فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی و زیبایی صورت و مد

"با توجه به تنوع برند و محصول و افزایش فروشگاه ها، خرید و انتخاب تا حدودی دشوار شده است. فروشگاه الانزا که به طور آنلاین فعالیت می کند، خرید را برای شما آسان کرده است.

فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی و زیبایی صورت و مد

"با توجه به تنوع برند و محصول و افزایش فروشگاه ها، خرید و انتخاب تا حدودی دشوار شده است. فروشگاه الانزا که به طور آنلاین فعالیت می کند، خرید را برای شما آسان کرده است.

راهنمای خرید خظم چشم برای انواع چشم ها

چشم ها زیباترین عضو صورت هستند که در وهله اول به چشم میخورند، روش های مختلفی برای زیباتر کردن چشم ها وجود دارد، یکی ازاین روش ها سایه زدن است که با دانستن روش درست سایه زدن می توان چشم ها را زیباترکرد. بنابراین لازم است تا فن و فوت سایه زدن را یاد بگیریم.

سایه چشم محصولی پر طرفدار و سازگار با هر نوع پوستی است که جلوه زیبایی برای پوست ایجاد می کند و ضمن یکدست کردن پوست باعث خوش رنگی آن نیز می گردد. با این همه برای کسانی که به دنبال تنوع در آرایش و هماهنگی بیشتر مابین اجزاء صورت و پوست خود هستند. سایه چشم یک محصول آرایشی است که روی پلک‌ها و در زیر ابروی هر فرد از آن استفاده می‌شود.

 

https://elanza.com/mag/mask-open-pores-facial-skin/


هنگام خرید سایه چشم اگر از آن رنگی که به پوست شما می آید اطمینان ندارید می توانید از مشاور پوستی که اغلب در مغازه های لوازم آرایشی هستند کمک بگیرید. همیشه سایه ای را انتخاب کنید که رنگ آن متناسب با پوست شما و رنگ چشمتان باشد.

 


همیشه سایه های گران قیمت با کیفیت تر نیستند اما در اغلب موارد چنین فکری درست نیست زیرا در سایه های گران قیمت تر که عموما پودر مانند هستند رنگدانه هایی با کیفیت بهتر وجود دارند و اصولا این سایه ها بادوام تر و ماندگارتر می باشند. 


  


هنگام خرید حتما از استاندارد و اصل بودن محصول اطمینان خاصل نمایید. بهتر است مغازه ها و فروشگاه های معتبر را انتخاب نمایید زیرا لوازم آرایش خصوصا آنهایی که در ارتباط با چشم هستند باید با حساسیت انتخاب و خریداری شوند.


https://elanza.com/mag/best-eye-cream/

 


سایه چشم

سایه ها در رنگها و گونه های مختلف یافت می شوند، کرم ،پودری‎


 


سایه ها در رنگها و گونه های مختلف یافت می شوند، کرم ،پودری.


  


« سایه پودری یا کرم» 


سایه در نوع پودری و کرم موجود است ، نوع استفاده از نوع کرم آسانتر است زیرا شما با یک حرکت می توانید سایه بزنید ولی نوع پودری دوام و پوشانندگی بیشتری دارد و اگر به نوع کرم آن علاقه مند هستید می توانید برای افزایش دوام آن ، انرا با سایه پودری مخلوط نمایید. انتخاب اکثر خانم ها سایه مخلوط از این دو است که هم استفاده از آن آسانتر و هم دوام خوبی دارد. با این حال انتخاب به شما بستگی دارد، هر دو را امتحان و ببینید کدام نوع روی پوست شما بهتر عمل می کند سپس انتخاب کنید. 


  


نکاتی برای انتخاب نوع رنگ سایه:


- اگر چشمانی روشن دارید دقت کنید که که از سایه های هم رنگ با تناژ چشم خودتان استفاده نکنید و سایه چشمتان رنگ دیگری و یا روشن تر از رنگ چشمتان باشد.به عنوان مثال اگر چشمتان سبز یا آبی هست از سایه چشم سبز یا آبی استفاده نکنید.اگر چشمتان قهوه ای است می توانید از اکثر رنگ های سایه چشم استفاده کنید.ولی اگر چشمتان روشن و یا آبی است رنگ های بنفش و یاسی می تواند مناسب باشد.


 


- بهتر است از سایه های کم رنگ و مات تر برای روز استفاده کنید و سایه های براق را برای شب بگذارید.این سایه های براق برای مهمانی هایی که در شب هستند بسیار مناسب می باشند.


 https://elanza.com/mag/common-more-selling/


- هنگام استفاده از چند رنگ سایه باید حتما قلموی آرایشیتان را تمیز کنید و یا از چند قلم مو استفاده کنید.وگرنه آرایشتان خراب می شود و رنگ های سایه با هم مخلوط می شوند.


 


- اگر می خواهید چشمانتان در مرکز توجه در صورتتان قرار بگیرند می توانید از سایه چشم های تیره تر استفاده کنید و وقتی آرایشی صورتتان تمام شد می توانید آرایشی لب ها و جاهای دیگر صورتتان را کم رنگ تر انجام دهید.


 


- هنگام استفاده از سایه‌های تک رنگ، رنگ بسیار روشن آن را زیر ابرو بزنید و پشت پلک را از تک رنگ استفاده کنید.


- در اکثر اوقات ترکیب به اندازه و درست رنگ‌ها و کنار هم چیده شدن آن‌ها با اندکی ادغام می‌تواند چشم شما را زیباتر و جذاب‌تر کند.
هنگامی که صحبت از انتخاب رنگ است قدم اول تست کردن انواع رنگها بر مبنی رنگ پوست و رنگ لباس است.

 

پوستهای مایل به زرد:

از رنگهای آبی ، خاکستری مایل به آبی ، ارغوانی روشن و یا صورتی در وسط چشم و تنالیتۀ تیره تر همان رنگها در کناره های چشم استفاده کنید و بالای استخوان چشم را با رنگ کرمی براق برجسته کنید.

 

پوستهای گندمی روشن:

شما می توانید از اکثر رنگهای سایه استفاده کنید. اما از تنالیته های روشن علی الخصوص اگر موهای تیره دارید می توانید از رنگهای تیره نیز استفاده کنید . استفاده از رنگهایی چون ارغوانی ، بنفش ، سبز و یا آبی یه همراه خط چشمی به همان رنگ بسیار کار آمد است.

 

پوستهای سبزه روشن:

از رنگهایی که یک درجه از پوست شما تیره تر است استفاده کنید و یا از رنگ طلائی که درخشش خاصی به شما می دهد. از رنگ براق کرمی برای زیر ابرو و بالای استخوان چشم برای برجسته شدن چشمتان استفاده کنید.

پوستهای تیره: 

سعی کنید از رنگهایی که یک درجه از پوست شما روشن تر باشد استفاده کنید. در سایه هایتان رنگ طلائی و یا نقره ای اضافه کنید. اگر مایل به استفاده از سایه های تیره هستید از خط چشم تیره نیز استفاده کنید..

پوستهای قهوه ای روشن :

سایه های قهوه ای براق شما را بسیار زیباتر می کند. اما از رنگهایی مانند سبز و آبی و ارغوانی نترسید تنالیته براق آنها به چشم های شما جذابیت می دهد.

ادکلن متشکل از روغنهای اساسی یا همان اسانس های روغنی، ترکیبات ادکلن، ثابت کننده و نگهدارنده و الکل می باشد. معمولا روغن ها و اسانس ها از طریق تقطیر گلها، گیاهان و سبزیجات و علف ها بدست می آید .
اُدْکُلُن یا اُدُکُلُن یا اُدوکُلُن (به فرانسوی: eau de Cologne)‏ (فرانسوی: [o d(ə) kɔlɔɲ]) عطری است که در کلن آلمان به وجود آمده‌است. این واژه در لغت به معنای «آبِ کُلن» است. این معجونِ محبوب اولین بار توسط یوهان ماریا فارینا در سال ۱۷۰۹ ترکیب شد. معمولاً به عطرهایی که در ترکیبشان ۲ تا ۵ درصد پرفیوم استفاده می‌شود، از لحاظ فنی ادکلن می‌گویند. در ترکیب ادکلن ، الکل نیز به کار می‌رود.
 

ادکلن چیست ؟

تعریف ادکلن :‌ رایحه مطبوعی که در هوا پراکنده شده و به مشام می رسد را ادکلن می گویند.

 

ادکلن متشکل از روغنهای اساسی یا همان اسانس های روغنی، ترکیبات ادکلن، ثابت کننده و نگهدارنده و الکل می باشد. معمولا روغن ها و اسانس ها از طریق تقطیر گلها، گیاهان و سبزیجات و علف ها بدست می آید .

 

اگر نتوان بوسیله تقطیر اسانس گیری کرد می توان بوسیله روغن های جاذب انجام داد ، به طور مثال در گل یاس ، اسانس گیری توسط روغن های جاذب انجام می گیرد یعنی عمل استخراج توسط موم ها از راه جذب مواد ادکلن بداخل موم و سپس استخراج و تفکیک روغن بدبو بوسیله الکل انجام می گیرد.

 

مواد شیمیایی ادکلن نیز در ساخت ادکلن نقش دارند. وظیفه ترکیب و متصل کردن ادکلن های گوناگون را ثابت کننده ها به عهده دارند که شامل عنبر ، بلسان (یا همان درخت گل حنا )، شیره غدد بودار آهو یا همان مشک ( که نــوع غلیظ آن بدبو بوده ولی در محلول الکل به عنوان عامل نگهدارنده کاربرد دارد.) و میزان الکل افزوده بستگی به نوع ادکلن به مقدار متفاوت می باشد. 

 

بهترین ادکلن
در ترکیب ادکلن ، الکل نیز به کار می‌رود‎

 

انواع ادکلن ( Cologne )و اصطلاحات آن 

ادکلن متشکل از ۷۵ تا ۹۵ درصد الکل طبیعی و اسانس های مختلف می باشد که میزان تفاوت همین درصد الکل و اسانس اصطلاحات متفاوت را به ادکلن می دهد که عبارتند از :

 

پرفیوم (Perfume) : پرفیوم ها بهترین و با دوام ترین نوع ادکلن ها که متشکل از ۲۲-۴۰ درصد اسانس می باشد و در عین حال گرانترین نوع ادکلن می باشند.

 

ادو پرفیوم (Eau de perfume ) : ادو پرفیوم ها رتبه دوم ادکلن ها را دارند که متشکل از ۱۵-۲۱ درصد اسانس می باشد ، ماندگاری مناسبی دارد و البته به گرانی پرفیوم نیست.

 

ادوتویلت (Eau de toilette ) : ادو تویلت ها رتبه سوم ادکلن ها را دارند که متشکل از ۶-۱۴ درصد اسانس می باشد. بوی ملایمی دارند و چندین بار در روز باید از آن استفاده کرد.

 

ادکلن (Eau de Cologne) : ادکلن ها رتبه چهارم ادکلن ها را دارند که متشکل از ۱-۵ درصد اسانس می باشد و ماندگاری کمتری دارند.

 

از جمله مواد اصلی در ساخت عطر و ادکلن می توان به موارد زیر اشاره نمود .

 

منابع گیاهان  

1- گلها : بزرگترین منبع مواد معطر می بــاشند که شامل گل های سرخ ، مریم ، میخک ، یاس و ابریشم هستند .

2- برگها : برگهای نعناع هندی ، بنفشه ، رزماری ، مرکبات ، گوجه فرنگی و علف خشک .

3- ریشه و ساقه های زیرزمینی : ریشه درخت جوز و زنجبیل .

4- دانه ها : دانه های گشنیز ، زیره ، کاکائو ، هل و بادیان.

5- میوه ها : میوه های تمشک ، توت فرنگی ، سیب ، مرکبات ، وانیل ، فلفل شیرین .

6- روغن چوب : چوب درختان سرو ، عرعر ، کاج و صنوبر .

7- پوست درختان : درخت نعناع .

8- رزین ( صمغ ) : رزین بوته کندر ، بلسان ( درخت گل حنا ) ، کاج و صنوبر .

 

منابع حیوانی 

1- مشک : از کیسه آهوی آسیایی گرفته می شود که مشک سنتزی ( مصنوعی ) به علت اقتصادی بودن جایگزین مشک طبیعی شده است .

2- کاستوریوم : که از کیسه سگ آبی آمریکای شمالی به دست می آید .

3- عنبر سائل : ماده چربی مانندی که از نهنگ عنبر به دست می آید .

4- عسل : که از کندوی زنبور عسل به دست می آید .

 

منابع مصنوعی 

مواد معطر ساختگی ترکیبات ارگانیکی می بـاشد کـه از فـرآورده هـای نـفـتـی و یا رزین درخت کاج حاصل میگردد . مانند کومالین و لینالول .

 

خانواده عطرها

FRESHLY GREEN : رایحه ای که شـبیـه عـلف و سبزه و یا برگ های تازه چیده شده میباشد ، رایحه ای پر طراوت .

ORIENTAL : رایحه کاجی و بلوطی و یا وانیلی ، رایحه ای گرم .

SPICY : رایحه گرم و تند .

WOODY : رایحه جنگل و چوب خشک تازه قطع شده .

FLORAL : رایحه گلها ، ملایم و طبیعی .

FRUITY : رایحه میوه ها بجز مرکبات مانند سیب ، موز و توت فرنگی .

FUNGAL : رایحه قارچ مانند .

EARTHY / MOSSY : رایحه زمین ، جنگل و خاک .

CITRUS : رایحه مرکبات مانند نارنج ، لیمو ترش و پرتغال .

TOBACCO : رایحه تنباکو .

SWEET : رایحه شیرین .
LIGHT : رایحه ملایم و سبک .

HEAVY : رایحه سنگین و گیرا .
رایحه‌های برگرفته از گل‌ها

عطر و ادکلن‌های این گروه، از رایحه‌ای ملایم و سبک برخوردارند و حالتی زنانه و لطیف دارند. برای نمونه می‌توان به رایحه گل رز، یاسمن و شکوفه پرتقال اشاره کرد که حضور آن‌ها در ادکلن‌های برگرفته از گل‌ها فرد را به دشت‌زارهای وسیع و شب‌های دلنشین بهاری می‌برد.

 

رایحه‌های برگرفته از چوب و میوه‌ها

بهارنارنج، چوب صندل و بلوط را می‌توان از رایحه‌های دلنشینی دانست که در این گروه از ادکلن‌ها زیاد استفاده می‌شود. این رایحه‌ها صلح و آرامش را در ذهن تداعی می‌کنند و دنیایی از رمز و راز را در خود نهان دارند.

 

رایحه‌های گیاهان

ادکلن‌هایی که مشام را تازه می‌کنند را در این گروه قرار می‌دهیم. در بیشتر این عطر‌ها شاهد رایحه‌های نعناع، مرکبات، برگ تازه گیاهان معطر و ادویه‌جات هستیم. این ادکلن‌ها به انسان انرژی می‌‌دهند و استفاده از آن‌ها در بهبود روحیه تأثیر زیادی دارد.

 

ادکلن‌های آرام‌بخش

ادکلن‌هایی که در آن‌ها رایحه‌ای از وانیل، قهوه و تنباکو استفاده شده را در این گروه قرار می‌دهیم. این ادکلن‌ها گرمای منزل در شب‌های سرد زمستان را در ذهن تداعی می‌کنند و استفاده از آن‌ها برای مهمانی‌های خودمانی و مجالس غیررسمی انتخاب خوبی به نظر می‌رسد.

 

با در نظر داشتن گروه‌های مختلف ادکلن، فرآیند انتخاب رایحه‌ای که با مشام شما سازگاری بیشتری داشته باشد راحت‌تر خواهد شد.

 

ادکلن های شرقی 

این قبیل ادکلن ها دارای رایحه ای گرم، تند و مادکلن هستند. درون مایه ی اصلی این ادکلن ها بوی دارچین و عنبر می دهد. این قبیل ادکلن ها معمولاً مورد انتخاب خانم هایی قرار می گیرند که در عین سادگی بسیار اصیل می باشند، فریبنده و جذاب هستند، تمایل به نمایش دادن خود دارند و بدشان نمی آید که مرکز توجه جمع قرار بگیرند.

 

ادکلن های خوراکی 

این قبیل ادکلن ها بوی مواد غذایی می دهند. این گروه نسبت به گروه های دیگر قدمت کمتری دارد و تازه چند سال است که به بازار عرضه می شود. درون مایه ی اصلی بوی این ادکلن ها، رایحه ی شکلات و وانیل را در بر دارد. این قبیل ادکلن ها معمولاً برای خانم های خونگرم، مهربان و خانواده دوست پیشنهاد می شود.

  

طرز تشخیص ادکلن اصل از تقلبی از روی بسته‌بندی عطر و ادکلن 

باید در بسته‌بندی عطر و ادکلن به درب شیشه، خود شیشه، جعبه‌ی ادکلن و سلفونی که روی جعبه کشیده شده نیز دقت کرد. برای بار اول که می‌خواهید خرید کنید این روش زیاد کارساز نیست.

 

برای تشخیص شیشه‌ی ادکلن اصل از تقلبی لازم است که قبلاً چندین بار به شیشه‌های ادکلن‌های اصل در مقابل نور نگاه کرده باشید تا حالت آن‌ها در ذهن باقی‌مانده باشد. ادکلن تقلبی وقتی‌که در مقابل نور قرار می‌گیرند داخلشان رگه‌های ظریفی دیده می‌شود درب شیشه‌ی ادکلن تقلبی اکثراً پلاستیکی است و اگر جسم تیزی روی آن بکشید (حتی گاهی با خراش ناخن) رنگ آن می‌ریزد!

 

دقت به نوع نوشته‌ها و فونت روی شیشه‌ی ادکلن و جعبه‌ی ادکلن مهم است. نوع نوشته‌ها و نوع فونت به‌کار رفته در محصولات تقلبی، همیشه متفاوت با نوع اصل خواهد بود.

 

ادکلن‌های تقلبی در درج حروف نام انگلیسی ادکلن مرتکب اشتباه می‌شوند.

بررسی ظاهری در سایت تولیدکننده ادکلن، کارساز است ولی نه همیشه، چون بعضی‌اوقات شاید داخل فروشگاه عطر فروشی هستید و عطری جدید می‌خواهید تهیه کنید.

 

باید به قیمت‌های نامتعارف و غیرمنطقی خیلی ارزان که با بهانه‌های مختلف ارائه می‌شوند باید دقت داشت. در تصمیم‌گیری خرید ادکلن اصل بودن آن خیلی مهم‌تر از قیمت پایین‌تر آن است.

 

 
منبع:

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد