فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی و زیبایی صورت و مد

"با توجه به تنوع برند و محصول و افزایش فروشگاه ها، خرید و انتخاب تا حدودی دشوار شده است. فروشگاه الانزا که به طور آنلاین فعالیت می کند، خرید را برای شما آسان کرده است.

فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی و زیبایی صورت و مد

"با توجه به تنوع برند و محصول و افزایش فروشگاه ها، خرید و انتخاب تا حدودی دشوار شده است. فروشگاه الانزا که به طور آنلاین فعالیت می کند، خرید را برای شما آسان کرده است.

فوندیشن چیست ؟ انواع آن و روش استفاده از آن

از فاندیشن جهت پوشاندن عیوب و نواقص صورت مثل جای لک، زخم و اکنه و… استفاده میشود . استفاده از فوندیشن یا زیر ساز آرایشی به وسیله یک سری محصولات آرایشی انجام میشود
عموما از فاندیشن( فوندیشن) یا زیر سازی آرایش، جهت پوشاندن عیوب و نواقص صورت مثل جای لک، زخم و اکنه و… استفاده میشود . استفاده از فوندیشن یا زیر ساز آرایشی که به وسیله یک سری محصولات آرایشی انجام میشود ، صورت را مثل یک سنگ مرمر، زیبا و درخشان و بدون هر گونه نواقصی زیبا می کند.

 

ولی عموما نتیجه نهایی از زدن فاندیشن، چیزی نخواهد بود که ما انتظار داریم؛ به دلیل آن که صورت ما مثل به یک ماسک گچی میشود که بسیار وحشتناک و ترسناک است. برای این که بتوانیم یک فوندیشن یا زیر سازی آرایش زیبا بر روی صورت خود ایجاد کنیم، در ادامه مقاله همراه ما باشید.

 

فوندیشن چیست، بهترین فوندیشن، کرم فوندیشن
فاندیشن نقش پایه ی آرایش را دارد

 

انواع فوندیشن :

فوندیشن مایع

فوندیشن پودری

فوندیشن کفی

 

درصورتی که نمیتوانید فاندیشن مورد نظرتان را امتحان کنید، آن را در صورت امکان در روشنی افتاب نزدیک صورتتان بگیرید تا از رنگ آن و تناسب با پوستتان اطمینان یابید و اگر امکان تست آن را دارید از آن به روی پائین صورتتان بمالید، توجه دلشته باشید منطقه های دیگر پوست مانند دستها به دلیل تفاوت رنگ با پوست صورتتان برای تست مناسب نیستند.

 

زیرسازی پوست

برای استفاده از فاندیشن به ترتیب باید از مرطوب کننده، پرایمر، کانسیلر و فاندیشن و پنکیک استفاده کنید.

 https://elanza.com/mag/good-brand-blush-palette/

بهترین شیوه اموزش زیرسازی کردن پوست

هنگامی که را انتخاب کردید، نوبت به روش درست استفاده کردن از آن میرسد .

 

پاک سازی و اماده سازی پوست

بهترین راه این است که پوست را در اول اماده سازی کرده و با پد پاک کننده ی آرایش، آن را از آلوده گی ها و آرایش های باقی مانده پاک کنید. سپس پس از پاکسازی پوست آن را مرطوب کنید. بهتر است برای این کار از دست های خود استفاده کرده و مرطوب کننده را روی پوست تان ماساژ دهید تا جذب پوست شود.

 

در این مرحله نوبت به پرایمر میرسد . فاندیشن شما نقش پایه ی آرایش تان را دارد و سبب میشود دوام بیشتری روی صورت داشته باشد. درصورتی که پوست چرب دارید میتوانید پرایمری بزنید که مات کننده هم باشد؛ زیرا پوست را تا حدی مات میکند . بعد کانسیلر بزنید. با برس مخصوص، آن را روی قسمت هایی مانند زیر چشم ها، دور دهان یا پیشانی که به پوشش بیشتری احتیاج دارد بزنید. کانسیلر فوری چند رنگی پوست شما را از بین برده، لکه ها را پوشانده و صورت شما را صاف میکند .

 

نکته خوب و جالب این است که آرایش، قانون خاصی ندارد و شما میتوانید کانسیلر را بسته به پوششی که احتیاج دارید بعد یا پیش از فاندیشن بزنید.


پیشنهاد ویژه
بستنی ژلاتو,دسر آماده,سفارش بستنیفقط یکبار امتحان کنی،بستنی دیگه‌ای نمیخوریارتودنسی,متخصص ارتودنسی,ارتودنسی نامرئیبا بهترین راهکارهای زیبایی دندان آشنا شویدفروشگاه تخصصی لوازم زناشوییرسیدن به اوج لذت جنسی با این محصولات

فوندیشن چیست، بهترین فوندیشن، کرم فوندیشن
از فاندیشن جهت پوشاندن عیوب و نواقص صورت استفاده میشود

 

زیرسازی پوست

اینک زمان زیرسازی است. برس مناسبی برای این کار انتخاب کنید. میتوانید از یک براش آرایشی صاف یا پرمو و یا یک اسفنج استفاده کنید. از وسط صورت آغاز کنید، مواد را به صورت تان زده و به طرف بیرون محو کنید؛ بعد آن را در تمام اطراف صورت تان به خوبی پخش نمائید. قسمت گردن را هم فراموش نکنید تا رنگ صورت و گردن شما اختلاف اشکاری با یکیگر نداشته باشند.

 

نکته ی این مرحله این است که بدانید بهترین براش برای زیرسازی کردن، برسی با موهای مصنوعی دو رنگ است که باید آن را با حرکات چرخشی روی پوست حرکت داد تا محصول به خوبی جذب پوست شود.

 

استفاده از پودر

نکته ی مهم این است که فاندیشن را با یک پودر مخصوص فیکس کنید. از یک پودر نرم یا فشرده استفاده کرده و آن را با یک برس پرمو به آرامی به تمام صورت خود بزنید.

 

نکته ی بعدی این است که کاربرد پودر، بسته به انواع گوناگون پوست متفاوت است. درصورتی که پوست خشکی دارید پودر را در نقاطی مانند زیر چشم ها و منطقه ی T بزنید که برق می افتد. درصورتی که پوست شما چرب است در منطقه ی T بیش تر پودر بزنید.

 

در پایان هم روی صورت خود، پنکیک، سایه چشم ملایم، خط چشم و رژ لب بزنید؛ اکنون کاملا آماده ی بیرون رفتن هستید.

ترفندهای آرایشی زنان فرانسوی برای زیبایی بیشتر
ترفندهای آرایشی بسیاری وجود دارد که خانم ها در سراسر دنیا برای زیباتر شدن از آن ها استفاده میکنند اما زنان فرانسوی ترفندهای خاصی برای آرایش و زیبایی دارند که امروز میخواهیم زیبایی به سبک فرنسوی ها را بررسی کنیم و برخی از این ترفندها را در اختیارتان بگذاریم.

ترفندهای آرایشی

ترفندهای آرایشی زنان فرانسوی
ترفند اول:اگر میخواهید به سبک زنان فرانسوی زیبا شوید بهتر است بدانید فرانسوی ها هیچوقت کامل آرایش نمیکنند, آنها اعتقاد دارد آرایش یک عضو از چهره باعث جذابیت بیشتری میشود مثلا فقط رژ لب بزنید یا فقط به چشم هایتان ریمل بزنید.

https://elanza.com/mag/category/cosmetic-beauty/

ترفند دوم:همه خانم ها عطر را روی گردن و مچ دست شان میزنند اما زنان فرانسوی ترفندهای دیگری دارند, آن ها عطر را روی موها, کیف, پشت گوش میزنند و یا حتی گاهی عطر را در هوا اسپری میکنند تا مقدار مناسبی از عطر روی موها و لباس شان بنشیند.

 

ترفند سوم:زنان فرانسوی معتقدند زیبایی شان باید برای خوشان رضایت بخش باشد نه دیگران, پس سمت عمل های زیبایی نمیروند و هر طور که میپسندند آرایش میکنند.

زیبایی زنان فرانسوی
رازهای آرایشی و زیبایی جدید

https://elanza.com/mag/category/elanza-news/
ترفند چهادم:اگر سبک خاصی در آرایش کردن ندارید میتوانید مانند فرانسوی ها در زمان بیکاری روش های مختلف آرایش را امتحان کنید تا هم سرگرم شوید و هم سبک آرایشی دلخواه تان را بیابید.

ترفند پنجم:برای رفتن به مسافرت کیف بزرگ لوازم آرایش تان را با خودتان حمل نکنید زیرا در مسافرت به سایه چشم 36 رنگه و هایلایتر و کانسیلر نیاز ندارید پس بهتر است لوازم آرایش ضروری مانند کرم پودر, ریمل و رژ لب همراه تان ببرید.

 

منبع: https://www.beytoote.com/attire/service-attire/foundation8-types-using.html

رژ لب مناسب برای پوست

رژ لب مناسب برای پوست  
برق لب
برق لبتان را روی رژ لب یا به تتهایی استفاده کنید. به یاد داشته باشید که برق لب باعث برجستگی و پر جلوه کردن لبانتان میشود. اگر لبان پر و برجسته ای دارید از برق لب کمتر استفاده کنید.

 خط لب
برای خوش فرم کردن لبها قبل و بعد از زدن رژ خط لب بزنید. همیشه قبل از استفاده از خط لب نوک مدادتان را تیز کنید و سپس با نوک انگشت آرام روی آن بزنید تا نرم و گرم شود. هرگز از رژ و خط لب با رنگهای متضاد استفاده نکنید. هنگام زدن رژ، ابتدا لبانتان را با خط لب رنگ کنید و به این ترتیب لایه دوم رژی که میزنید دوام بیشتری خواهد داشت.
زدن رژ لب
برای بوجود آوردن لبان زیبا، ابتدا خط لبانتان را با یک خط لب خنثی بکشید. توجه داشته باشید که خط خود لب را بکشید نه خط خارج لب را. سپس خط لب مورد نظرتان را بکشید. بعد از آن سطح لبتان را با رنگ مورد نظرتان پر کنید. حال از برس لبتان استفاده کنید و این دو رنگ را در هم پخش کنید تا خط تفکیک آنها زیاد نمایان نباشد.

 _ اگر پوستتان زمینه زرد دارد :
از قرمز گرم با ته زمینه نارنجی استفاده کنید. از قرمزهایی که ته زمینه آبی دارند پرهیز کنید.
 
_ اگر پوستتان زمینه زیتونی دارد :
از قرمز خالص یا قرمزی که ته زمینه قهوه ای در خود دارد استفاده کنید. از قرمزهایی که صورتی یا نارنجی زیاد دارند بپرهیزید.

 -اگر پوست تیره با زمینه صورتی دارید :
از رژ قرمز با ته زمینه آبی یا صورتی استفاده کنید. از استفاده از قرمزی که ته زمینه نارنجی یا هلویی دارد بپرهیزید.
 -اگر پوست تیره با زمینه زرد دارید :
از قرمز گرم با ته زمینه نارنجی استفاده کنید. از قرمز با ته زمیه آبی پرهیز کنید.

  استفاده از مداد لب
هر آرایشگری به مداد لب نیاز دارد چون این وسیله نقش بسزایی در آرایش دارد.
 
برای برجسته کردن رنگ لبهایتان :
قبل از زدن رژ، خط لب هماهنگ با رژتان را بر تمام سطح لب بزنید.

 برای جلوگیری از ریختن رژ از کنار لب :
قبل از زدن رژ، خط لب هماهنگ با رژتان را به حاشیه لبهایتان بزنید.

  نکاتی درباره رژ لب
1 - رژ لب و عطرهایتان را در یخچال نگهدارید تا دوام بیشتری داشته باشند.
 2 - هرگز تستر را روی لبتان آزمایش نکنید چون غیربهداشتی است.
 3 - رژ لب را روی نوک انگشت تست کنید نه روی پشت دست. چون رنگ و بافت پوست نوک انگشت به پوست لب نزدیکتر است.
 4 - برای پاک کردن لکه رژ لب کمی گلیسیرین روی لکه رژ بزنید و بعد آن را مانند باقی لباسهایتان بشورید.
 5 - اگر از مداد لب استفاده نکنید فرم لبتان زیاد نمایان نمی شود.
اگر دوست دارید هنگام آرایش برجستگی لبها بیشتر شده و برآمدگی آنها نیز بیشتر دیده شود بهتر است برای لبهای باریک حتما اول از یک مداد لبی که کمی پررنگتر از رژ است استفاده کرده و خط لبی دور لب اما زیر خط اصلی و البته مماس با آن بکشید و با انگشت رنگ مداد را بر روی کل لب پخش کنید و بعد رژلبتان را بزنید این کمی لب شما را از حد معمول پهن تر نشان می دهد.


اما کاری که برای بزرگ کردن لب در پایان انجام می دهید اینست که با یک مداد سفید خطی کامل و تنها زیر لب و پایین خط لبتان می کشید . در مورد لبهای پهن و درشت لازم نیست که خط لب خارج از خط اصلی لب کشیده شود بلکه آن را در جای خود کشیده و رژ بزنید فقط برای برجسته شدن آن خط سفید را با مداد سفیدتان تنها در زیر لب و فقط وسط آن بکشید .

 

  بیشتر بخوانید: آشنایی با هیالورون پن (دستگاه برجسته کردن لب)
 
پیشنهاد ویژه
لیزر هموروئید و بواسیرمیخوای از همیشه زیباتر باشی؟بادکنک آرایی,سفارش فینگرفود در تهران,آموزش فینگرفود ایده های برگزاری جشن تولدخدمات پزشکی سلامت و درمان,افزایش قدجدیدترین متدهای جهانی افزایش قد

لازم به ذکر است تفاوت کشیدن خط سفید لبهای پهن با لبهای باریک در این است که در مورد لبهای باریک خط سفید کاملی در زیر لب پایین کشیده خواهد شد اما در مورد لبهای پهن تنها این خط سفید در وسط لب کشیده می شود و دو طرف آن به رنگ همان خط لب خواهد بود.
منبع: https://www.beytoote.com/attire/face-attire/highlights3-lips-makeup.html

پروتز لب طبیعی

گروهی از محققان معتقدند که استفاده از برق لب احتمال ابتلای خانم‌ها به سرطان پوست را افزایش می‌‌دهد.

وقتی برای خرید رُژ لبی تازه به فروشگاه می‌‌روید، شاید فقط به این فکر کنید که رنگ این رژ لب به لباسی که در منزل می‌‌پوشید، می‌‌آید یا نه، و یا با رنگ پوست صورتتان هماهنگی دارد یا نه. ولی وقت آن رسیده است که در خرید رژ لب و برق لب هوشیارانه‌ عمل کنید و انتخاب‌های سالم‌تری داشته باشید.

https://elanza.com/mag/good-brand-blush-palette/

توجه به spf رژ لب و برق لب، وجود سرب در آن و اصلی یا تقلبی بودن آن، از جمله مواردی است که در انتخاب این محصولات آرایشی باید مد نظر قرار دهید، ولی بد نیست بدانید که رژ لب‌های ارزان که به صورت غیر استاندارد تولید می‌‌شوند و فاقد spf هستند، ممکن است موجب ابتلای شما به سرطان شوند. spf رژ لب،‌‌ همان spf‌ای است که بیشتر اوقات، آن را درباره کرم‌های ضد آفتاب شنیده‌اید و نشان می‌‌دهد که آن رژ لب تا چه اندازه می‌‌تواند از پوست شما در مقابل اشعه‌های زیان‌بار خورشید محافظت کند.


برق لب در برابر آفتاب

گروهی از محققان معتقدند که استفاده از برق لب احتمال ابتلای خانم‌ها به سرطان پوست را افزایش می‌‌دهد. برق لب، مایعی شفاف است که برای براق‌ کردن لب‌ها و گاهی هم برای نرم کردن پوست لب استفاده می‌‌شود. این گروه از محققان می‌‌گویند چون برق لب، لایه‌ای شفاف است، اشعه ماورای بنفش خورشید از آن عبور می‌ کند و به پوست ظریف لب‌ها می‌‌رسد. این اشعه می‌ تواند لب‌ها را دچار سرطان پوست کند.

https://elanza.com/mag/homemade-compact-powder/

وازلین و روغن بچه را خط بزن

سرپرست این گروه تحقیقاتی که متخصص سرطان‌شناسی پوست سر و گردن و صورت است و این مطالعه را به همراه همکاران خود در دانشگاه‌ هاروارد انجام داده است، می‌‌گوید: «بسیاری از خانم‌ها توجه چندانی به نوع برق لبی که استفاده می‌‌کنند، ندارند و در هنگام خرید این محصولات دقت نمی‌‌کنند که دارای spf است یا نه، تا بتواند از پوست لبشان در برابر نور خورشید محافظت کند. حتی گاهی برخی از خانم‌ها از وازلین، ویتامین a و روغن بچه برای این منظور استفاده می‌‌کنند که هیچ کدام از پوست لب‌ها در برابر آثار مضر نور خورشید محافظت نمی‌ کنند.» به همین دلیل، متخصصان پوست توصیه می‌‌کنند که اگر قصد خرید برق لب جدیدی را دارید، حتما دقت کنید که spf آن، حداقل عدد ۱۵ باشد. این بهترین راه برای محافظت لب‌هاست.


سرطان در سلول‌های سنگفرشی

«سرطان سلول‌های سنگفرشی پوست» بیشترین سرطانی است که پوست لب‌های شما را در برابر نور خورشید تهدید می‌ کند. این سرطان یکی از شایع‌ترین سرطان‌های پوست در سراسر دنیاست. اگر این سرطان از روی پوست لب شما آغاز شود، خیلی سریع‌تر از سایر قسمت‌های بدن، به بافت‌های اطراف حمله می‌‌کند. گسترش سرطان از محل شروع اولیه آن به مناطق دیگر بدن، یکی از عواملی است که درمان آن را دشوار‌تر می‌‌کند. چون پوست لب‌ها بسیار نازک است و عروق خونی فراوانی دارد، به آسانی در برابر اشعه ماورای بنفش نور خورشید آسیب می‌‌بیند و می‌‌تواند دچار این نوع سرطان پوست شود. بنابراین اگر شما بهای بیشتری بپردازید تا برق لب و یا رژ لبی دارای spf مناسب بخرید، می‌ توانید سلامت پوستتان را تضمین کنید.


رژ لب‌های سربی

سازمان غذا و داروی آمریکا به تازگی اعلام کرده است که رژ لب‌هایی که رنگ‌های قرمز دارند، حاوی مقادیر زیادی سرب هستند که برای سلامت مصرف‌کنندگان خطرناک است و باید با مواد بی‌خطر جایگزین شوند. این محصولات، سمی هستند. وقتی سرب در ترکیب این محصولات آرایشی استفاده می‌‌شود، خود‌به‌خود بلعیده می‌‌شود و میزان سربی را که جذب بدن می‌‌شود، افزایش می‌‌دهد. همه ما در طول روز مقدار زیادی سرب از طریق غذا‌ها، آب‌ آشامیدنی و حتی هوای آلوده شهر‌ها دریافت می‌ کنیم، بنابراین باید از ورود مقدار اضافی آن به بدن (با عدم استفاده از رژ لب‌های سرب‌دار) جلوگیری کنیم.


دو توصیه برای یک خرید سالم و بی‌خطر

به خانم‌هایی که از رژ لب و برق لب در منزل یا مهمانی‌ زنانه استفاده می‌ کنند توصیه می‌کنیم برای خرید این محصولات آرایشی به نکات زیر توجه کنند تا خریدی سالم و در عین حال مناسب داشته باشند:


۱- مارک‌های معتبر: برای خرید این محصولات به سراغ دست‌فروش‌ها نروید، بلکه فروشگاه‌های معتبر را انتخاب کنید. محصولاتی را بخرید که از مارک‌های شناخته شده و معتبر باشند و spf این محصولات و درصد سرب و سایر افزودنی‌های آن روی جعبه درج شده باشد. شما می‌‌توانید با راهنمایی یک پزشک متخصص پوست، انواع معتبر‌تر و قابل اعتماد‌تر را شناسایی کنید.

https://elanza.com/mag/types-lip-pencils/

۲- روی پوست دستتان امتحان کنید: در بسیاری از فروشگاه‌های لوازم آرایشی، نمونه‌ای از این محصولات برای آزمایش روی میز گذاشته شده‌اند. توصیه می‌کنیم به هیچ وجه این رژ لب‌ها را روی لبتان امتحان نکنید، چون از این طریق بسیاری از ویروس‌ها و میکروب‌ها مانند، تبخال، از افرادی که قبلا این محصولات را امتحان کرده‌اند، به شما منتقل می‌‌شوند. به جای آن می‌توانید رنگ رژ لب را روی پوست دستتان امتحان کنید. رنگ رژ لب‌ روی پوست این بخش از بدن تقریباً مشابه لب است و می‌‌توانید انتخاب رنگ صحیحی داشته باشید.

پروتز لب طبیعی در خانه

داشتن لب های بزرگ و گوشتی را میتوان یک شانس برای زیبایی بیشتر خانم ها دانست زیرا باعث زیبایی چهره و زیبایی لبخند میشود. اما بسیاری از خانم ها هم خوش شانس نیستند و از داشتن لب های زیبا محروم اند, اگر لب های باریکی دارید و میخواهید بدون عمل و تزریق ژل, لب هایتان را بزرگ کنید میتوانید از این روش های طبیعی در خانه استفاده کنید زیرا این روش ها هیچ عوارضی ندارند و شما را به خواسته تان میرسانند.


روش های پروتز لب طبیعی 

روش اول:اولین کاری که برای بزرگتر شدن لب ها باید انجام دهید لایه برداری است تا جریان خون در آن ها بیشتر شود, این کار باعث خوش رنگ شدن و همچین بزرگتر شدن لب ها میشود. برای لایه برداری از لب ها کمی شکر معمولی یا شکر قهوه ای به لب هایتان بزنید و سپس با مسواک روی آن ها بکشید.


روش دوم:یکی از ساده ترین روش هایی که باعث حجیم تر شدن لب ها میشود استفاده از قالب یخ است, هر روز با یک قالب یخ لب هایتان را ماساژ دهید تا لب هایی قرمز رنگ و برجسته داشته باشید.


روش سوم:براق کننده های گیاهی را دریابید, این براق کننده ها با اسانس دارچین و زنجبیل باعث بزرگ و حجیم شدن لب ها میشوند .


پروتز لب طبیعی 


پروتز لب بدون جراحی

روش چهارم:داشتن لب هایی بزرگتر با مسواک کشیدن به لب ها, با یک مسواک خشک لب هایتان را برس بکشید تا لب های قرمز رنگ, نرم و گوشتی داشته باشید. کافیست این روش های ساده را امتحان کنید تا دیگر نیازی به عمل پروتز لب نداشته باشید.

منبع: https://namnak.com/%D9%BE%D8%B1%D9%88%D8%AA%D8%B2-%D9%84%D8%A8-%D8%B7%D8%A8%DB%8C%D8%B9%DB%8C.p67651

ماسک صورت با ژلاتین

ژلاتین یکی از بهترین چیزهایی است که دوستداران نگهداری پوست باید در کنار خویش داشته باشند تا با آن انواع ماسک صورت های پیل آف( جدا شدنی از پوست) را امتحان کنند. در این مطلب با طرزتهیه انواع ماسک صورت با ژلاتین آشنا خواهید شد.
ژلاتین از استخوان و پوست های حیوانی به دست می آید و یک ماده کلاژن ساز و جوان کننده برای پوست به شمار می رود. ژلاتین میتواند با موادی که برای سلامت و زیبایی پوست موثر هستند مخلوط شده و هرشخصی طبق نیاز های خود از آن استفاده کند.

 

ژلاتین میتواند با دیگر مواد خوب برای زیبایی پوست مخلوط شده و هرشخصی طبق نیاز های خود از آن استفاده کند. در مقاله زیر با طرز تهیه انواع ماسک صورت با ژلاتین آشنا خواهید شد.

 


 

آب و ژلاتین

آب و ژلاتین پایه ترین ماسک صورت با ژلاتین است و میتواند الودگی ها را از سطح پوست پاک کند. معمولا آلودگی ها در منافذ پوست جمع می شود و شوینده ها قادر به پاک کردن آن نیستند و اگر استفاده از اسکراب برای پوست حساس شما زیاد خشن است، این ماسک گزینه ای عالی برای شما خواهد بود.

 

ماسک شیر و ژلاتین

تهیه ماسک شیر و ژلاتین بسیار ساده است. افزون بر این، این ماسک در قیاس با محصولات گرانبها موجود در بازار که برای مبارزه با سختی های پوستی به فروش می رسند، بسیار ارزان قیمت است.

 

از ماسک شیر و ژلاتین روی هر نوع پوستی میتوان استفاده کرد، برای این که تغییری در pH ایجاد نکرده یا باعث خشکی بیش از حد نمی شود.

 

همچنین، از این ماسک میتوان بعنوان مکملی برای لایه برداری استفاده کرد، برای این که به خلاصی یافتن از شر سلول های مرده پوست کمک می کند.

 

ماسکی طبیعی برای دانه های سر سیاه پوست

2 قاشق غذاخوری ژلاتین بدون عطر و طعم

4 قاشق غذاخوری شیر

ژلاتین را درون ظرفی که امکان استفاده از آن در مایکروویو وجود دارد ، بریزید و شیر را به آن اضافه نموده و ترکیب کنید.

 

این ترکیب را داخل مایکروویو قرار داده و اجازه دهید به مدت 10 تا 15 ثانیه گرم شود.

 

پس از آن، اطمینان حاصل کنید که این ترکیب برای استفاده به میزان کافی خنک شده است. درصورتی که اینگونه است، آنرا روی پوست صورت خویش بمالید.


درصورتی که تصمیم دارید ترکیبی رقیق تر داشته باشید تا استفاده از آن روی صورت راحت تر باشد، شیر بیشتری به آن اضافه کنید.

 

چنانچه صورت خویش را آرایش نموده اید ، نخست آنرا پاک کنید. صورت خویش را با آب گرم و یک صابون خنثی شست و شو دهید.

 

آنگاه، ماسک را روی تمام صورت خود بمالید. روی قسمت هایی که دانه های سر سیاه وجود دارند، بیشتر تمرکز کنید.

 

اجازه دهید ماسک به مدت 40 دقیقه خشک شود، آنگاه آنرا از روی صورت خود بردارید. از لبه ها شروع کنید و به طرف داخل حرکت کنید.

 

در پایان، از یک کرم صورت یا تونیک آب رسان استفاده کنید. سه بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

 

ماسک ژلاتین,ماسک ژلاتین برای صورت,انواع ماسک ژلاتین
ماسک ژلاتین برای صورت

 

ماسک ژلاتین و گلیسیرین

دو شیوه شفابخش و بسیار موثر استفاده از ژلاتین برای پوست صورت وجود دارد که در هر دو شیوه این ماده هم سبب غلظت و چسبندگی دیگر مواد مورد استفاده صورت، و هم برای بازگردانیدن نرمی و لطافت پوست استفاده می شوند.استفاده از ژلاتین بدون عطر و مزه است و دیگری با ژلاتین ترکیب شده( نامحلول) یا ژله که از ترکیب گلیسیرین و نشاسته تهیه شده است.

 

در اینها یک ماده باارزش برای تهیه لوازم آرایش خانگی وجود دارد. نشاسته و قدری آب و گلیسیرین که بصورت ژله غلظت پیدا کرده باشند هرگونه ذرات ریز و پایدار در محلول را( مثل ذرات چربی در شیر) به یکدیگر می چسباند و بصورت ماده ای ژله مانند در می آورد.

 

همینطور این ترکیب ژله ای میتواند برای رهایی از انواع مختلفی از التهابات پوستی به کار رود. همچنین این ترکیب نیازی به مراقبت در یخچال ندارد و میتواند بعنوان یک غلیظ کننده اصلی و ذخیره برای استفاده در هر نوع مواد مصرفی صورت و یا کرم های خانگی صورت استفاده شود.

 

دو قاشق چایخوری از نشاسته خشک را با یک قاشق غذاخوری آب و مقدار کمی گلیسیرین خوب مخلوط کنید. این سه ماده را داخل ظرف غیر آلومینیومی ریخته و حرارت دهید تا مواد بافتی مثل فرنی پیدا کند.

 

آنگاه از روی حرارت برداشته و پیش از این که سرد شود آنرا درون ظرف دهان گشادی که درپوش داشته باشد ریخته و برچسب بچسبانید و هر دفعه به اندازه 1 قاشق چایخوری تا یک قاشق غذاخوری با مواد مورد استفاده صورت و کرم استفاده کنید.ماسک ژلاتین برای رفع جوش های سرسیاه و شفافیت پوست

 

ماسک صورت ژلاتین، عسل و روغن زیتون 

این ماسک برای جلوگیری و کاهش چروک و نقاط سیاه روی پوست عالی است.

 یک قاشق غذا خوری ژلاتین( با روش بن ماری آب کنید)

1 قاشق چای خوری عسل

1 قاشق چای خوری روغن زیتون 

 

تمام مواد را مخلوط کنید و به خوبی هم بزنید تا زمانیکه ماسک غلیظ و یکدست حاصل شود و بعد از آن ماسک حاصل شده را روی صورتتان اعمال کنید و بگذارید تا خشک شود و پس از 20 دقیقه شست و شو دهید.

 

ماسک صورت ژلاتین و عسل

در یک ظرف کوچک، نصف قاشق چای خوری پودر ژلاتین، 1 قاشق چای خوری عسل خام و 1 قاشق چایخوری گلیسیرین گیاهی را مخلوط کنید. همه آن ها را خوب مخلوط کنید. با استفاده از یک براش آرایشی، آنرا روی صورت خویش بمالید، از تماس با چشم جلوگیری کنید.

 

آنگاه به مدت 10- 15 دقیقه صبر کنید و بعد از آن نخست به آرامی با آب گرم بشویید، بعد از آن با آب سرد. در پایان پنبه اغشته به عصاره ارگانیک رز را به پوستتان بزنید و آنگاه 3- 4 قطره روغن آرگان را برای مرطوب شدن پوستتان استفاده کنید. شما میتوانید این کار را هرروز انجام دهید تا پوستی نرم و صاف داشته باشید.

 

ماسک ژلاتین,ماسک ژلاتین برای صورت,انواع ماسک ژلاتین
انواع ماسک ژلاتین

 

ماسک صورت ژلاتین، ماست و آرد برای پوست های چرب

این ماسک خواص ضد پیری داشته و برای نرمی پوست، لایه برداری، از بین بردن جوش های سر سیاه و درخشندگی پوست مناسب است.

یک قاشق چایخوری ژلاتین

یک قاشق چایخوری ماست

یک قاشق چایخوری آرد
 

۱. ژلاتین و ماست را درون یک ظرف با هم مخلوط کنید.
پیشنهاد ویژه
ماسک،ماسک فیلتردار،ماسک سه لایهدنبال ماسک با کیفیت میگردی؟ کلیک کن!طراحی فضای سبز در بالکنلیزر هموروئید و بواسیرلیفت و پروتز سینه توسط پزشک برتر تهران

۲. آنگاه، آرد را به ترکیب اضافه نموده و آن ها را خوب با هم ترکیب کنید تا خمیری یکدست بدست آید.

 

۳. ترکیب را روی صورت خویش مالیده و بگذارید به مدت ۲۰ دقیقه باقی بماند. آنگاه ماسک را از روی صورت خود برداشته و صورت خویش را بشویید.

 

ماسک برای چین و چروک پوست خشک با خامه

کسانی که پوست خشک دارند، با شنیدن صداهای خشک و قرمزی اشنا نیستند.

ژلاتین- 2 قاشق چایخوری؛

خامه ترش- 1 قاشق غذاخوری. قاشق

ویتامین E- 1 قطره؛

آب گرم- یک سوم شیشه
 

ژلاتین را با آب گرم بریزید و برای تورم ترک کنید. بعد از ترکیب شدن تورم و سرد شدن ، کرم خامه ای و ویتامینe را اضافه کنید. خوب مخلوط کنید و روی پوست صورت قرار دهید و از منطقه اطراف چشم جلوگیری کنید. این ماسک را میتوان برای 20- 40 دقیقه نگه داشت. آنگاه بعنوان یک فیلم شست و شو داده شود و یک کرم بر روی پوست بمالید.

 

ماسک صورت ژلاتین و لیمو برای پوست های معمولی

برای پوست های حساس مناسب نیست!

از این ماسک میتوانید برای سفید کردن ، رطوبت رسانی، پاک سازی و درخشندگی پوست استفاده کنید.

یک قاشق چایخوری ژلاتین

یک قاشق چایخوری لیمو

 

۱. ژلاتین و لیمو را داخل یک ظرف ریخته و آنها را خوب با هم مخلوط کنید. آنگاه قدری آب برای رقیق کردن به ترکیب اضافه کنید.

 

۲. ترکیب را روی صورت خویش مالیده و بگذارید به مدت ۲۰ الی ۲۵ دقیقه باقی بماند. بعد از آن، ماسک را از روی صورت خود بردارید.

 

۳. از این ماسک میتوانید دو دفعه در هفته استفاده کنید.

 

ماسک ژلاتین,ماسک ژلاتین برای صورت,انواع ماسک ژلاتین
طرزتهیه انواع ماسک صورت با ژلاتین

 

ماسک لایه بردار زغال

ژلاتین نصف قاشق چای خوری

آب مقطر نصف قاشق چای خوری

زغال فعال نصف قاشق چای خوری

 

ترکیب کردن ژلاتین و زغال فعال در یک ظرف و گذاشتن نصف قاشق چای خوری از پودر ژلاتین و زغال فعال در یک ظرف  ، اضافه کردن آب مقطر گرم، اضافه کردن یک قاشق چایی خوری آب مقطر داغ به ترکیب و مخلوط کردن ترکیبات با هم.

 

به کار بردن ماسک روی پوست صورتتان تنها ۱ بار در هفته

تمیز یا کثیف بودن پوست صورت شما پیش از استفاده از ماسک می تواند تاثیر گذار باشد، همچنین شما می توانید با گذاشتن حوله گرم روی منفذهای صورتتان پیش از استفاده از ماسک پوستتان را تمیز کنید و آنگاه ماسک را در سراسر صورتتان به کارببرید.

 

همچنین از به کاربردن ماسک نزدیک چشم ها و ابروهایتان خودداری کنید. حتماً این ماسک را روی پوست کاملاً خشک و تمیز استفاده کنید. بعد از آن صبوری به خرج دهید تا ماسک تأثیر خویش را روی پوستتان بگذارد. بعضی اوقات ماسک را روی صورتتان چک کنید.

 

بر اساس دستورالعمل بالا این ماسک لایه بردار را تنها روی پوست خشک استعمال کنید. احتمالا شما روی پوست صورتتان حسی مانند گزیدن یک حشره کوچک احساس کنید، ولی صبور باشید زیرا پوست شما درحال بهبود است و عکس العمل نشان میدهد. آنگاه می توانید صورتتان را با آب گرم بشویید.

 
ماسک صورت کاهو برای زیبایی و جوانسازی پوست صورت 
امروزه همه ی افراد بخصوص خانم ها دنبال روش هایی برای بهبود و زیبایی پوست هستند و تمایل دارند از ماسک های طبیعی برای از بین بردن و درمان چین و چروک استفاده کنند متخصصان می گویند کاهو سرشار از ویتامین های A B و C و املاح آهن، کلسیم، منیزیم، منگنز، روی، سدیم و مس است. از عصاره کاهو برای محافظت و مرطوب کنندگی پوست در برابر حرارت خورشید و باد نیز استفاده می شود.

ماسک صورت با کاهو

تاثیرات فوق العاده شگفت انگیز ماسک کاهو برای پوست 
آیا می دانستید لیمو یا کاهو ضد چین و چروک هستند؟ 
اگر می خواهید از پوست خود مراقبت و از چین و چروک جلوگیری کنید، بدون این که لوازم آرایشی استفاده کنید، این ضد چین و چروک های خانگی را که در بخش سلامت پوست و موی نمناک معرفی خواهیم کرد امتحان کنید.

ضد چین و چروک های طبیعی، مزیت دوگانه دارند مناسب بوده و با محیط زیست سازگاری دارند. بنابراین، ماسک گلی که یک بار در طول هفته اعمال می شود، با چین و چروک عمیق مبارزه کرده و باعث کاهش رشد دیگر چین و چروک ها می شود.

تنها 2 ساعت برای آماده سازی این ماسک ضد چین و چروک لازم است . برای چروک زیرچشم از تمیز کردن صورت با شیرخام و پنبه شست وشو با آب سرد استفاده کنید. بعدا ماساژ ملایم را با 8 تا 10 قطره روغن نارگیل به مدت 5 تا 10 دقیقه انجام دهید این کار باید قبل از رفتن به خواب انجام شود. 

ماسک های ضد چروک و زیبایی پوست صورت با کاهو 
ماسک صورت ضد چین و چروک کاهو ، عسل : 
4 یا 5 برگ کاهو را به مدت 10 دقیقه در میکسر بریزید. یک فنجان شیشه ای یا سرامیک بردارید ( فنجان پلاستیکی نه). دهان فنجان شیشه ای را با یک تکه پارچه ابریشمی بپوشانید و عصاره را در لیوان بریزید.

پوشش پارچه ای ابریشمی را از شیشه بردارید یک قاشق چای خوری پر از عسل طبیعی و عصاره کاهو را مخلوط کنید بگذارید در دمای اتاق به مدت پنج دقیقه خنک شود آن را با خاک رس مخلوط کنید و روی صورت بمالید می توانید یک نعناع برای تازگی اضافه کنید. 

این ماسک ضد چین و چروک عسل و کاهو یک عامل ضد اکسیدان است که می توانید چین و چروک روی صورت خود را در طول یک هفته از بین ببرید.

ماسک کاهو عسل

فواید ماسک کاهو برای پوست صورت
ماسک صورت کاهو و هویج : 
این ماسک صورت نرم کننده و در عین حال نیروبخش شامل ترکیبات طبیعی ضد جوش صورت، با اضافه کردن دو محصول عالی تابستان، کاهو و هویج می باشد سبزیجات برگ سبز به خاطر توانایی خود مشهور هستند هویج حاوی سطوح بالایی ازکاراتوئن هستند که در بازسازی سلول های پوست کمک می کنند در حالی که سپر محافظ در برابر نور فرابنفش تشکیل می دهند (مسئول سرطان های خاص ) 

طرز تهیه ماسک:آماده سازی ماسک بر پایه مخلوط کردن 1 فنجان پودر گل به همراه 1 / 4 فنجان آرد ذرت، 1 قاشق سوپ خوری جو دوسر، 1 قاشق سوپ خوری پودر شیر خشک و 2 قطره روغن اسانس را آماده کنید. سپس 1 قاشق سوپ خوری ماسک را در یک کاسه بریزید، 1 قاشق سوپ خوری هویج و کاهو له شده را اضافه کنید .

ماسک کاهو و روغن زیتون برای پوست های خشک:
یکی از ماسک های مشهور کاهو همین ماسک است که با ترکیبات فوق العاده برای پوست تهیه می شود به این روش که:

ابتدا کاهو را به صورت خیلی ریز خرد کنید و کامل بکوبید. اجازه ندهید آب حاصل از کوبیدن کاهو هدر نرود و ان را بین کاهو های کوبیده شده حفظ کنید. حالا روغن زیتون را به کاهو اضافه و کامل ترکیب کنید تا یکدست شود. در مرحله ی آخر آبلیمو را به ترکیبات اضافه و به قدری مخلوط کنید تا با مواد ماسک یکی شود.

بعد از اماده شدن ماسک یک لایه کامل از مواد را به آهستگی با انگشت روی صورت بمالید و مراقب باشید که مواد دور چشم مالیده نشوند و از روی پیشانی به داخل چشم ها سرازیر نشود .

بعد از 15دقیقه پوست را با آب ولرم بشویید.

فواید ماسک کاهو

طرز تهیه ماسک خانگی با کاهو 
ماسک های زیبایی دیگر با مواد طبیعی به غیر از کاهو 
درمان خانگی لیمو می تواند کمک کند لک های قدیمی را از بین ببرید: 

برش لیمو را به آرامی روی صورت بگذارید، همچنین هر جا که رشد لکه های سالخورده و چین و چروک روی پوست را مشاهده می کنید. آن را به مدت یک ساعت قبل از حمام، روی دمای بدن خود خنک نگه دارید. هنگام استفاده از آن در زمان عصر بهترین نتیجه را خواهید داشت. 

خیار : 

یکی از اعضای مشهور خانواده کدو حاوی ویتامین ث و پر از سیلیکا است همه ما می دانیم خیار طراوت دارد و پوست را مرطوب می کند این میوه نیز به شدت قادر به کاهش چین و چروک و سم زدایی در هنگام استفاده از آن است. اضافه کردن آب سرد خیار به ماسک خانگی پوست را نرم می کند و به طور طبیعی اسیدی است. 

طرز تهیه ماسک:در یک مخلوط کن یک فنجان آرد جو دو سر را همراه با 1 قاشق سوپ خوری سبوس گندم آسیاب کنید تا هر دو دانه به پودر خوبی تبدیل شوند. سپس آن ها را داخل کاسه ای بریزید و 2 قاشق سوپ خوری عسل، 2 قاشق سوپ خوری ماست ساده، 1 1 / 2 قاشق سوپ خوری آب لیمو، 2 ق خیار ، 2 ق دوغ و یک قاشق چای خوری از برگ های نعناع تازه خرد شده را اضافه کنید. این ماسک را ترکیب کنید تا زمانی که قوام بیاید، در نهایت آن را برای تمیز کردن پوست به کار ببرید و به هر یک از ترکیبات اجازه دهید تا به مدت حداقل 15 دقیقه روی صورت بماند.

ماسک خیار

علاوه بر ماسک کاهو از چه ماسکی می توان برای جوانسازی استفاده کرد؟ 
گوجه: 

محصول تابستانی که راه خود را به ادویه جات، سس ها، سالاد پیدا می کند برای محافظت از دی ان ای گلبول های سفید و شایع ترین سرطان ها به وسیله آنزیم های سم زدایی موثر است. گوجه هم حاوی مقدار زیادی کرومیوم است، مواد معدنی که مسئول حفظ سطح قند خون متعادل هستند. 

طرز تهیه ماسک:برای آن هایی که با لکه ها پوست مبارزه و منافذ را مسدود می کنند، می توانید از مزایای گوجه فرنگی بهره ببرید، فقط با مالش دادن یک گوجه فرنگی تازه روی پوست اجازه دهید تا 15 دقیقه قبل از تمیز کردن آن باقی بماند. 1 / 2 از یک گوجه فرنگی تازه را با دو قاشق چای خوری آرد جو دو سر همراه با دو قاشق چای خوری ماست ساده و یک قاشق چای خوری خیار تازه رنده شده را با هم مخلوط کنید. 

کدو: 

همان طور که گفته شد مصرف سبزیجات نه تنها خواص گوناگون دارد بلکه برای ظاهر صورت و پوست مفید است. کدو یکی دیگر از این سبزیجات بشمار می رود که برای دیابت مفید است. 

طرز تهیه ماسک:1 / 4 یک آووکادو به همراه 1 قاشق سوپ خوری عسل و یک قاشق چای خوری آب لیمو ( باعث جلوگیری از اکسید شدن می شود در حالی که به تغییر پوست کمک می کند). سپس، 1 / 4 از کدو کوچک را در مخلوط ماسک بریزید و آن را با یک قاشق یکی کنید. 

گلاب : 

گلاب هم یکی دیگر از معجزه های طبیعت است که علاوه بر آرامش عصاب فوایدی هم برای زیبایی دارد به همین سبب در بخش سلامت پوست و موی نمناک ماسکی را با گلاب به شما معرفی می کنیم: 

طرز تهیه ماسک:در کاسه ای کوچک، 2 قاشق سوپ خوری گلاب یا 5 قطره روغن اسانس گلاب را همراه با 2 قاشق سوپ خوری عسل، 2 قاشق سوپ خوری روغن بادام و 3 قطره روغن ویتامین E. را روی صورت تازه شسته شده خود بمالید و مخلوط را در پیشانی، گونه ها، بینی و چانه خود ماساژ دهید تا روغن های مرطوب کننده بتوانند به لایه نفوذ کنند. حداقل 15 دقیقه قبل از شستن آن با آب گرم روی صورت بماند تا بهترین تاثیر را بگذارد.

 
منبع: بیتوته

اثرات و فواید روغن زیتون برای مو

استفاده از روغن زیتون از سالیان دور تا به امروز به دلیل اثرات درمانی و زیبایی آن بسیار گسترده و مورد توجه بوده است به طوریکه علاوه بر مصارف خوراکی پای این روغن گیاهی به محصولات آرایشی بهداشتی نیز باز شده و برندهای معتبر دنیا برای افزایش کیفیت محصولات خود از آن استفاده می کنند.

در چندین مطلب کامل و جامع در مورد خواص و مزایای روغن زیتون صحبت کرده ایم حتی به صورت جداگانه ماسک های زیبایی روغن زیتون برای پوست و مو را نیز معرفی کرده ایم که در این بخش از سلامت نمناک قصد داریم به نکات و موارد مهمی در باب تکمیل آنها بپردازیم ؛ پیشنهاد می کنیم با ما همراه باشید.


آیا روغن زیتون واقعا برای مو مفید است؟

پاسخ بی تردید مثبت است که با توضیحاتی که خواهیم داد راز این فایده را خواهید دانست.


روغن زیتون و درمان شوره سر

با افزایش خشکی پوست سر موها بیشتر در معرض شوره قرار می گیرند به این دلیل که کاهش رطوبت پوست کف سر و افزایش خشکی آن موجب خارش و جدا شدن بخش های خشک و ضعیف پوست از سطح آن شده و در نتیجه شوره بین موها ظاهر می شود.


برای رفع شوره سر متخصصان طب سنتی پیشنهاد می کنند که با ترکیب مقدار مساوی آب و روغن زیتون با 2 قاشق غذاخوری آبلیمو ماسک مویی تهیه کنید و پوست سر را با آن به خوبی ماساژ داده و اجاز دهید 20 دقیقه ترکیب روی سرتان باقی بماند و سپس با آب ولرم موها را آبکشی کنید.


از این دستور هفته ای یک مرتبه استفاده کنید تا به طور کامل تاثیر آن را شاهد باشید.


فراموش نکنید که موها را بایستی با دقت و به صورت کامل آبکشی کنید تا از آسیب به موها با واسطه ی وجود آبلیمو در ماسک ضد شوره سر جلوگیری شود.


برای رفع شوره ، پوست سر را با روغن زیتون ماساژ دهید تا آلودگی ها و سموم دفع شود . استفاده موضعی و خوردن منظم روغن زیتون تاثیر زیادی روی سلامت موهایتان خواهد گذاشت.


درمان شوره سر


رفع موخوره با روغن زیتون

موخوره مشکلی است که به دلیل خشکی هوا و فاکتورهای دیگر که بارها در بخش سلامت پوست و مو در نمناک گفته ایم بوجود می آید و روغن زیتون یکی از نسخه های خانگی برای درمان آن است.


به این روش که انگشتان تان را آغشته به چند قطره روغن زیتون کرده و به آرامی انتهای موها را با ان ماساژ داده و آغشته به روغن زیتون کنید تا به این روش به مرور زمان موخوره ها رفع شده و نگرانی شما برای از دست دادن طول موهایتان برطرف شود.


روغن زیتون برای موهای آسیب دیده

اگر خواهان داشتن موهای بلند ، قوی و درخشان هستید استفاده از روغن زیتون یکی از بهترین ایده هاست ؛ به خصوص اگر موهایتان دچار آسیب دیدگی ناشی از رنگ مو و استفاده از لوازم حالت دهی مو و .. شده اید با روغن زیتون موهای آسیب دیده و بی جان خود را درمان کنید.


برای تهیه این ماسک کافیست ژل داخل آووکادو را خارج کرده و داخل میکسر به خوبی یکنواخت کنید.


حدود یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را به این مخلوط اضافه کرده و مجدد میکس کنید. اگر آووکادو بزرگی دارید، از نصف قاشق غذاخوری روغن بیشتر استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که مخلوط شما هیچ گونه توده ای ندارد و به صورت یکنواخت میکس شده است.


ترفند اضافه کردن یک قاشق غذاخوری آب هنگام مخلوط کردن برای بهترین مارک پرایمر لب و صورت مخلوط بدون توده و نرم است که برای کاربرد نیز عالی است. پس از مخلوط کردن در یک کاسه، یک قاشق غذاخوری دیگر روغن اضافه کنید.


نکته:ماسک را به مقدار زیاد در کل موهای خود استفاده نکنید، شستشوی آن دشوار خواهد بود زیرا فوق العاده چرب است و بایستی به میزان متناسب با حجم موهایتان استفاده شود.


نرمی موها با روغن زیتون

ساده ترین روش برای داشتن موهای نرم و ابریشمی استفاده از ماساژ موها با روغن زیتون گرم است که مراحل آن اینگونه است :


موها " بجز کف سر " را با روغن زیتون گرم " ملایم" ماساژ دهید و اجازه دهید شب تا صبح موها اغشته به روغن زیتون باقی بماند.


صبح قبل از شستشوی موها 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون گرم را با 2 قاشق غذاخوری عسل ترکیب کرده به آرامی کف سر را با آن به مدت 10 دقیقه ماساژ دهید.


و اجازه دهید 20 دقیقه روی موها باقی بماند و سپس موها را آبکشی کنید.


نرم شدن موها


تقویت موها و پرپشت کردن آن با روغن زیتون

روغن زیتون سرشار از آنتی اکسیدان است و به حفظ سلامت پوست سر و مو کمک می کند. ترکیبات موجود در این روغن پرخاصیت از آسیب سلولی موها جلوگیری کرده و با تغذیه موها کیفیت آن ها را بهبود می بخشد.


از آنجا که روغن زیتون مانع از شکستگی مو شده و از خشکی آن جلوگیری می کند پس برای تقویت موهای ضعیف پیشنهاد می کنیم به جای مصرف خوراکی آن را روی موها ماسک کنید و با ترکیب دارچین، عسل و زیتون ماس ماسک فوق العاده ای ساخته و امتحان کنید.


رفع وزی و خشنی موها با روغن زیتون

اگر از خشکی موهایتان رنج می برید، روغن زیتون می تواند راه حل خوبی برای شما باشد. این نرم کننده مو عالی است و موها را هیدراته و رطوبت آن را کنترل کرده و همین خواص مرطوب کننده آن یک لایه محافظ بر روی موهای شما ایجاد می کند.


به عنوان یک رفع سریع، می توانید چند قطره روغن زیتون را بین انگشتان خود مالیده و آن را روی موهای خشک شده حوله بمالید. این به مرطوب شدن موها کمک می کند و باعث کنترل وزی آن می شود. همچنین می توانید از ماسک مایونز و روغن زیتون برای کاهش وزی مو استفاده کنید.


نکته: اگر بوی مایونز در موهای خود را دوست ندارید، یک قطره روغن اسطوخودوس را به مخلوط اضافه کنید.


تسکین تحریک پذیری پوست سر با روغن زیتون

پوست سر خشک و درگیر خارش می تواند باعث تحریک زیادی شود و این در واقع نتیجه قارچ و باکتری است. روغن زیتون پوست سر را تغذیه کرده و موها را مرطوب می کند. برای رفع این مشکل، هفته ای یک بار می توانید با روغن زیتون و سفیده تخم مرغ یک ماسک عالی درست کنید.


قبل از استفاده تخم مرغ را داخل یخچال قرار دهید تا بوی آن کاهش یابد. با ترکیب یک عدد تخم مرغ با دو قاشق غذاخوری روغن زیتون ماسک را آماده کرده و روی پوست سر خود بمالید و سپس آن را روی طول موها تا نوک بمالید. به مدت 20 دقیقه موهای خود را بپوشانید و با آب گرم آن را بشویید.


خارش و خشکی سر


چگونه روغن زیتون صحیح را برای موهای خود انتخاب کنم؟

به تاریخ انقضا توجه نمایید.

به دنبال یک محصول خالص و بدون هیچ گونه افزودنی باشید.

تمام آنچه شما نیاز دارید روغن زیتون است، بنابراین مواد را بررسی کنید. لازم نیست روغن با هیچ ماده دیگری غنی سازی شود بنابراین از محصولات غنی شده خودداری کنید.

در صورت امکان از روغن فشرده سرد استفاده کنید، زیرا مواد مغذی بیشتری را در طی فرآیند استخراج حفظ می کند.

کدام روغنهای اساسی با روغن زیتون به خوبی ترکیب می شوند؟

می توانید رزماری و اسطوخودوس را مخلوط کنید.


برای ساده نگه داشتن آن، می توانید چند گلبرگ گلاب خشک شده را نیز به روغن زیتون اضافه کنید و 24 ساعت قبل از استفاده از روغن آن را بگذارید.


برای داشتن رایحه ای آرامش بخش، یک قطره از هر روغن ضروری را که دوست دارید اضافه کنید. روغن زیتون همچنین با روغن درخت چای مطابقت دارد و یک درمان مؤثر برای شوره سر است. همچنین می توانید از گیاهان تازه مانند نم، آویشن و ریحان مقدس (تلوسی) در روغن زیتون گرم استفاده کنید تا روی موهای خود بمالید.


نحوه استفاده از روغن زیتون برای مو

افرادی که می خواهند از روغن زیتون به عنوان بخشی از کارهای روزمره چگونه قرمزی و زردی مو را بگیریم؟ خود استفاده کنند، می توانند روش زیر را امتحان کنند:


مقدار کمی روغن زیتون را اندازه گیری کنید، به خصوص اگر اولین بار است که استفاده از آن را روی مو انجام دهید.

روغن را روی نواحی خشک مو یا پوست سر بمالید.

موها را با کلاه دوش بپوشانید و بگذارید روغن حدود 15 دقیقه روی موها بماند.

روغن را از روی موها با آب گرم بشویید.

موها را شامپو بزنید ، اگر موها را چرب بود، این مرحله را تکرار کنید.

در مورد نحوه استفاده از روغن زیتون به عنوان بخشی از امور روزمره، پیشنهادات مختلف زیادی وجود دارد. در حال حاضر، هیچ تحقیقاتی برای پشتیبانی از روش های خاص، از جمله روش فوق یا پیشنهاداتی در مورد استفاده از بهترین افراد در دست نیست.

روغن زیتون برای مو


استفاده از روغن زیتون برای کدام نوع مو مفید است؟

استفاده از روغن زیتون به عنوان نرم کننده برای همه افراد یکسان نیست و به جنس موها بستگی دارد . روغن زیتون تاثیر بیشتری به نرم شدن موهای خشک و درشت می گذارد.


اگر پوست سر و موهایتان خشک است، برای نرمی و لطافت موهایتان روغن زیتون را با حرارت بخار گرم کرده و از کف سر به سمت نوک موها شروع به ماساژ موها کنید و پس از آغشته شدن کل موها کلاه پلاستیکی روی سر بگذارید و نیم ساعت صبر کنید تا تمام مواد روغن جذب پوست و موها شود.


ممکن است استفاده از روغن زیتون برای افرادی که موهای روغنی و ریز دارند ، باعث چرب و وز شدن موهایشان شود.


افرادی که موی چرب دارند ، می توانند از خواص تقویت کنندگی این روغن استفاده کنند و برای متعادل نمودن چربی مو می توانند مقداری آب لیمو تازه در روغن بچکانند و روغن را روی مو ها ماساژ دهید و پوست سر را با روغن ماساژ ندهید.

برای آبرسانی موها و پوست سر ، جلوگیری از ریزش موها ، درخشان و نرم کردن  دکو کرم بهتره یا دکلره؟ موها روغن زیتون را با موادی مثل عسل ، سفیده تخم مرغ ، لیمو، حنا، گزنه یا هر ماده مقوی طبیعی دیگری ترکیب نمایید تا یک ماسک مو عالی و ارزان قیمت داشته باشید.


برای تقویت ابرو و مژه


برای محافظت از پوست اطراف چشم ، پاک کردن آرایش چشم و آبرو و تقویت پیاز مو ها یک سیرحبه سیر رنده شده را با روغن زیتون ترکیب کنید و روی ابرو ماساژ دهید تا از ریزش موهای ابرو جلوگیری شود.

منبع:

https://namnak.com/%D9%85%D8%B9%D8%AC%D8%B2%D9%87-%D8%B1%D9%88%D8%BA%D9%86-%D8%B2%DB%8C%D8%AA%D9%88%D9%86.p25217