست کردن دندان های شکسته شده یا تخریب شده ونیر کامپوزیت را در یک یا دو جلسه با دقتی بسیار بالا، بر روی دندان های آسیب دیده بیمار نصب می کنند. فاصله بین دندان ها و تاج دندان را نیز در این روش می توان ترمیم کرد.


ونیر کامپوزیت از جنس رزین نیمه شفاف است و به قالب گیری و طراحی توسط لابراتوار نیازی ندارد. کامپوزیت یک ماده خمیری است که با قرارگرفتن در مقابل یک اشعه خاص، سفت می شود. دندان پزشک پس از سفت شدن کامپوزیت، این ماده را تراش و صیقل می دهد تا به شکل دندان در بیاید. امکان ترمیم و تعویض کامپوزیت دندان وجود دارد و این روش بی خطر است.


لمینت سرامیکی

یکی از روش های مدرن ترمیم و بهبود زیبایی دندان لمینت، لامینت یا ونیر سرامیکی، است که با استفاده از یک پوسته نازک سرامیکی انجام می شود. ونیر سرامیکی مقاومت بیشتری از ترمیم های کامپوزیتی دارند و کمتر دچار شکستگی و تغییر رنگ می شود. برای تغییر رنگ، شکل و اندازه دندان ها و شکل کلی لبخند بیمار می توان از لمینت های سرامیکی استفاده کرد.


برای نصب لمینت های سرامیکی، پزشک ابتدا قالب گیری لازم را از دندان انجام داده و این قالب ها در آزمایشگاه به شکل روکشی بسیار نازک و سرامیکی در می آیند تا با کمترین میزان تراش دندان، بر روی دندان بیمار نصب شوند.


تاج های سرامیکی


برای محافظت از دندان ها با آسیب ساختاری تاج های پرسلن کمک کننده است. برخی از افراد تاج را به عنوان “کلاه” می نامند زیرا تاج ها کل دندان تا لثه را می پوشاند.


تاج های سرامیکی


پل های پرسلان


پل ها مانند چندین تاج به هم چسبیده به نظر می رسند. پل می تواند بر روی یک جفت دندان سالم یا مجموعه ایمپلنت های دندان متصل شود.


امالگام فیلینگ


برای ترمیم دندان های پوسیده آنها را با مواد بادوامی به نام امالگام فیلینگ پر می کنند که برخی از آنها تا 20 سال عمر می کنند.


ایمپلنت های دندانی


ایمپلنت دندانی یک تجهیز فلزی است که می تواند جای دندان های خالی را پر کند. ایمپلنت معمولا از تیتانیوم ساخته شده و با جراحی داخل استخوان فک، دقیقا جایی که دندان ندارید، قرار می گیرد. ایمپلنت دندانی در ریشه دندانی قرار می گیرد و می تواند جایگزین خوبی برای دندان مصنوعی نیز باشد.


ایمپلنت


روکش های دندانی

روکش های دندانی کاملا اندازه قوس دندانی شما هستند و کل دندان های یک ردیف را پوشش می دهند. ساخت آن ها از طریق قالب گیری انجام می شود. جنس این روکش های دندانی اغلب چینی یا پلاستیکی است که قسمت های فلزی بکار رفته متصل به آن ها می تواند از آن ها در برابر فشار جویدن محافظت کند. روکش های دندانی برای پوشش دادن مشکلاتی مثل بهم ریختگی های دندانی، بدشکلی دندان، پوسیدگی، شکستگی، لب پریدگی و دندان هایی که نیاز به پر کردن دارند و یا بینشان فاصله است، مناسب خواهد بود.


باندینگ دندانی


باندینگ دندانی پروسه ای است که در آن فلزهای رنگی به دندان می چسبند. این پروسه برای ترمیم یا بهبود ظاهر دندان هایی بکار می رود که دچار لکه های بدی هستند یا شکسته شده و ترک برداشته اند.


ارتودنسی


ارتودنسی فقط برای کودکان نیست. این روزها نوجوانان و جوانان بیشتر از قبل برای درمان ارتودنسی به دندانپزشک مراجعه می کنند. اگر دندان های نامرتبی دارید، حتما از ارتودنسیت خود سوال کنید تا ببینید که گزینه خوبی برای ارتودنسی هستید یا خیر.


کلام آخر


مثل همیشه بخش سلامت دهان و دندان نمناک توصیه می کند حتما باید با دندانپزشک خود مشورت کنید و ببینید که چه روشی می تواند برای نیاز دندانی شما مناسب تر باشد و زیبایی دندان های شما را چندین برابر کند.



منبع:


https://namnak.com/skin-care.p79903

راهنمای خرید خظم چشم برای انواع چشم ها

چشم ها زیباترین عضو صورت هستند که در وهله اول به چشم میخورند، روش های مختلفی برای زیباتر کردن چشم ها وجود دارد، یکی ازاین روش ها سایه زدن است که با دانستن روش درست سایه زدن می توان چشم ها را زیباترکرد. بنابراین لازم است تا فن و فوت سایه زدن را یاد بگیریم.

سایه چشم محصولی پر طرفدار و سازگار با هر نوع پوستی است که جلوه زیبایی برای پوست ایجاد می کند و ضمن یکدست کردن پوست باعث خوش رنگی آن نیز می گردد. با این همه برای کسانی که به دنبال تنوع در آرایش و هماهنگی بیشتر مابین اجزاء صورت و پوست خود هستند. سایه چشم یک محصول آرایشی است که روی پلک‌ها و در زیر ابروی هر فرد از آن استفاده می‌شود.

 

https://elanza.com/mag/mask-open-pores-facial-skin/


هنگام خرید سایه چشم اگر از آن رنگی که به پوست شما می آید اطمینان ندارید می توانید از مشاور پوستی که اغلب در مغازه های لوازم آرایشی هستند کمک بگیرید. همیشه سایه ای را انتخاب کنید که رنگ آن متناسب با پوست شما و رنگ چشمتان باشد.

 


همیشه سایه های گران قیمت با کیفیت تر نیستند اما در اغلب موارد چنین فکری درست نیست زیرا در سایه های گران قیمت تر که عموما پودر مانند هستند رنگدانه هایی با کیفیت بهتر وجود دارند و اصولا این سایه ها بادوام تر و ماندگارتر می باشند. 


  


هنگام خرید حتما از استاندارد و اصل بودن محصول اطمینان خاصل نمایید. بهتر است مغازه ها و فروشگاه های معتبر را انتخاب نمایید زیرا لوازم آرایش خصوصا آنهایی که در ارتباط با چشم هستند باید با حساسیت انتخاب و خریداری شوند.


https://elanza.com/mag/best-eye-cream/

 


سایه چشم

سایه ها در رنگها و گونه های مختلف یافت می شوند، کرم ،پودری‎


 


سایه ها در رنگها و گونه های مختلف یافت می شوند، کرم ،پودری.


  


« سایه پودری یا کرم» 


سایه در نوع پودری و کرم موجود است ، نوع استفاده از نوع کرم آسانتر است زیرا شما با یک حرکت می توانید سایه بزنید ولی نوع پودری دوام و پوشانندگی بیشتری دارد و اگر به نوع کرم آن علاقه مند هستید می توانید برای افزایش دوام آن ، انرا با سایه پودری مخلوط نمایید. انتخاب اکثر خانم ها سایه مخلوط از این دو است که هم استفاده از آن آسانتر و هم دوام خوبی دارد. با این حال انتخاب به شما بستگی دارد، هر دو را امتحان و ببینید کدام نوع روی پوست شما بهتر عمل می کند سپس انتخاب کنید. 


  


نکاتی برای انتخاب نوع رنگ سایه:


- اگر چشمانی روشن دارید دقت کنید که که از سایه های هم رنگ با تناژ چشم خودتان استفاده نکنید و سایه چشمتان رنگ دیگری و یا روشن تر از رنگ چشمتان باشد.به عنوان مثال اگر چشمتان سبز یا آبی هست از سایه چشم سبز یا آبی استفاده نکنید.اگر چشمتان قهوه ای است می توانید از اکثر رنگ های سایه چشم استفاده کنید.ولی اگر چشمتان روشن و یا آبی است رنگ های بنفش و یاسی می تواند مناسب باشد.


 


- بهتر است از سایه های کم رنگ و مات تر برای روز استفاده کنید و سایه های براق را برای شب بگذارید.این سایه های براق برای مهمانی هایی که در شب هستند بسیار مناسب می باشند.


 https://elanza.com/mag/common-more-selling/


- هنگام استفاده از چند رنگ سایه باید حتما قلموی آرایشیتان را تمیز کنید و یا از چند قلم مو استفاده کنید.وگرنه آرایشتان خراب می شود و رنگ های سایه با هم مخلوط می شوند.


 


- اگر می خواهید چشمانتان در مرکز توجه در صورتتان قرار بگیرند می توانید از سایه چشم های تیره تر استفاده کنید و وقتی آرایشی صورتتان تمام شد می توانید آرایشی لب ها و جاهای دیگر صورتتان را کم رنگ تر انجام دهید.


 


- هنگام استفاده از سایه‌های تک رنگ، رنگ بسیار روشن آن را زیر ابرو بزنید و پشت پلک را از تک رنگ استفاده کنید.


- در اکثر اوقات ترکیب به اندازه و درست رنگ‌ها و کنار هم چیده شدن آن‌ها با اندکی ادغام می‌تواند چشم شما را زیباتر و جذاب‌تر کند.
هنگامی که صحبت از انتخاب رنگ است قدم اول تست کردن انواع رنگها بر مبنی رنگ پوست و رنگ لباس است.

 

پوستهای مایل به زرد:

از رنگهای آبی ، خاکستری مایل به آبی ، ارغوانی روشن و یا صورتی در وسط چشم و تنالیتۀ تیره تر همان رنگها در کناره های چشم استفاده کنید و بالای استخوان چشم را با رنگ کرمی براق برجسته کنید.

 

پوستهای گندمی روشن:

شما می توانید از اکثر رنگهای سایه استفاده کنید. اما از تنالیته های روشن علی الخصوص اگر موهای تیره دارید می توانید از رنگهای تیره نیز استفاده کنید . استفاده از رنگهایی چون ارغوانی ، بنفش ، سبز و یا آبی یه همراه خط چشمی به همان رنگ بسیار کار آمد است.

 

پوستهای سبزه روشن:

از رنگهایی که یک درجه از پوست شما تیره تر است استفاده کنید و یا از رنگ طلائی که درخشش خاصی به شما می دهد. از رنگ براق کرمی برای زیر ابرو و بالای استخوان چشم برای برجسته شدن چشمتان استفاده کنید.

پوستهای تیره: 

سعی کنید از رنگهایی که یک درجه از پوست شما روشن تر باشد استفاده کنید. در سایه هایتان رنگ طلائی و یا نقره ای اضافه کنید. اگر مایل به استفاده از سایه های تیره هستید از خط چشم تیره نیز استفاده کنید..

پوستهای قهوه ای روشن :

سایه های قهوه ای براق شما را بسیار زیباتر می کند. اما از رنگهایی مانند سبز و آبی و ارغوانی نترسید تنالیته براق آنها به چشم های شما جذابیت می دهد.

ادکلن متشکل از روغنهای اساسی یا همان اسانس های روغنی، ترکیبات ادکلن، ثابت کننده و نگهدارنده و الکل می باشد. معمولا روغن ها و اسانس ها از طریق تقطیر گلها، گیاهان و سبزیجات و علف ها بدست می آید .
اُدْکُلُن یا اُدُکُلُن یا اُدوکُلُن (به فرانسوی: eau de Cologne)‏ (فرانسوی: [o d(ə) kɔlɔɲ]) عطری است که در کلن آلمان به وجود آمده‌است. این واژه در لغت به معنای «آبِ کُلن» است. این معجونِ محبوب اولین بار توسط یوهان ماریا فارینا در سال ۱۷۰۹ ترکیب شد. معمولاً به عطرهایی که در ترکیبشان ۲ تا ۵ درصد پرفیوم استفاده می‌شود، از لحاظ فنی ادکلن می‌گویند. در ترکیب ادکلن ، الکل نیز به کار می‌رود.
 

ادکلن چیست ؟

تعریف ادکلن :‌ رایحه مطبوعی که در هوا پراکنده شده و به مشام می رسد را ادکلن می گویند.

 

ادکلن متشکل از روغنهای اساسی یا همان اسانس های روغنی، ترکیبات ادکلن، ثابت کننده و نگهدارنده و الکل می باشد. معمولا روغن ها و اسانس ها از طریق تقطیر گلها، گیاهان و سبزیجات و علف ها بدست می آید .

 

اگر نتوان بوسیله تقطیر اسانس گیری کرد می توان بوسیله روغن های جاذب انجام داد ، به طور مثال در گل یاس ، اسانس گیری توسط روغن های جاذب انجام می گیرد یعنی عمل استخراج توسط موم ها از راه جذب مواد ادکلن بداخل موم و سپس استخراج و تفکیک روغن بدبو بوسیله الکل انجام می گیرد.

 

مواد شیمیایی ادکلن نیز در ساخت ادکلن نقش دارند. وظیفه ترکیب و متصل کردن ادکلن های گوناگون را ثابت کننده ها به عهده دارند که شامل عنبر ، بلسان (یا همان درخت گل حنا )، شیره غدد بودار آهو یا همان مشک ( که نــوع غلیظ آن بدبو بوده ولی در محلول الکل به عنوان عامل نگهدارنده کاربرد دارد.) و میزان الکل افزوده بستگی به نوع ادکلن به مقدار متفاوت می باشد. 

 

بهترین ادکلن
در ترکیب ادکلن ، الکل نیز به کار می‌رود‎

 

انواع ادکلن ( Cologne )و اصطلاحات آن 

ادکلن متشکل از ۷۵ تا ۹۵ درصد الکل طبیعی و اسانس های مختلف می باشد که میزان تفاوت همین درصد الکل و اسانس اصطلاحات متفاوت را به ادکلن می دهد که عبارتند از :

 

پرفیوم (Perfume) : پرفیوم ها بهترین و با دوام ترین نوع ادکلن ها که متشکل از ۲۲-۴۰ درصد اسانس می باشد و در عین حال گرانترین نوع ادکلن می باشند.

 

ادو پرفیوم (Eau de perfume ) : ادو پرفیوم ها رتبه دوم ادکلن ها را دارند که متشکل از ۱۵-۲۱ درصد اسانس می باشد ، ماندگاری مناسبی دارد و البته به گرانی پرفیوم نیست.

 

ادوتویلت (Eau de toilette ) : ادو تویلت ها رتبه سوم ادکلن ها را دارند که متشکل از ۶-۱۴ درصد اسانس می باشد. بوی ملایمی دارند و چندین بار در روز باید از آن استفاده کرد.

 

ادکلن (Eau de Cologne) : ادکلن ها رتبه چهارم ادکلن ها را دارند که متشکل از ۱-۵ درصد اسانس می باشد و ماندگاری کمتری دارند.

 

از جمله مواد اصلی در ساخت عطر و ادکلن می توان به موارد زیر اشاره نمود .

 

منابع گیاهان  

1- گلها : بزرگترین منبع مواد معطر می بــاشند که شامل گل های سرخ ، مریم ، میخک ، یاس و ابریشم هستند .

2- برگها : برگهای نعناع هندی ، بنفشه ، رزماری ، مرکبات ، گوجه فرنگی و علف خشک .

3- ریشه و ساقه های زیرزمینی : ریشه درخت جوز و زنجبیل .

4- دانه ها : دانه های گشنیز ، زیره ، کاکائو ، هل و بادیان.

5- میوه ها : میوه های تمشک ، توت فرنگی ، سیب ، مرکبات ، وانیل ، فلفل شیرین .

6- روغن چوب : چوب درختان سرو ، عرعر ، کاج و صنوبر .

7- پوست درختان : درخت نعناع .

8- رزین ( صمغ ) : رزین بوته کندر ، بلسان ( درخت گل حنا ) ، کاج و صنوبر .

 

منابع حیوانی 

1- مشک : از کیسه آهوی آسیایی گرفته می شود که مشک سنتزی ( مصنوعی ) به علت اقتصادی بودن جایگزین مشک طبیعی شده است .

2- کاستوریوم : که از کیسه سگ آبی آمریکای شمالی به دست می آید .

3- عنبر سائل : ماده چربی مانندی که از نهنگ عنبر به دست می آید .

4- عسل : که از کندوی زنبور عسل به دست می آید .

 

منابع مصنوعی 

مواد معطر ساختگی ترکیبات ارگانیکی می بـاشد کـه از فـرآورده هـای نـفـتـی و یا رزین درخت کاج حاصل میگردد . مانند کومالین و لینالول .

 

خانواده عطرها

FRESHLY GREEN : رایحه ای که شـبیـه عـلف و سبزه و یا برگ های تازه چیده شده میباشد ، رایحه ای پر طراوت .

ORIENTAL : رایحه کاجی و بلوطی و یا وانیلی ، رایحه ای گرم .

SPICY : رایحه گرم و تند .

WOODY : رایحه جنگل و چوب خشک تازه قطع شده .

FLORAL : رایحه گلها ، ملایم و طبیعی .

FRUITY : رایحه میوه ها بجز مرکبات مانند سیب ، موز و توت فرنگی .

FUNGAL : رایحه قارچ مانند .

EARTHY / MOSSY : رایحه زمین ، جنگل و خاک .

CITRUS : رایحه مرکبات مانند نارنج ، لیمو ترش و پرتغال .

TOBACCO : رایحه تنباکو .

SWEET : رایحه شیرین .
LIGHT : رایحه ملایم و سبک .

HEAVY : رایحه سنگین و گیرا .
رایحه‌های برگرفته از گل‌ها

عطر و ادکلن‌های این گروه، از رایحه‌ای ملایم و سبک برخوردارند و حالتی زنانه و لطیف دارند. برای نمونه می‌توان به رایحه گل رز، یاسمن و شکوفه پرتقال اشاره کرد که حضور آن‌ها در ادکلن‌های برگرفته از گل‌ها فرد را به دشت‌زارهای وسیع و شب‌های دلنشین بهاری می‌برد.

 

رایحه‌های برگرفته از چوب و میوه‌ها

بهارنارنج، چوب صندل و بلوط را می‌توان از رایحه‌های دلنشینی دانست که در این گروه از ادکلن‌ها زیاد استفاده می‌شود. این رایحه‌ها صلح و آرامش را در ذهن تداعی می‌کنند و دنیایی از رمز و راز را در خود نهان دارند.

 

رایحه‌های گیاهان

ادکلن‌هایی که مشام را تازه می‌کنند را در این گروه قرار می‌دهیم. در بیشتر این عطر‌ها شاهد رایحه‌های نعناع، مرکبات، برگ تازه گیاهان معطر و ادویه‌جات هستیم. این ادکلن‌ها به انسان انرژی می‌‌دهند و استفاده از آن‌ها در بهبود روحیه تأثیر زیادی دارد.

 

ادکلن‌های آرام‌بخش

ادکلن‌هایی که در آن‌ها رایحه‌ای از وانیل، قهوه و تنباکو استفاده شده را در این گروه قرار می‌دهیم. این ادکلن‌ها گرمای منزل در شب‌های سرد زمستان را در ذهن تداعی می‌کنند و استفاده از آن‌ها برای مهمانی‌های خودمانی و مجالس غیررسمی انتخاب خوبی به نظر می‌رسد.

 

با در نظر داشتن گروه‌های مختلف ادکلن، فرآیند انتخاب رایحه‌ای که با مشام شما سازگاری بیشتری داشته باشد راحت‌تر خواهد شد.

 

ادکلن های شرقی 

این قبیل ادکلن ها دارای رایحه ای گرم، تند و مادکلن هستند. درون مایه ی اصلی این ادکلن ها بوی دارچین و عنبر می دهد. این قبیل ادکلن ها معمولاً مورد انتخاب خانم هایی قرار می گیرند که در عین سادگی بسیار اصیل می باشند، فریبنده و جذاب هستند، تمایل به نمایش دادن خود دارند و بدشان نمی آید که مرکز توجه جمع قرار بگیرند.

 

ادکلن های خوراکی 

این قبیل ادکلن ها بوی مواد غذایی می دهند. این گروه نسبت به گروه های دیگر قدمت کمتری دارد و تازه چند سال است که به بازار عرضه می شود. درون مایه ی اصلی بوی این ادکلن ها، رایحه ی شکلات و وانیل را در بر دارد. این قبیل ادکلن ها معمولاً برای خانم های خونگرم، مهربان و خانواده دوست پیشنهاد می شود.

  

طرز تشخیص ادکلن اصل از تقلبی از روی بسته‌بندی عطر و ادکلن 

باید در بسته‌بندی عطر و ادکلن به درب شیشه، خود شیشه، جعبه‌ی ادکلن و سلفونی که روی جعبه کشیده شده نیز دقت کرد. برای بار اول که می‌خواهید خرید کنید این روش زیاد کارساز نیست.

 

برای تشخیص شیشه‌ی ادکلن اصل از تقلبی لازم است که قبلاً چندین بار به شیشه‌های ادکلن‌های اصل در مقابل نور نگاه کرده باشید تا حالت آن‌ها در ذهن باقی‌مانده باشد. ادکلن تقلبی وقتی‌که در مقابل نور قرار می‌گیرند داخلشان رگه‌های ظریفی دیده می‌شود درب شیشه‌ی ادکلن تقلبی اکثراً پلاستیکی است و اگر جسم تیزی روی آن بکشید (حتی گاهی با خراش ناخن) رنگ آن می‌ریزد!

 

دقت به نوع نوشته‌ها و فونت روی شیشه‌ی ادکلن و جعبه‌ی ادکلن مهم است. نوع نوشته‌ها و نوع فونت به‌کار رفته در محصولات تقلبی، همیشه متفاوت با نوع اصل خواهد بود.

 

ادکلن‌های تقلبی در درج حروف نام انگلیسی ادکلن مرتکب اشتباه می‌شوند.

بررسی ظاهری در سایت تولیدکننده ادکلن، کارساز است ولی نه همیشه، چون بعضی‌اوقات شاید داخل فروشگاه عطر فروشی هستید و عطری جدید می‌خواهید تهیه کنید.

 

باید به قیمت‌های نامتعارف و غیرمنطقی خیلی ارزان که با بهانه‌های مختلف ارائه می‌شوند باید دقت داشت. در تصمیم‌گیری خرید ادکلن اصل بودن آن خیلی مهم‌تر از قیمت پایین‌تر آن است.

 

 
منبع:

راهنمای خرید بالم لب

امروزه بیشتر از گذشته رسیدگی به لب‌ها مورد توجه قرار گرفته است. برای خیلی از افراد داشتن لب‌هایی زیبا، شاداب، دوست‌داشتنی و جذاب یک آرزوست. خشک شدن پوست لب بخصوص در فصل  زمستان، باعث می‌شود که لب‌ها دیگر شادابی، قیمت مداد لب  رطوبت و لطافت طبیعی خود را نداشته و جلوه خودشان را از دست بدهند. هیچکس دوست ندارد چنین لب‌هایی داشته باشد. راز داشتن لب‌های نرم و لطیف پیش ماست. برای رسیدگی به لب‌ها کافیست از مرطوب‌کننده و بالم مخصوص لب استفاده شود. بالم لب‌های مختلفی با قیمت‌های گوناگون در بازار موجود می‌باشند. اگر می‌خواهید درباره بهترین بالم لب ها که قیمت مناسبی هم دارند، اطلاعاتی کسب کنید، این مقاله از مو تن رو را تا پایان بخوانید.


بالم لب چیست

بالم لب این روزها در هر فروشگاه لوازم آرایشی بهداشتی و داروخانه‌‌ای پیدا می‌شود. اما این بالم لب چیست که همه خواهان خرید این محصول هستند؟!


بالم‌های لب معمولا نوعی موم یا پماد مخصوص لب هستند که خاصیت آبرسانی، نرم کنندگی و مرطوب کنندگی دارند.


این محصول در عین حال که پوست لب را آبرسانی می‌کند و آن را چرب نگه می‌دارد اما هیچگونه حس سنگینی و چسبندگی به پوست لب نمی‌دهد.


بالم‌ها زیبایی و سلامت لب شما را به خوبی حفظ می‌کنند و اجازه نمی‌دهند لبان شما دچار خشکی و ترک خوردگی شود.


این نکته جالب را هم خوب است به شما بگوییم که هیچ غده عرقی در لب انسان وجود ندارد و به همین خاطر لب‌ها در طول عمرتان اصلا عرق نمی‌کنند. پس به همین خاطر در زمستان خشک شده و لازم است به صورت مداوم و مستمر لب‌ها را خیس کرد.


اگر خشکی لب آزارتان می‌دهد حتما از بالم لب استفاده کنید.


استفاده از بالم لب

استفاده از بالم لب


مواد تشکیل دهنده بالم لب

در بالم لب‌ها از ترکیبات نرم کننده و مرطوب کننده استفاده می شود. انواع مختلفی از بالم لب در بازار وجود دارد که هر کس متناسب با نیاز و سلیقه خود‌، می‌تواند محصول دلخواه خود را تهیه کند.


درانواع بالم لب، عموما ترکیبات زیر به کار می رود:


لانولین

موم زنبور عسل

وازلین

روغن نارگیل

روغن دانه آفتابگردان

پارافین

Q10

ویتامین C

ویتامین E

اگر بدنبال بالم لب ضد چروک هستید، باید از مواد زیر که همگی جز عناصر ضد پیری قیمت فیکساتور  هستند به کار رفته باشد، بنابریان هنگام خرید بالم لب با خواص ضد پیری دقت کنید که در ترکیباتش از این مواد استفاده شده باشد:


هیالورونیک اسید

کلاژن

دی پالمیتول هیدروکسی پرولین

مزایای استفاده از بالم لب

جلوگیری از خشکی لب


یکی از حساس‌ترین قسمت‌های بدن، پوست لب است. اما خیلی از افراد هستند که به این بخش از بدن توجه نمی‌کنند و به آن رسیدگی نمی‌کنند. معمولا لب‌ها در معرض نور مستقیم آفتاب، سرما و گرمای هوا و خشکی هستند.


جلوگیری از آسیب و ترک خوردگی لب

اگر از لب و پوست آن به درستی مراقبت نشود، پوسته پوسته شده و دچار ترک خوردگی می‌شود. اگر می‌خواهید از لبتان مواظبت کنید، بهترین راه، استفاده از بالم لب است.


در ادامه به چند مورد از مزایای استفاده از بالم لب می‌پردازیم:


بالم لب از لب‌های شما در برابر هر گونه عوامل محیطی مثل سرما و خشکی هوا محافظت می‌کند.

بالم‌ لب، لب‌های شما را آبرسانی کرده و مرطوب نگه می‌دارد به همین خاطر از ترک خوردگی پوست لب جلوگیری می‌کند.

بالم لب مانند لوسیون بدن عمل می‌کند و باعث نرمی و لطافت پوست لب می‌شود.

بالم لب، لب‌های شما را درخشان‌تر و جذاب‌تر جلوه می‌دهد.

از بالم لب می‌توان خیلی ساده و با سرعت استفاده کرد. مصرف آن بسیار آسان است.

در بالم لب از مرطوب کننده و ترمیم کننده استفاده شده، که این مواد، خطوط روی لب را پر می‌کنند.

اغلب بالم‌های لب خاصیت ضد آفتاب دارند و از لب‌ها در برابر  قیمت تقویت کننده ناخن    اشعه‌های مضر خورشید حفاظت می‌کنند.

بالم لب

بالم لب

نکات مهم برای انتخاب بهترین بالم لب

۱- بالم لب چون قرار است به مرطوب کنندگی لب‌ها کمک کند باید انواع ویتامین‌ها را برای تغذیه پوست لب داشته باشد.


۲- هنگام خرید بالم لب توجه کنید که SPF داشته باشد. بهتر است بالم لبی که برای خود انتخاب می‌کنید دارای SPF 15 یا بالاتر باشد. این ویژگی در مقابل آثار مخرب نور خورشید از لب‌های شما محافظت می‌کند. توصیه می‌کنیم در بین بالم لب‌های موجود در بازار، محصولاتی را انتخاب کنید که قادر به حفاظت از لب‌های شما در برابر دو اشعه UVA و UVB باشند.


۳- بالم لب باید برای ترمیم کردن بافت آسیب دیده و خشک شده لب‌ها آنتی اکسیدان داشته باشد.


۴- پیشنهاد می‌کنیم هنگام خرید بالم لب دقت کنید که این محصول، اکسید روی هم داشته باشد. اما اکسید روی چه می‌کند؟! این ماده، از لب‌ها، در برابر اشعه مضر خورشید مراقبت می‌کند. اما لازم است این نکته را هم به شما بگوییم که امکان دارد اکسید روی، یک لایه سفید روی لب شما باقی بگذارد. برای اینکه این مشکل برایتان پیش نیاید لازم است از این محصول کم استفاده کرده و به خوبی آن را روی همه قسمت‌های لب پخش کنید.


۵- بالم لب بهتر است که طبیعی و بدون اسانس‌های تحریک کننده باشد. در صورتی که قبلا به محصولاتی که حاوی مواد شیمیایی و یا رایحه و عطر بوده‌اند، آلرژی داشته‌اید، خیلی مهم است که بالم لبی بخرید که فاقد این مواد باشد.


هشدار درباره استفاده از بالم لب:


هرگاه بعد از استفاده از این محصول متوجه خارش، تورم، التهاب پوستی، یا تنگی نفس شدید، حتما مصرف آن را قطع کنید. چون تمامی این علائم، نشانه‌های واکنش آلرژیک هستند. اگر سوالی درباره استفاده از بالم لب داشتید، می‌توانید از پزشک خود بپرسید تا خیالتان راحت شود.

اگر لبتان زخم شده یا دچار ترک خوردگی شده است، از بالم لبی استفاده کنید که اسانس نداشته باشد. چون بالم لب‌هایی که اسانس و عطر دارند، می‌توانند باعث سوزش و بیشتر شدن درد لب شما شوند.

بالم لب برای چیست؟

اگر از آن دسته افرادی هستید که پوست لبتان زود به زود دچار خشکی می‌شود لازم است از بالم لب استفاده کنید. یک روش خوب برای مبارزه با خشکی لب، استفاده ازبالم لب است. با مصرف این محصول می‌توان به نگهداری رطوبت و احساس نرمی بر روی پوست لب، کمک کرد و زیبایی لب‌ها را حفظ کرد.


اگر لبتان خیلی خشک می‌شود باید دقت داشته باشید که همیشه یکی از بالم‌ لب‌ها را در کیف پول، ماشین یا جیبتان داشته باشید. البته این مسئله به این معنی نیست که بالم لب‌ها ماده اعتیادآوری دارند! خیالتان راحت باشد که از نظر فیزیکی شما را معتاد نخواهند کرد.


کاربرد بالم لب این است که روی لب‌های شما رطوبت ایجاد کرده و لایه‌ای محافظ بین لب‌های شما و مواد دیگر می‌سازند. به این ترتیب از لب‌ها مراقبت می‌گردد.


بالم لب عروسکی

همانطور که پیش از این گفتیم یکی از کاربردی‌ترین محصولات آرایشی و مراقبتی پوست، بالم‌های تقویت کننده پوست لب هستند. این بالم‌ها را در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف در بازار می‌توان یافت.


بالم لب عروسکی یک مدل از انواع بالم‌های لب است که ظاهری شیک و جذاب دارد. این محصول شیک و زیبا، نظر همه خانم‌ها به ویژه دختران جوان را به خود جلب می‌کند.


بالم لب عروسکی

بالم لب عروسکی

بالم لب عروسکی مانند سایر بالم لب‌ها، آبرسان بوده و باعث طراوت و شادابی پوست لب می‌شود. همچنین از خشکی و ترک لب جلوگیری می‌کند.


با استفاده از بالم لب عروسکی بافت آسیب دیده پوست لب را ترمیم کنید و زیبایی را به لب‌های خود هدیه دهید.

بالم لب‌های جذاب عروسکی

بالم لب‌های جذاب عروسکی

بالم لب خانگی

اگر بالم لبتان تمام شده و به شدت به این محصول احتیاج پیدا کرده‌اید، جای نگرانی نیست! شما می‌توانید به سادگی با استفاده از تعداد محدودی از مواد که معمولا در هر خانه‌ای وجود دارند، بالم لب خانگی برای خود درست کنید و با استفاده از آن به لب‌های خود جان دوباره ببخشید.


مواد مورد نیاز برای تهیه بالم لب خانگی:


مقداری موم طبیعی

روغن نارگیل

عسل

ظرف مخصوص یا یک قوطی کوچک دردار برای نگهداری بالم ساخته شده

اگر دوست دارید بالم لبتان خاص‌تر شود و عطر و رنگ زیبایی هم داشته باشد، می‌توانید از رنگ‌های مجاز و معطرکننده‌های طبیعی هم برای ساخت این محصول استفاده کنید. مثلا برای آنکه بالم ساخته شده توسط شما کمی هم لبتان را قرمز و خوشرنگ کند می‌توانید از چغندر قرمز یا همان لبو استفاده کنید.


طرز تهیه بالم لب خانگی:


۱- از هر کدام از مواد گفته شده در بالا که گفته شد، به مقدار مساوی بردارید. (به جز طعم دهنده‌ها و رنگ دهنده‌ها)


۲- همه مواد را در یک ظرف ترجیحا از جنس پیرکس ریخته و روی یک قابلمه پر از آب قرار دهید.


۳- وقتی آب درون قابلمه شروع به بخار کردن کند، مواد سازنده بالم لب هم شروع به نرم شدن می‌کنند، در این زمان لازم است آن‌ها را خوب هم بزنید تا ذوب شده و به خوبی با هم میکس و مخلوط شوند.


نکته: این روش که مواد روی شعله مستقیم نیستند و با بخار آب تهیه می‌شوند را بن ماری می‌نامند. بن ماری برای جلوگیری از حرارت دیدن مستقیم مواد به کار برده می‌شود.


۴- بعد از اینکه مواد از طریق روش بن ماری کاملا گرم و مخلوط شدند، ظرف مخلوط به دست آمده را کنار گذاشته و در صورت تمایل چند قطره اسانس به سلیقه خودتان، به آن اضافه کنید و خوب با هم ترکیب کنید.


۵- پیش از آنکه مواد شروع به سرد شدن و سفت شدن بکنند، آن را درون ظرف مخصوص بالم لب بریزید.


۶- به مدت ۷ تا ۸ ساعت، بالم را در هوای معمولی اتاق قرار دهید تا خودش را کامل بگیرد.


۷- بالم لب خانگی شما آماده است و می‌توانید از آن استفاده کنید و لذت ببرید.


بالم لب خانگی

بالم لب خانگی

نکات مهم:


بالم لبی که به روش گفته شده، ساخته شد را تا چند ماه می‌توان نگهداری و از آن استفاده کرد.

اگر دوست دارید بالم لب حالت سفت و سخت‌تر به خود بگیرد و ضد آب باشد، می‌توانید از موم به مقدار بیشتری استفاده کنید.

در صورتی که می‌خواهید خاصیت مرطوب کنندگی بالم لبتان بیشتر شود می‌توانید از روغن نارگیل به میزان بیشتری استفاده کنید.

اگر آرزویتان داشتن لب‌هایی صاف، نرم و خوش رنگ است، هیچگاه نباید لایه برداری لب‌ها را فراموش کنید.

راه‌های لایه برداری پوست لب در خانه:


به مقدار برابر، روغن زیتون و شکر را با هم مخلوط و به خوبی ترکیب کنید. آرام و به حالت ضربه ضربه این ترکیب به دست آمده را روی لبتان بگذارید. در آخر با یک عدد مسواک تمیز، خیلی آرام و آهسته لبتان را لایه برداری کنید. در اینجا شکر مانند اسکراب عمل می‌کند و روغن زیتون هم لبتان را نرم و مرطوب نگه می‌دارد.

آب لیمو و شکر را با هم مخلوط کرده و روی لب بمالید. اجازه دهید این ترکیب به مدت ۳۰ دقیقه روی لب بماند. بعد از گذشت نیم ساعت، از یک مسواک تمیز کمک بگیرید و ترکیب را روی تمام قسمت‌های لب بکشید. در آخر لبتان را با آب سرد شستشو دهید.

عسل و شکر را با هم ترکیب کنید و روی لب‌ها بمالید. بعد از گذشت چند دقیقه این ترکیب را آرام آرام روی لب ماساژ دهید و سپس بشویید. حالا لب‌های نرم و خوش‌رنگ خواهید داشت.

قیمت بالم لب

بالم‌های لب توسط برندهای مختلفی در رنگ‌ها و طرح‌های بسیار متنوعی طراحی و تولید می‌شوند. هر کدام از بالم‌ها خاصیت خاص خود را دارند اما در نهایت هدف همه آن‌ها مراقبت از لب‌ها و حفظ زیبایی آن‌هاست.

قیمت بالم لب با توجه به نام برند از کم شروع شده و تا قیمت‌های بالاتر هم ادامه دارد. ما در ادامه این مقاله بهترین بالم لب ها با مناسبترین قیمت‌ها را برای شما آورده‌ایم. پس با ما همراه باشید:


بالم لب هیدرودرم

هیدرودرم یک برند ایرانی قیمت مناسب با کیفیت بسیار خوب است که در ادامه دو مورد از معروف‌ترین محصولات این برند را به شما معرفی می‌کنیم:


مرطوب کننده لب هیدرودرم

مرطوب کننده لب هیدرودرم هم معروف است یک محصول بسیار مفید برای کمک به سلامت لب‌ها محسوب می‌شود. این بالم یک محصول ایرانی بوده و کیفیت خوبی هم دارد. مرطوب کننده لب هیدرودرم برای افرادی که لب‌هایشان دچار خشکی شده و یا به ترک و شقاق لب مبتلا شده‌اند، مناسب است.


ویژگی‌های مرطوب کننده لب هیدرودرم:


مغذی برای لب

رطوبت رسانی به لب‌ها

بازسازی بافت لب

بدون ایجاد حس سنگینی در لب

براق نیست و لب‌ها را مات می‌کند

بدون رنگ

مناسب برای استفاده آقایان و خانم‌ها

بهترین بالم لب

بالم لب هیدرودرم

بالم ترمیم و بازسازی کننده لب هیدرودرم 

یک راه خوب برای رفع خشکی لب استفاده از بالم ترمیم و بازسازی کننده لب هیدرودرم است. این محصول کمک می‌کند رطوبت لب حفظ شده و نرم شود.


ویژگی‌های این محصول:


برای اولین بار در ایران

حاوی ترکیبات غنی و مغذی

بدون باقی گذاشتن اثر چربی و سنگینی روی لب

مناسب برای استفاده در زیر رژ لب

بی رنگ

مناسب استفاده آقایان و خانم‌ها

ضد حساسیت و Hypoallergenic

ماندگاری بالا

وزن خالص تیوب ۴/۵ گرم

بالم ترمیم و بازسازی کننده لب هیدرودرم

بالم ترمیم و بازسازی کننده لب هیدرودرم

بالم لب مای

برند مای یکی از بهترین برندهای ایرانی می‌باشد که محصولات باکیفیت و قیمت مناسبی به بازار عرضه کرده است. برند مای در کنار تولید انواع محصولات آرایشی بهداشتی، بالم لب هم تولید کرده که از لب‌ها مراقبت کرده و سلامت و زیبایی هم به لب‌های شما هدیه می‌دهد. در ادامه دو مورد از پرفروش‌ترین بالم‌های مای را مشاهده می‌کنید:


بالم لب تغذیه کننده آلوئه ورا SPF15 مای

بالم لب تغذیه کننده آلوئه ورا SPF 15 مای از جمله محصولات خوب مراقبت از لب‌ها محسوب می‌شود که ویژگی‌های زیر را دارد:


رطوبت رسان

ضد خشکی

قیمت مناسب

نرم کننده

مغذی

دارای SPF 15

محافظت از لب در برابر نور آفتاب

ترمیم کننده

ویتامینه

دارای عصاره آلوئه ورا

حاوی اسکوالن

بالم لب آلوئه ورا مای

بالم لب آلوئه ورا مای

بالم لب تغذیه کننده آلوئه ورا SPF 15 مای بسیار سبک بوده و بعد از استفاده روی لب، اثری از چربی و سنگینی احساس نمی‌کنید. این محصول به خاطر داشتن عصاره جوانه گندم و ویتامین‌های B و E، هم به لایه برداری و هم ترمیم کنندگی لب کمک می‌کند.


بالم لب محافظ آفتاب SPF25 مای

در این محصول از روغن‌های معدنی استفاده شده و به همین خاطر عملکرد بسیار خوبی دارد. روغن‌های گیاهی خاصیت نرم کنندگی و مرطوب کنندگی پوست لب را دارند و دارای فاکتور حفاظتی SPF هستند.


ویژگی‌های بالم لب محافظ آفتاب مای:


حاوی عصاره آلوئه ورا

حاوی روغن جوجوبا

دارای ویتامین E

دارای خاصیت مرطوب کنندگی

حاوی روغن کنجد

دارای جوانه گندم

با SPF 25

محافظ در برابر اشعه‌های آفتاب

بالم لب محافظ آفتاب مای

بالم لب محافظ آفتاب مای

بالم لب لبلو

یکی دیگر از بالم‌های قیمت مناسب با کیفیت بسیار خوب، بالم لب لبلو می‌باشد. این محصول یک برند آلمانی است که در ادامه دو مورد از محصولات پرفروش این برند را معرفی می‌کنیم:


بالم لب هندوانه لبلو

استفاده از بالم لب هندوانه لبلو باعث براق شدن و درخشش لب‌ها شده و آن‌ها را مرطوب می‌کند. این بالم حاوی فاکتور ضد آفتاب بوده و از لب‌هایتان در برابر اشعه‌های مخرب نور خورشید محافظت می‌کند.


بالم لب هندوانه لبلو

بالم لب هندوانه لبلو

بالم لب توت فرنگی لبلو

این محصول لب‌ها را مرطوب کرده و از خشکی آن جلوگیری می‌کند. همچنین باعث براق شدن لب‌ها می‌شود. بالم لب توت فرنگی لبلو از لب در مقابل آثار مخرب نور خورشید محافظت می‌کند.


بالم لب توت فرنگی لبلو

بالم لب توت فرنگی لبلو

بالم لب وازلین

بالم لب های فوق العاده شیک و زیبایی که برند آمریکایی وازلین به تازگی تولید نموده است، در فروشگاه اینترنتی مو تن رو موجود شده است. این بالم لب ها علاوه بر ظاهر خوش رنگ و جذابی که دارند، موجب نرم کردن و تغذیه کردن لب ها می شوند که برای سلامتی لب موثر است.


بالم لب وازلین مدل Rosy

بالم لب وازلین مدل Rosy با حجم ۷ میل، محصولی جدید از برند وازلین می‌باشد. این محصول با بالاترین کیفیت تهیه شده و با قیمت بسیار مناسبی به دست شما می‌رسد. وازلین یک برند آمریکایی است. بالم لب وازلین مدل Rosy با روغن نارگیل تهیه شده و دارای رایحه گل می‌باشد.


بالم لب وازلین مدل Rosy

بالم لب وازلین مدل Rosy

ویژگی‌های این محصول:


دارای خاصیت نرم کنندگی

تامین کننده رطوبت برای لب تا چندین ساعت

دارای خاصیت تقویت کنندگی بافت لب

بالم لب وازلین مدل Creme Byulee 

در این محصول ترکیبات آبرسان و نرم کننده وجود دارد و همچنین دارای SPF10 می‌باشد تا از اثرات مضر نور خورشید جلوگیری کند.


ویژگی‌های بالم لب وازلین مدل Creme Byulee:


مرطوب کننده

نرم کننده

آبرسان پوست لب

محافظ پوست لب

مغذی

معطر

افزایش درخشندگی لب‌ها

بالم لب وازلین مدل Creme Byulee

بالم لب وازلین مدل Creme Byulee

بالم لب کامان

برند کامان یک برند قیمت مناسب ایرانی است که محصولات پوستی آن سازگار با پوست انسان بوده و آسیبی هم به محیط زیست وارد نمی‌کند.


برند کامان محصولات خود را در مجهزترین و مدرن‌ترین لابراتوارهای اروپا تولید می‌کند. تمامی محصولات کامان دارای مجوز بهداشت و پروانه ساخت هستند. این برند به تازگی بالم لب خود را تولید و وارد بازار کرده است. دو مورد از بالم‌های کامان را در ادامه مشاهده می‌کنید:


بالم نرم و براق کننده لب عسل کامان

بالم نرم کننده و براق کننده کامان حاوی عصاره عسل بوده و خواص بسیاری برای لب دارد.


ویژگی‌های این محصول عبارتند از:


نرم کننده

براق کننده لب

حاوی عصاره عسل

حاوی روغن آرگان

حاوی شی باتر

دارای انواع ویتامین ها

ماندگاری ۱۶ ساعته

حفظ رطوبت پوست لب

حجم ۳٫۵ گرم

قیمت بسیار مناسب محصول

بالم نرم و براق کننده عسل کامان

بالم نرم و براق کننده عسل کامان

بالم نرم و براق کننده لب توت فرنگی کامان

این محصول یکی از محصولات کامان است که بسیار پرطرفدار بوده است و به خوبی از لب‌های شما مراقبت خواهد کرد.


ویژگی‌های بالم نرم کننده و براق کننده لب توت فرنگی کامان:


نرم کننده لب

براق کننده لب

حاوی عصاره توت فرنگی

حاوی روغن آرگان

دارای شی باتر

حاوی انواع ویتامین‌ها

حفظ رطوبت پوست لب

حجم ۳٫۵ گرم


منبع: